Gå til innhold

Audi 100 2,6 og økonomi

Ranger emnet

Magnalf

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her inne som har målt bensinforbruket på Audi 100 2,6 ? :)

skal ikke si noe sikker men antar rundt en liter på mila blanda kjøring... modell er bilen da?

min audi 100 2.3 bruker ganske rundt 1 liter på mila hvertfall.. er ikke rare forskjellen her..

Peri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke si noe sikker men antar rundt en liter på mila blanda kjøring... modell er bilen da?

min audi 100 2.3 bruker ganske rundt 1 liter på mila hvertfall.. er ikke rare forskjellen her..

Peri

Jeg har en 2,3 som jeg har hatt ett år nå og den gjør faktsik ikke mer enn mellom 0,7 og 0,8 ved pen kjøring (noe det uheldigvis ikke blir så mye av).... Jeg har også en 2,6 nå, men har ikke hatt den lenge nok til at jeg kan si så mye om forbruket..... kan tenke meg at den ligger på 0,8 - 1,0 ved pen kjøring... Er ikke så ille det på en 13 år gammel 2,6....

Kongebiler uansett forbruk spør du meg... det det evnt koster i mer bensin henter man igjen i driftsikkerhet... ;)

Bil nå:
Audi A4 8E Avant Quattro 2.0T FSI (BWE) 2007mod
x-biler:
Audi A3 (3-dør) 2.0TDI Quattro, Audi 100 2.3L, Audi 100 2.6L
Alfa Romeo 156 Sedan 1.8TS, Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.8TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjøretur fra Trondheim - Oslo med min 2.3 Quattro (tom bil), og da brukte den 0.85 i snitt ved hastigheter mellom 90-140 (midt på natta :)), noe jeg syns er meget respektabelt for gammel motor (ikke undervurder k-jeten:D)og gammel bil. I hastigheter over 100-110 blir denne bilen sulten på bensin.

Det at det i tillegg er konstant 4x4 gjorde meg litt imponert i grunn.

Vil tippe at 2.6'ern bruker ommentrent det samme som 2.3 med Quattro.

På bykjøring kan min havne mellom 1- og 1.5 liter mila

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
  • 2 weeks later...