Gå til innhold

Kan dere som skriver "sms-språk" slutte med det?

Ranger emnet

awt

Anbefalte innlegg

Jeg vet det har vært nevnt før, men jeg prøver igjen.

Jeg syns det er ganske frustrerende når folk skriver "j" istedenfor "jeg, "ik" istedenfor "ikke" osv. Det er ikke det at jeg ikke forstår det, men syns ikke det er nødvendig.

På et forum har du mer enn 160 tegn til rådighet før du må betale noen øre ekstra, og jeg tviler på de fleste har så dårlig tid, at de ikke har tid til å skrive noen bokstaver ekstra, isåfall kan sikkert innlegget vente til dere har bedre tid. Det ser også mye mer seriøst ut med "hele" ord enn bare forkortelser.

Så... vær så snill? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hvorfor ska j d,ik?:D

Neida,er egentlig helt enig,er ikke irriterende en plagsomt....så stopp med det...

sier som prizma...i vote 4 this!

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D r da ik irrirende d? Frstår ik va u mener :)

Neida, er helt enig i at noen skriver på irriterende måte. Selv i sms`er synes jeg det er irriterende å måtte lese bedriten norsk.

Jeg har lagt merke til at både jeg og andre skriver mer og mer som vi prater, eksempelvis tar vi ikke med "Jeg" i setningen "Jeg har kjøpt ny bil", men skriver heller "Har kjøpt ny bil". (Dette) forbedrer kommunikasjonseffektiviteten, og sparer endel munnbruk/tasting, som bør oppveies med noe lavere kaloriinntak....

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Word sombrero

Hater å skulle lese masse poster med dårlige forkortelser, div. dialekter som folk utenfra det enkelte området ikke skjønner noe av osv.. Gjelder også tegnsetting og ordeling, dropper heller å lese poster hvor man må konsentrere seg om hva som er skrevet! (Ja, enkelte skriver SÅ jævlig)

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske folk kunne slutte å dele ord, jeg...

Ja helt enig. Alle som skal være på Bilforumet.net burde hatt minst 50 timer opplæring i norsk rettskrivning!!

Er så forbanna irriterende når folk skriver smør børd isted for smørbrød. Jeg skjønner faen ikke hva de mener å blir sittende å tenke på det i times vis...

Å alle dysletiker dra til helvete med dere!!!!!

Hilsen DYSLETIKEREN Primera

notin :titties:

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt enig. Alle som skal være på Bilforumet.net burde hatt minst 50 timer opplæring i norsk rettskrivning!!

Er så forbanna irriterende når folk skriver smør børd isted for smørbrød. Jeg skjønner faen ikke hva de mener å blir sittende å tenke på det i times vis...

Hilsen DYSLETIKEREN Primera

notin :titties:

hva med "smør børd" da?? *kaste stein i glasshus*

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står "den brå stoppen" faktisk..

eg hater orddeling og dumme forkortelser, men samtidig skriver eg ganske likt som eg snakker så eg får vel kjeft når eg uttaler meg.. eg e medlem på http://www.amo.no :P

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig hvem ber du dra til helvete??

Har aldri hørt om "dysletiker" :D

Kan det være en hunn hunder av rasen Dysle? (om noe slik finnes)

Er heldigvis ikke dyslektiker, men har vel blitt litt skadet av år på Engelske/Amerikanske nettsider.

Men jeg vil be dere om å være litt forsiktig med å være for kjappe med å hoppe på folk som staver litt rart.

Dysleksi er et problem for mange, og jeg tviler ikke et øyeblikk på at det finnes endel av dem blant bil entusiastene også.

Ser ingen grunn til å ydmyke dem ytterligere med å pirke på stave feil, når vi alikevel forstår hva de mener.

SMS språk derimot er det ingen grunn til å bruke her. der er jeg 100% enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider