Gå til innhold

Hva koster senking egentlig?

Ranger emnet

Jeanett

Anbefalte innlegg

Har ikke giddi å styre så veldig mye med senking ennå for å være ærlig..men har veldig lyst...Hva koster dette egentlig? Er det mye styr å gjøre det selv? Ikke det at akkurat JEG skal gjøre det selv men..hehe..men noen andre kanskje.. :)

Men hvordan blir den å kjøre da egentlig? er ikke 60/60 litt mye, da blir det jo umulig...eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rett over 1000 lappen for bare fjærer.

rundt 3-4000 tusen for fjærer og dempere

fra 5-6 tusen opp til 13000 for høydejusterbart ( avhengig av kvalitet )

fra ca 20000 og oppover for luftfjæring ..

Ville gått for fjærer og dempere i et sett som senket 40 mm om du vil beholde litt brukervenlighet.

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for fjærer og dempere i et sett som senket 40 mm om du vil beholde litt brukervenlighet.

Hmmmm...tenke tenke...har veldig lyst til å gjøre det ja...men tanken på hvordan den blir å kjøre holder meg litt tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.. den bilen på bildet der..den røde.. hvor mye er den senka egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har justerbart senkesett fra K&W - versjon 2 ( 13000 )

Har ikke anelse om hvor mye den er senket - tipper at den var senket ca 80 mm på de bildene ..

Om du senker 40 mm så blir det ikke noe problem å kjøre bilen ...

Trenger omtrent ikke tenke på det ...

Vil du dra den litt lenger senker du 60 fremme og 40 bak .. Da må du være litt mer forsiktig...

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har justerbart senkesett fra K&W - versjon 2 ( 13000 )

Har ikke anelse om hvor mye den er senket - tipper at den var senket ca 80 mm på de bildene ..

Om du senker 40 mm så blir det ikke noe problem å kjøre bilen ...

Trenger omtrent ikke tenke på det ...

Vil du dra den litt lenger senker du 60 fremme og 40 bak .. Da må du være litt mer forsiktig...

Skjønner...For har jo sett et par eksempler der bilen har blitt lavere bak en foran...og det må bare ikke skje..Er jo vant til å kjøre veldig pent med den men...hmm lurer veldig nå...men....så det vil ca koste 3-4000 kr? Hvor skal jeg evt kjøpe tinga hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte senkesett til min første Golf fra Autospar,tror jeg betalte 2000 for komplett senkesett,med fjør og dempere. Dette senka 40/40,og det ble stivt og fint. Uansett hvor mye du senker,vil jeg anbefale deg å være mer forsiktig i humper og fartsdumper osv..

Senkesett kan du kjøpe hos:

http://www.autospar.no

http://www.nbs.no

http://www.raceland.no

Kommer ikke på flere i slengen,men sikkert flere som har noen å anbefale.

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte senkesett til min første Golf fra Autospar,tror jeg betalte 2000 for komplett senkesett,med fjør og dempere. Dette senka 40/40,og det ble stivt og fint. Uansett hvor mye du senker,vil jeg anbefale deg å være mer forsiktig i humper og fartsdumper osv..

Senkesett kan du kjøpe hos:

http://www.autospar.no

http://www.nbs.no

http://www.raceland.no

Kommer ikke på flere i slengen,men sikkert flere som har noen å anbefale.

mvh

Ok..så du mener at dersom jeg senker den 40/40 så vil den se bra ut, i tillegg til at den blir ok å kjøre...kjøre pent i fartsdumper og lignende blir en selvfølge..må være forsiktig :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må du huske utgifter som forstillingskontroll og kontrolltime hos biltilsynet etterpå.

Ca 800-1200kr for forstillinnskontroll og last/bremse-justering på et verksted, så får du papirer fra dem som du må ta med til Tilsynet, koster vel rundt 600kr der.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..så du mener at dersom jeg senker den 40/40 så vil den se bra ut, i tillegg til at den blir ok å kjøre...kjøre pent i fartsdumper og lignende blir en selvfølge..må være forsiktig :) :) [/Quote]

Ja,eller,jeg ville gått for 60/40 hadde jeg vært deg. Du kommer til å angre hvis du kjøper 40/40. Det ble i allefall jeg,så.. :) Jeg synes en senka bil er mye bedre å kjøre,så lenge man holder seg unna hull og slikt. Men,det er jo opp til deg hva du gjør,og hvor lav bil du vil ha :)

Også må du huske utgifter som forstillingskontroll og kontrolltime hos biltilsynet etterpå.

Ca 800-1200kr for forstillinnskontroll og last/bremse-justering på et verksted, så får du papirer fra dem som du må ta med til Tilsynet, koster vel rundt 600kr der.

Som SpeedWell sier her,så må du regne med litt ekstrautgifter i etterkant,men det er en del av leken ;)

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,eller,jeg ville gått for 60/40 hadde jeg vært deg. Du kommer til å angre hvis du kjøper 40/40. Det ble i allefall jeg,så.. :) Jeg synes en senka bil er mye bedre å kjøre,så lenge man holder seg unna hull og slikt. Men,det er jo opp til deg hva du gjør,og hvor lav bil du vil ha :)

Som SpeedWell sier her,så må du regne med litt ekstrautgifter i etterkant,men det er en del av leken ;)

mvh

Jepp...skjønner...nå blir jeg aldri enig med meg selv om hva jeg skal gjøre...60/40 blir vel bedre egentlig...man vil vel ha den så lav som mulig..men..at den fortsatt skal være kjørbar og slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 40/40mm sett vil bilen din bli lavere bak en foran. Jeg har selv 40/40mm og den er høyere foran enn bak. Det er ikke mye pent!

Gå for 60/40 eller 40/40 med senkeskåler foran:P

Som Speedwell sier trenger du forstillingkontroll og justering av Lastbegrænsningsventil. Men du må ikke dra til Biltilsynet for godkjenne dette.

Iallfall ikke hvis du kjøper brukt og det ikkje følger med tuv-papirer..

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er meget kjørbar med 60/40.. De fleste senker vel såpass når de først er i gang,så.. :)

mvh

Ja, det gjør vel de fleste..men av en eller annen grunn kan jeg ikke helt se for meg 60/40...inbiller meg at den blir altfor lav liksom.. den er jo ikke SÅ høy fra før...selv om den er for høy..hehe..men jeg har ikke så mye peil..dere vet bedre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du må ikke dra til Biltilsynet for godkjenne dette.

Iallfall ikke hvis du kjøper brukt og det ikkje følger med tuv-papirer..

Om man blir stoppet i teknisk kontroll eller på eu-kontroll så blir dette et problem om det ikke står i vognkortet. Kjøp aldri senkesett uten TüV papirer!

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider