Gå til innhold

Motorkoder?

Ranger emnet

golfrider

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 85 mod golf og lurer fælt på om den har mekaniske eller hydrauliske ventiler.. Skiftet kom vel i 85 så umiddelbart er det ikke lett å vite hva jeg har. Kunne jo selvfølgelig bare skrudd opp og speidet etter shims, men det tar tid..

Det er en 1,8 l. Består motorkoden av 2 bokstaver? I såfall har jeg GU motor.. Er dette riktig og hvilke ventiler har jeg da?

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GU hadde jeg på min '87 Jetta, så denne skal ha hydrauliske løftere.

Har også hydrauliske på min '85 Golf nå. Har ikke sjekket motorkoden.

Edit:

Etter en liten titt ble GU motoren produsert fra 08/83 til 10/91 så den må vel ha kommet med både mekaniske og hydrauliske løftere?

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GU hadde jeg på min '87 Jetta, så denne skal ha hydrauliske løftere.

Har også hydrauliske på min '85 Golf nå. Har ikke sjekket motorkoden.

Edit:

Etter en liten titt ble GU motoren produsert fra 08/83 til 10/91 så den må vel ha kommet med både mekaniske og hydrauliske løftere?

skyt meg om jeg på noen måte tar feil nå, men var det ikke slik at stort sett _alle_ 1.8 motorer hadde hydra løftere mens de fleste 1.6 hadde meka løftere?

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er registrert første gang 15-04-1985, så den er det da byttet motor i hvis det stemmer at det kom i August 1985.

Men det er jo ikke så lett å vite om bilen er laget i Juli eller August 1985. Kan jo ikke stole på det som står i vognkortet heller.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider