Vomaz Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 får man tak i det til 240? eller er alle limet fast? skal ha ny frontrute (når jeg kommer så langt) på 245'n min så lurte jeg på om man får tak i list å bruke? er det ikke på de "nyeste" 240? Mvh Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 får man tak i det til 240? eller er alle limet fast? skal ha ny frontrute (når jeg kommer så langt) på 245'n min så lurte jeg på om man får tak i list å bruke? er det ikke på de "nyeste" 240? Mvh jeg lagde en thread om dette, der jeg fikk svar at gummilisten følger med ruten. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 pyntelisten følger med ruten ja men ruten ligger ikke i pakning. den er limt også på de nyeste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 jeg lagde en thread om dette, der jeg fikk svar at gummilisten følger med ruten. så man FÅR tak i frontrute m/gummi-pakning til 240? :rolleyes: høres bra ut:) jeg velger gummilist istede for limt, såfremt at man får tak i det sombrero skal ta kontakt med en "glassmester" elno å høre hva det ligger i pris å få jort jobben... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 pyntelisten følger med ruten ja men ruten ligger ikke i pakning. den er limt også på de nyeste. jeg vil ha en gummilist som ruten ligger i :rolleyes: pyntelista er det ikke så nøye med så lenge jeg ikke må lime ruta fast... angry Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 du MÅ lime ruta :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 du MÅ lime ruta :p nja,kjøp frontrute ifra en trollgammel 140 da,de passer jo på 240 og har gummilist likens som bakruta på 240 osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 nja,kjøp frontrute ifra en trollgammel 140 da,de passer jo på 240og har gummilist likens som bakruta på 240 osv.. hmm... oki..:) skal sjekke det.. takker for svarene:) sombrero Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Muligens litt forvirring her. 3 forskjellige ruter til 240/140, så vidt jeg vet. Eldgamle 140, har rute med gummipakning. Kan du ta ut og inn så mye du vil. Men det ER MASSE JOBB, det er lettere å montere ny rute med rutelim Nyere 140 og 240 frem til '92(?) har rute limt med butylteip, og pakning/list klipset fast. Er noe herk, særlig med gammel list. Siste 240 hadde limt rute med selve lista/pakningen limt på selve ruta. Den fineste og enkleste ruta å montere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Monter selvsagt ruta fra 90+, er mye finere og bedre passform. Og husk på å ikke teip ruta (slik som den originale guffa), men lim den med vanlig rutelim. Gi gjerne glassmester'n beskjed om dette, da ikke alle vet det. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 jeg skal høre med folk som monterer frontruter og høre deres mening ang hva som er å anbefale :rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Mai 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2005 Nissan s13: Hva har det å si å bruke den orginale guffa? kan det ha noe med at ruta siger etter en del år? Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 Nissan s13: Hva har det å si å bruke den orginale guffa? kan det ha noe med at ruta siger etter en del år? tja sige ned skal den ikke gjøre fordi ruta skal stå på "klosser" under,men den gamle gjørma der er noe svineri enkelt og greit.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Mai 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 tja sige ned skal den ikke gjøre fordi ruta skal stå på "klosser" under,men den gamle gjørma der er noe svineri enkelt og greit.. butyl bånd er jo helt knall det :=) lett å fjærne å :) LOL seriøst har man skrapt butyl bånd før unngår man det gjerne neste gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 faen.. må bytte rute nå.. min lekker som en sil når det regner.. flyter nærmest inn på begge sidene nede med dashbordet. fungerer ikke sikaflex 265 fint til å lime rute med? den er jo UV bestandig og greier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg