Gå til innhold

Politiet og BMW

Ranger emnet

Majty

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg skal en tur til oslo i morgen, med min "sterkt" modifiserte frontfanger, et livlig forsøk med dremel og lakk og gitter, ble RS front m feil og mangler..

har en limegrønn bil, store 17" ikke senket og sotede ruter, haha, bare gleder meg til å bli stoppa, for det blir jeg jo garantert, hvis ikke dama fikser å dra ned blusa litt da. :rolleyes:

hvor skal man IKKE kjøre i oslo, mellom klokken 10 til 20-22 ?

- er jo e6 himatover da.. - hvos sjekker jeg om det er kontroller da?

*nynne* er så deili å ha et forum :D

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal en tur til oslo i morgen, med min "sterkt" modifiserte frontfanger, et livlig forsøk med dremel og lakk og gitter, ble RS front m feil og mangler..

har en limegrønn bil, store 17" ikke senket og sotede ruter, haha, bare gleder meg til å bli stoppa, for det blir jeg jo garantert, hvis ikke dama fikser å dra ned blusa litt da. :rolleyes:

hvor skal man IKKE kjøre i oslo, mellom klokken 10 til 20-22 ?

- er jo e6 himatover da.. - hvos sjekker jeg om det er kontroller da?

*nynne* er så deili å ha et forum :D

Bare å kjøre som folk det. Tviler på at du blir stoppa i 1.4 racern din :P

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kjøre som folk det. Tviler på at du blir stoppa i 1.4 racern din :P

blei jo stoppa for å sitte å kline med dama på en forlatt parkeringsplass i mammas racer, 1,4 renault 19 combi :p

så jeg vet ikke jeg....

kjører jo som folk, men er bare ikke ute etter unødvendig heft..

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for at jeg ødelegger tråden litt, men har lurt på dette lenge.

En venn av meg har en bil som han selvfølgelig kjører. Han har ikke førerkortet, så det er galt av han å kjøre, men blir det noen konsekvenser for andre som sitter i bilen mens han kjører?

CLK-p0w

Jeg mener at dette får konsekvenser for de som sitter på. Sitter du eksempelvis på med en fyllekjører henger også ditt eget sertifikat i en tynn tråd om du visste at han kjørte i fylla. Kan ikke være så stor forskjell på å fyllekjøre og det å kjøre uten lappen (i forhold til at begge deler er ulovlig. Selvfølgelig ikke hva som er farligst!)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at dette får konsekvenser for de som sitter på. Sitter du eksempelvis på med en fyllekjører henger også ditt eget sertifikat i en tynn tråd om du visste at han kjørte i fylla. Kan ikke være så stor forskjell på å fyllekjøre og det å kjøre uten lappen (i forhold til at begge deler er ulovlig. Selvfølgelig ikke hva som er farligst!)

Er letter å juge på seg lappen en å fake at du er edru.. hehe.. :rolleyes:

Hvis politiet tydlig ser at sjåføren er beruset burde passasjerene sett det også..

Men de som satt på kunne jo ikke vite om sjåføren har lappen eller ikke, hvor ofte spørr du om å få se lappen til en som kommer kjørende? hehe..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa. Er nok lettere å slippe unna at man har sittet på med en uten lappen, enn med en fyllekjører, men i følge loven mener jeg begge deler er ulovlig.

Kjenner selv folk som kjører uten lappen, og jeg sitter fortrinnsvis ALDRI på med dem. Først og fremst fordi de er dårlige sjåfører, men også fordi man da kjører ulovlig, og jeg tviler på at forsikringsselskapet interessert i å betale ut penger i forbindelse med en ulykke forårsaket av en ulovlig handling. I tillegg er det lite sansynlig at ikke en venn forteller til sine venner at han/hun har mistet lappen. Det er gjerne foreldre som blir holdt utenfor slikt.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står faktisk i lovverket at kjøringen skal ha ett bestemt mål..

Det vil si at kjøring rundt uten mål og mening egentlig er ulovlig! doh

Da er jeg nok notorisk kriminell ;)

- Vet ikke hvordan det er hvis fører ikke har lappen, men er du passasjer i en bil med en beruset sjåfør skal du faktisk miste lappen på stedet :o

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen som kjører uten lappen skal bekrefte at du ikke visste om at han har lappen for at du skulle kunne slippe unna. Påstår han at du er med på det, er du ille ute.

Det er sant, men man skulle jo tro at kompisen din ikke er sååå kjip da :P

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stoppa 6 ganger på ei uke, på natta en gang i fjor..

"rutinekontroll" var unnskyldningen deres, blitt stoppa i rutine kontroll før, men trodde ikke at de da snur seg etter deg å smeller på med blå lys å sirene , helt til da.. vil nå heller kalle det forfølgelse jeg men..

Værste var at samma fjotten stoppa meg 3-4 ganger el no..

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel litt med at kebab trallene kjøres som oftes av våre nye landsmen, å desverre er det nok en god del av dem som driver med kriminelle ting.

Hadde en kompis aom hadde bmw han solgte den for han ble stoppet så mye, nu kjører han 200sx å blir aldri stoppet..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider