farlig Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Hei! Har en b230ft som kutter ved ca 4800 omdr. Når den kommer dit så faller turtallet er par tusen omdr. Har sjekket bensintrykket, og det er ok. Hva kan da gjøre at den kutter? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Er det ingen som kan hjelpe meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petruski Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Er dette en turbo? Har du justert opp turbotrykket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansM-740GL Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Er dette en turbo? Har du justert opp turbotrykket? B230FT er en turbomaskin Siter - Volvo V70 2,4D 130HK 2004 x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt x Volvo 740 B230F 1991 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Hei! Ja, turbo ja, men trykket er ikke tuklet med. Den lader mellom 0,7 og 0,8 bar. Hva kan det være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petruski Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Hei! Ja, turbo ja, men trykket er ikke tuklet med. Den lader mellom 0,7 og 0,8 bar. Hva kan det være? Kompisen min som har en 740 tic har blitt fortalt at den skal ligge på 0,4 0,5 bar, så det kan faktisk hende at den er justert opp. Og hvis den ikke er chipet så snakket han om noe slags trykk vakt som passet på at den ikke oversteg så å så mye trykk. Dette er jeg ikke helt sikker på, for jeg har ikke volvo. Er bare det jeg har blitt fortalt. Har du prøvd å justert ned trykket? Skader vell ikke å prøve? Hvis du fortsatt ikke får den til så kan jeg spørre litt rundt om kring å høre om andre har vert borti det. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 skru ned trykket. funker det ikke det så prøv en annen LMM.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Ok, jeg får prøve det da. Så 0,7 bar er for mye? Hvordan skrur jeg ned trykket da? Er det noe problem å komme til mens turbo/wastegate sitter i bilen? Jeg har en boostcontroller, men den kan vel bare øke - ikke redusere? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Jeg kan jo ikke kjøre med så lite trykk ;) Noen måte å fjerne den trykkvakten på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Den kutter også når den ikke er i gir, bare ruser, så det kan vel ikke være trykkvakten? Kan prøve å få tak i en annen lmm. Noen som har en jeg kan teste? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Det er forresten en 007 lmm jeg trenger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 mener det originale trykket skal vere 0,3 bar... det ligger ikke så veldig høyrt på disse motorene, og det har vel heller ikke noe særlig effekt så lenge motoren ikke er chippet.... Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petruski Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Jeg kan jo ikke kjøre med så lite trykk ;) Noen måte å fjerne den trykkvakten på? Ja kompisen min sier du fjerner trykkvakten med å chippe bilen. Ivertfall på den chippen ha kjøpte. Da kan han ha trykket på 0,9 tror jeg det var,uten at vi har testa det enda da. :) Men jeg mener nå du kan justere ned trykket med boostcontrolleren.Kan man ikke d da? Har du prøvd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Får kun justert opp trykket med den kontrollern... Ellers må du stille wg klokka.. Trykket skal vel være noe høyere enn 0,3 mente jeg men... trudde det var rundt 0,4-0,5 Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Det er greit nok, men siden motoren også kutter i fri kan det jo ikke være trykkvakten... Kan det skyldes feil tenningsmodul? Det sitter nemlig en 240 fordeler på motoren. Skal jeg da ha modulen til motoren, eller til den motoren fordeleren kommer fra? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.