Gå til innhold

Kutter ved 4800 omdr

Ranger emnet


farlig

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ja, turbo ja, men trykket er ikke tuklet med. Den lader mellom 0,7 og 0,8 bar.

 

Hva kan det være?

 

Kompisen min som har en 740 tic har blitt fortalt at den skal ligge på 0,4 0,5 bar, så det kan faktisk hende at den er justert opp. Og hvis den ikke er chipet så snakket han om noe slags trykk vakt som passet på at den ikke oversteg så å så mye trykk. Dette er jeg ikke helt sikker på, for jeg har ikke volvo. Er bare det jeg har blitt fortalt. Har du prøvd å justert ned trykket? Skader vell ikke å prøve? Hvis du fortsatt ikke får den til så kan jeg spørre litt rundt om kring å høre om andre har vert borti det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener det originale trykket skal vere 0,3 bar... det ligger ikke så veldig høyrt på disse motorene, og det har vel heller ikke noe særlig effekt så lenge motoren ikke er chippet....

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo ikke kjøre med så lite trykk ;) Noen måte å fjerne den trykkvakten på?

 

Ja kompisen min sier du fjerner trykkvakten med å chippe bilen. Ivertfall på den chippen ha kjøpte. Da kan han ha trykket på 0,9 tror jeg det var,uten at vi har testa det enda da. :)

Men jeg mener nå du kan justere ned trykket med boostcontrolleren.Kan man ikke d da? Har du prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får kun justert opp trykket med den kontrollern... Ellers må du stille wg klokka..

Trykket skal vel være noe høyere enn 0,3 mente jeg men... trudde det var rundt 0,4-0,5

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit nok, men siden motoren også kutter i fri kan det jo ikke være trykkvakten...

 

Kan det skyldes feil tenningsmodul?

 

Det sitter nemlig en 240 fordeler på motoren. Skal jeg da ha modulen til motoren, eller til den motoren fordeleren kommer fra?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår