Gå til innhold

Kondensator

Ranger emnet

Gjest nidaroo

Anbefalte innlegg

Gjest nidaroo

bruker kondensator mykje strøm?? spelte musikk idag på ett egett batteri. eneste som vart dreven av det som er i bilen var c spelaren. kvifor vart batteriet tomt så fort. vart ikke det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du virkelig begynne å bruke SØKEFUNKSJONEN her inne, du stiller bare spørsmål som har vært svart på flere ganger før!!

Batteriet ditt gikk så fort tomt fordi det sikkert ikke var fulladet. Og var det fulladet så er det defekt og klarer ikke ta til selg like mye strøm lenger....men alt kommer jo ann på hvpr lenge du spilte og hva utstyr som sto koblet til batteriet da....du bør kanskje vurdere å montere anlegget i bilen og teste der mens bilen står å går så den lader.....

PS: en kondensator bruker ikke strøm

Prøve bare for moro skyld å søk på kondensator, se hva du finner da.....skal ikke se bort fra att du får svar på mer enn ett av dine mange spørsmål....du har klart å legge inn snart 125 "poster" her på forumet på under en måned, ny rekord tror jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nidaroo

da jeg kjøpte den så måtte den lades opp. det er med en brikke som er et rød og ett grønt lys på.. også er blå til + og gul til -, så må jeg koble opp den røde og den svarte på batteriet.. ladet det igår men det går jo fleire timer. så jeg lurte på om man må lade det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg kjøpte den så måtte den lades opp. det er med en brikke som er et rød og ett grønt lys på.. også er blå til + og gul til -, så må jeg koble opp den røde og den svarte på batteriet.. ladet det igår men det går jo fleire timer. så jeg lurte på om man må lade det.

da beklager jeg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du likevel ikke har brukt søkefunksjonen kan jeg si det slik:

En kondensator har den egenskapen å kunne hjelpe til ved nødvendige situasjoner...

Nå man tilfører spenning til en kondensator, så lader den seg opp; klar til nødhjelp, så skrur du på anlegget ditt, å skrur opp lyden høyt, når du da har kommet så høyt at batteriet ikke klarer å levere tilstrekkelig for at lyden skal bli perfekt lader kondensatoren seg ut, å gir ett ekstra kick!

Grunnen til at du må lade den opp før du montere den er for at det skal skje under "kontrolerte forhold"...

Da fabrikanten vet hvordan kondisen reagerer på den medfulgte oppladeren..

Er leit hvis den går til helvete idet du setter spenning på anlegget!

Mvh

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker kondensator mykje strøm?? spelte musikk idag på ett egett batteri. eneste som vart dreven av det som er i bilen var c spelaren. kvifor vart batteriet tomt så fort. vart ikke det før.

:ratatatat SØKEFUNKSJONEN!!

:knob: :lolhammer :ex_machin :aug: :hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=102&ids=artID

Her har du en link der du kan lese litt :) Så kanskje u forstår litt

mer enn det du gjør nå.

Good Luck :D

Have Fun :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takke noen som er litt positive. er ikke dette et bilstereoforum??? ikke ett diskusjons forum om meldinger :knob: ...er ikke du enig??

Hei, anbefaler deg å lese om Generelt forumbruk her: http://www.bilforumet.net/faq.php?faq=vb_faq#faq_vb_board_usage

Om søkefunksjon her:

http://www.bilforumet.net/faq.php?faq=vb_board_usage#faq_vb_board_search

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider