Gå til innhold

Prosjekt Ratty

Ranger emnet

metz

Anbefalte innlegg

Endelig blir det golf2 igjen, som noen sikkert veit går de aller aller fleste penga mine i en 68' vw buss. Den står som totalprosjekt i Sandefjord og jeg bor og studerer i Oslo, så hva passer bedre enn å få tak i en sliten toer som bruksbil?

Fulgte DeeLuxes gode eksempel og kjøpte felger først, henta akkurat er kult sett fra en hyggelig kar nede på Grünerløkka. Fikk de for en billig penge, dette blir så absolutt et lavbudsjettsprosjekt.. bil fiksa jeg like etterpå, denne står i skaukanten hos en kompis (JHU) i Sandefjord. Går ikke akkurat nå, men det skal vi nok få gjort no med. Bilen er en hvit 85 modell og har en 1.8 gasser (santana) motor i seg, kikka på den i helga og den har et temmelig greit utgangspunkt for ratlooken.

Planene tar jeg litt som det kommer, men ned i grusen skal den!

Har ikke noe bilde av bilen enda, men her er hvertfall en felg :)

felg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rått.. har savnet et ordentlig golf 2 ratlook prosjekt :) tipset er å sandblåse bilen lett og så la overflaterusten komme, da får du den rette sør amerikanske ørken/slitt lakk looken som en ekte rat looker skal ha :)

:pics

Så jeg kommer med et til inspirasjon :)

ResizeofE55.JPG

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilige felger..:)

Kult med "asvalt høvler", golf 2 passer bra til en slik bil=)

nei, den gjør jo egentlig ikke det, er det som kan bli så kult.. rat looker er egentlig forbeholdt luftavkjølte vw, men kan se ordentlig tøfft ut når det er overført ordentlig på nyere var.. bare få med de klassiske boble triksene som takgrind osv.. :)

ps. hvit er jo den perfekte fargen for å få den som bobla over :) bare å sette igang med litt sprøytesparkel og pussepapir..

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, tilbake i Oslo etter en helg + 17. mai feiring i Sandefjord. Litt av helga blei selvfølgelig benyttet på Golfen.

- Her finner vi vraket oppe i skauen.

ratty1.jpg

- Et bilde til fra der Golfen hadde stått i et års tid, Alex (alienkid) konstaterer at det er diverse mangler :)

ratty2.jpg

- Fanger og grill hadde allerede blitt handlet inn fra Morten (vwgolf2), takk for handeln.

ratty3.jpg

- Her har vi dytta bilen ned utafor låven til JHU, måtte ta et stilstudie bildet av den lekre mosa på taket :D bak ser dere det skikkelige prosjektet mitt.

ratty4.jpg

- Skjermer fant vi, Alex i gang med monteringa.

ratty5.jpg

- Her har jeg bytta ene frontlykta siden den gamle var temmelig rusten og prøvemontert fanger/grill. Fangern var vel skeiv, så den skulle få litt retting. Hadde hatt litt problemer med å få start på den, men etter nok knot med startere fyra den på første og vi tok en liten spinn med den. Motoren har visst bare gått 100k, og den gikk mykt og fint.

ratty6.jpg

- Tok av heile fronten for å rette litt.

ratty7.jpg

- Mangla ene skjermfestet til fangeren, så kreative som vi var lagde vi et ut av to muttere, en skrue, en platebit og litt sveis. Ikke mange som har justerbart skjermfeste til grillen :p

ratty8.jpg

- Sånn ser det ut nå, sitter som støpt.

ratty9.jpg

Det var alt jeg fikk gjort denne gangen, nå må jeg bare en handletur på hoggern neste gang jeg er tilbake. Trenger også ny potte og litt krimskrams før den er klar for veien. I dag fikk jeg utlevert første eksamen for semesteret, så Golfen får vente litt :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha skikkelig rat-look, så sandblås bilen enkelte steder som sagt ovenfor, kun forsiktig. Deretter graver du et digert hull i hagen (Ikke så dypt, men bilen må få plass). Kjør bilen nedi og legg jord over igjen.

La den stå en måneds tid... :D

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matte den ned som man gjør før lakkering, og sørge for å pusse nedpå metallet endel plasser, så er det bare å kjøre.. looken kommer av seg selv :) matt og fin med litt rustflekker.. da får den den ekte tørre ørken-overflate rust looken..

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha skikkelig rat-look, så sandblås bilen enkelte steder som sagt ovenfor, kun forsiktig. Deretter graver du et digert hull i hagen (Ikke så dypt, men bilen må få plass). Kjør bilen nedi og legg jord over igjen.

La den stå en måneds tid... :D

Har hørt om gravlaks, dette må da være "Grav-Golf"? lol

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei, så kult!

Nå fikk jeg å lyst til å gjøre det der, hehe.

Gallagher; hva sier du om en burgunderbrun en? ville det funka?

jada, men må følges opp med de riktige detaljene for å få den til å se rat look og ikke søppel ut..

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kreative forslag her, ja sombrero

Bilen skal nok få en fin look, ikke at jeg har planer om å grave den ned i bakken. hehe

Sjøl om jeg ikke får gjort noe på den akkurat nå.. har hvertfall dette ankommet et postkontor i Sandefjord, store mistanker om at det er mitt navn som står på pakka også :)

senk.jpg

Takk for handelen, sharpie.

Gleder meg til å bilen neeed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jepp.

Gleder meg skikkelig til å komme i gang igjen nå, forhåpentlig blir det til helga. Leverer hjemmeeksamen i morra, men må lese alt pensumet til den jeg har kommende eksamen på fredag. Skippertak-lesing er visst tingen :P

Fant ut at jeg hadde lagt med feil bilde i forrige post, men nå er det retta opp, så nå er det bilde av senkesettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider