Gå til innhold

lakk på boks???

Ranger emnet

skoglund

Anbefalte innlegg

jeg skal lakke en stor spoiler jeg har kjøpt hvit.

men jeg har hørt at man kan gå til en fargehandel å gi dem fargekoden så får du lakken ferdig på spraybokser og hvis du er litt dreven til å lakke går det like bra som med kompressor og sprøyte....????

hva kan dette komme på?

eller hva kosterd et å sende inn. gidder ikke batale 1500 for å lakke spoileren når jeg kanskje kan gjøre dette for 500 selv. kjenner en som er flink til å lakke :)

Mitsu Lancer Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, stemmer det at du kan gå til en fargehandel å gi fargekoden, så får du lakken ferdig. Og om du bare bruker litt tid, kan dette bli like bra som å lakke med sprøyte

Priser på dette må du bare kontakte fargehandelen din.

Om du kjenner en som er flink til å lakke, tjener du veldig på å la han lakke, isteden for å la et lakkeringsfirma lakke.

Å det koster mer enn 1500 å lakke en stor spoiler hos et kvalifisert verksted ;)

VW mekaniker

Sertifisert DEFA alarm og tracker montør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig at det kan blandes lakk på boks til deg.

Her i byen er det BilXtra som tar seg av det..

vanlig metallic lakk ( uten perlemor ) på 400 ml boks koster 180.-

du bare oppgir fargekode, og venter drøye 10 min..

har selv lakket MYYYYE med boks, og opplever veldig bra resultater !

lakket sist en list på bagasjelokket, og fargelikhet , jevnhet og glans ble like bra som orginal-lakken, hvis ikke enda bedre..

noen bilder fra prosessen :

lakkingavlist001.jpg

lakkingavlist002.jpg

lakkingavlist003.jpg

lakkingavlist013.jpg

lakkingavlist015.jpg

lakkingavlist017.jpg

viktige ting og huske på er grunnarbeidet, lakksted, tempratur og ikke direkte sol-lys..

veldig store overflater kan være verre og lakke med boks, da er det best og bruke kompressor..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkboksene som man får kjøpt på lakkeringsverkstedene blir fyllt opp med vanlig billakk som de selv bruker.

Boksene har tynner i seg fra før, så det er bare farga/klarlakken som blir pressa på.

Ved tettfarge og klarlakk kan dem ha i litt herder, men man må/bør da bruke boksene

nesten med det samme (avhenger av hvor mye herder som blir brukt).

Basefargen blir bare pressa rett ned på boksen siden den ikke trenger herder, og tynner er det jo på boksen fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider