Gå til innhold

Bare litt frustrasjon som må ut...

Ranger emnet

BeemerZ1

Anbefalte innlegg

For en mølje....

Håper det går bra m å få fatt i nytt, at det ikke blir altfor store problemer.

Når det er så mye jobb i å få fatt i et såpass dyrt produkt,

burde transportørene lagt seg flate...

Ble litt sjokka av de som kjørte gaffelen gjennom skjermen...

Det går jo ikke an å være SÅ sløv!!

Hell og lykke til Beemer i arbeidet med å nedlegge de skyldige!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jobber som sjåfør for Linjegods og det synet av en pakke møter jeg hver eneste dag.

I 99 av 100 tilfeller så er skaden oppstått lenge før sjåføren har fått hendene sine på pakken. Det eneste vi kan gjøre er å be en terminal arbeider om å lese skade på godset og skrive en liten S/E på merkelappen og så må vi ta det med oss.

Om vi så står å ser på at de kjører gjennom en palle med trucken så skriver de bare en Skade på det og vi må kjøre det ut til kunden

Det er ikke en dag at jeg må stå å ta imot kjeft fra kunder for skader andre har på ført deres varer, og det er sinnsykt flaut å leverer pakken med fot avtrykk etter en eller annen dust som har gått rett over en pakke!

Men som sagt. det er svært sjeldent sjåføren sin skyld

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som sjåfør for Linjegods og det synet av en pakke møter jeg hver eneste dag.

I 99 av 100 tilfeller så er skaden oppstått lenge før sjåføren har fått hendene sine på pakken. Det eneste vi kan gjøre er å be en terminal arbeider om å lese skade på godset og skrive en liten S/E på merkelappen og så må vi ta det med oss.

Om vi så står å ser på at de kjører gjennom en palle med trucken så skriver de bare en Skade på det og vi må kjøre det ut til kunden

Det er ikke en dag at jeg må stå å ta imot kjeft fra kunder for skader andre har på ført deres varer, og det er sinnsykt flaut å leverer pakken med fot avtrykk etter en eller annen dust som har gått rett over en pakke!

Men som sagt. det er svært sjeldent sjåføren sin skyld

Som importør har jeg opplevd skader endel ganger, og i 7 av 10 tilfeller oppstår skaden i Norge. Jeg husker for ca 3 år siden så dro jeg ned på alnabru for å hente noen subwoofere som hadde annkommet. Etter at alle papirer var skrevet ventet vi på at varene skulle bli kjørt ut på rampa. Varene kom og ble satt på rampa og mens vi holdt på og losseet kommer det en annen idiot på en truck i ganske god fart med varer på gaffelen, lite så han nok for han feide over de 6 subwooferene vi hadde stående på rampa. Disse ble ganske så knust ja. Og eneste han sa var ups sto det noe der da. Men det tragiske var jo at DFDS ikke erstattet dette før 8 mnd senere etter at vi truet med advokater og rettsak. DFDS jævla svin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som importør har jeg opplevd skader endel ganger, og i 7 av 10 tilfeller oppstår skaden i Norge. Jeg husker for ca 3 år siden så dro jeg ned på alnabru for å hente noen subwoofere som hadde annkommet. Etter at alle papirer var skrevet ventet vi på at varene skulle bli kjørt ut på rampa. Varene kom og ble satt på rampa og mens vi holdt på og losseet kommer det en annen idiot på en truck i ganske god fart med varer på gaffelen, lite så han nok for han feide over de 6 subwooferene vi hadde stående på rampa. Disse ble ganske så knust ja. Og eneste han sa var ups sto det noe der da. Men det tragiske var jo at DFDS ikke erstattet dette før 8 mnd senere etter at vi truet med advokater og rettsak. DFDS jævla svin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Roy

Jeg er normalt ingen tilhenger av vold, MEN

enkelte ganger burde det være lovlig å grisebanke folk angry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor i hel... blir denne tråden postet i bilstereo når man selv vet at den ikke skal ligge her?

det kan da umulig være så vannskelig å forstå at denne tråden skal være i offtopic????

dette er en påminnelse til dere alle som gjør slikt.

*flytte nr 343245345635 tråd i dag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er lei Beemer... Sikkert ikke kjekt å se de merkene på pakken nei...

Så et spørsmål til dere i transportbransjen:

Leveres slike (les: overkjørte/påtråkkede) pakker "i håp om at det som er i pakken ikke er skadet?" Hva skal kunden med skadet vare?

De fleste pakker som ser knust ut blir registert som embalasje skade, vi åpner ikke pakken for å se om det er ødelagt, Men om vi kan se at det er skade så registerer vi det som skade,

ALle varene må vi levere for at kanskje ikke alt er skadet, ofte blir det som er ok beholdt av kunden og det som blir skadet blir etter sendt og det må vi erstatte, Ødelagt gods vil bare hope seg opp på terminalene så derfor får kunden det og må i de fleste tilfeller pakke ned igjen og sende tilbake eller kaste det!!

Det eneste jeg ikke har tatt med av skadete varer er knuste maling spann

notin

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo alltids komme med en liten oppdatering på saken:

Jeg sendte inn skriftlig reklamasjon til Nor-Cargo før helgen, ettersom det var dette jeg fikk beskjed om å gjøre.

Jeg sendte også en mail til dem jeg kjøpte panseret av og forklarte hva som var skjedd.

Nor-Cargo har jeg selvsagt ikke hørt noe mer fra, og regner heller ikke med å høre noe før tidligst i morgen.

MEN i mellomtiden har de i USA allerede ordnet dette, og har sagt de skal få sendt et nytt et innen en uke :)

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet det...

Men hva hjelper det når det produseres på bestilling i USA?

De bruker ca. 10 dager fra jeg bestiller til de sender det.

Pleier ikke å være noe problem med å få erstatning på slike ting. Får jo et lass med pakker på jobben daglig. Er MYE skader. En gang hadde de kjørt en gaffeltruck sine gaffler (?) igjennom en kasse som inneholdt en mc til 200k og leverte den.

Er når de laster på og av at det skjer for det meste, snakka med en som jobber med slik om det. De tar ikke akkurat jobben med ro. Er jo nesten som om lastebilene kommer sladdende mot porten.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor i hel... blir denne tråden postet i bilstereo når man selv vet at den ikke skal ligge her?

det kan da umulig være så vannskelig å forstå at denne tråden skal være i offtopic????

dette er en påminnelse til dere alle som gjør slikt.

*flytte nr 343245345635 tråd i dag*

Jada...

Som sagt vet jeg godt at den ikke hadde noe der å gjøre, og hadde også tenkt å slette den igjen.

Bilstereoforumet er liksom "hjemmet mitt", har vel 780 av 800 og noe (801?) poster der...

Derfor la jeg den der.

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pakka hadde jeg aldri skrevet under på som mottatt. Er redd du har dårligere odds når du har signert pakkseddelen... Men jeg hadde seff klaget! Hadde du forhåndsbetalt?

Tenkte ikke så mye på det der med signering og sånn der og da...

Første gang jeg mottar en pakke som er skadet.

Men det er ikke noe problem ettersom sjåføren hadde notert seg at den var skadet før han tok den med seg.

Hadde selvfølgelig forhåndsbetalt ja.

Saken er egentlig i orden nå ettersom dem jeg kjøpte det av har kontaktet fraktfirmaet i USA og fått avklart at det bare var å sende meg et nytt et.

Må si jeg venter meget spent på hva Nor-Cargo sier etter hvert...

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo tydelig frem av pakken att an truck har kjørt over den!! Ta bilder som dokumentasjon, både av pakken og innholdet, det er viktig.

hmm det har han ganske sikkert allerede gjort siden de bildene faktisk ligger ute i tråd #1 :fingers:

Leit med panseret.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlang penger tilbake av befrakter, du har jo bevis.

Behold panseret, og snakk med noen som kan CF, og det er ikke umulig at du kan få det reparert.

Og siden du har bestilt nytt panser,, kan du jo bruke det du allerede til rølpekjøring, eller felle ned hull til pilsflaska, og ha det i stua som du har i verkstedet ditt. ( Du har vel eget gutterom i verkstedet!!!)

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider