Gå til innhold

hjelp...med og velge bil!?!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Siden du ikke har spesiell peiling på hva som er bra av bil til 100k tror jeg heller ikke det er noe poeng å foreslå store ombygginger du kan gjøre heller, alà B-Ascona med Calibra Turbo maskin eller Volvo 240 m/V8 osv....

Til 100k vil jeg foreslå:

Audi Coupe/90 2,3 20vQuattro - Sprek bil som ikke ruster.. Lite feil med dem også, en vanvittig feit motorlyd Trykk her

Toyota Celica 2,0 16v Trykk her

Dessuten så tror jeg ikke Calibraen er så dårlig som enkelte her skal ha det til..

En kamerat av meg har en 2,0 16v og den har han vært lite plaget med..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har heller ikke fått et spesielt dårlig inntrykk av calibra... Men det er mange av de som er blitt skamkjørt og tatt dårlig vare på, da blir det lett mye krøll med de:) Man burde få en ganske bra 16v til rundt 100k! Enten det eller en litt sliten 4x4 turbo

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :)

ja har sansen for den celicaen , men den audien har eg aldri likt så veldig :S

naj vett rett og slett ikkje , cosworth blir litt dyrt/forsikring osv...

noe tips til noen stilige volvoer ? 940 turbo ?

bmw 325 er jo greie biler da , kunne og tenkt meg ein bil fra tyskland da...eclipse/supra eller noke..hum...naj vetkje eg :P mer tips og linker ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forstebil ville jeg brukt 10 av de 100000 kr å kjøpt en 240 eller no. 90% av folka jeg kjenner har bulka eller vraka de første 6mnd etter at de kjøpte seg egen bil. Bli heller trygg i trafikken med en bil du ikke er så redd for og så kjøper du deg en fin bil for 150000 til våren 2006. For å si det sånn, 240 er ustyrtlig morsomt om vinteren. Og ikke så farlig å møte autoværnet med en tanks til 10 tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei , sku hatt litt hjelp til valg av bil her , siden det er mange erfarne bilister her regner eg med :)

har tenkt på ein opel calibra 2.0 16v...første bil dette her da..

men kan godt ver bil til opp til 100 000...

takker for svar ;)

Hvis du har litt vett i huet, så velger du ikke calibra og saab og detta RÆLET, du kan få den feite 69 camaroen med 400 hester for 100 000....eller MYE annet morsomt, men vær så snill å styr unna cossier og opel osv:P det blir ikke noe greie på dt vøtt:P.......for all del, velg en bil med bakhjulstrekk!!!

1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero

1968 Volvo 144 (75HK) :pimp

V8 er tingen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg nå i dag hatt 100k å kjøpt bil for..... UTEN TVIT at jeg hadde kjøpt meg en ca 1990 Mersjedes W124 da...

for eksempel 300E masse motor. drikker vist ikke så forjæævelig mye med pen kjøring. å komfortable som F

Ell hva med 250d? finner du en privatkjørt en som har gått 300k så har du vertfall 200k igjen for taxiene har jo gått 500+k...

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forstebil ville jeg brukt 10 av de 100000 kr å kjøpt en 240 eller no. 90% av folka jeg kjenner har bulka eller vraka de første 6mnd etter at de kjøpte seg egen bil. Bli heller trygg i trafikken med en bil du ikke er så redd for og så kjøper du deg en fin bil for 150000 til våren 2006. For å si det sånn, 240 er ustyrtlig morsomt om vinteren. Og ikke så farlig å møte autoværnet med en tanks til 10 tusen.

Jeg er nesten helt enig med han her, men du kunne jo også vurdert en E30 325i... De ble laget fra 84-90, den med to runde lykter på hver side foran vettu. 171 hk og bakhjulstrekk! Du får en fin en for ca. 20 000, og den svir bittelitt i forsikringa, du syntes kanskje ikke det er så ille siden du har en del å bruke... Men det er en kurrant bil! Morsom og sprek som bare det... Så kan du jo kjøpe deg en E36 325i eller 328i for den saks skyld, eller kanskje en Nissan 200sx S14 til vintern f eks... Alt for mange fete biler som finnes ;) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider