Gå til innhold

kobling av tåkelykter.. (spredere)

Ranger emnet

lazzario

Anbefalte innlegg

kabelskoen som stikkes inn i pluggen kalles en spade.

og du trenger egentli bare å stikke i en ledning å det er på den røde.

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag prøvde jeg å koble lyktene. Jeg prøvde chris sin metode, med å bare sette dem rett i den hvite pluggen. Dette funket fint da jeg satte på fulltlyset og nærlyset. Da jeg skrudde over på park lyste det altså ikke. Noen sier jeg kan stjele strøm fra parklys ledningen, men om jeg da ikke setter i nytt rele, vil det jo da lyse hele tiden. For selv om jeg skrur av bryteren, vil den jo ta strøm fra parklys ledningen. For parklyset lyser hele tiden ?

Er du glad, så blir det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

parklysene lyser hele tiden!! hvorfor tar du ikke styre strømm fra pluggen som ligger under kjøleveske tanken??? omså så bruker du ikke den grønne og gule bruk den røde

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Var ute i dag og forska litt ang. tåkelys montering.

Laget meg en liten "prøvelampe" og koblet denne til den ledningene som kommer fra bryteren inni bilen (under kjøleveske tanken). Det ble lys !. Glemte imidlertid og sjekke om jeg får strøm derfra uavhengi av hvilken posisjon hoved lysbryteren står i, altså, om jeg kan velge selv når jeg vil ha på tåke lysene.

?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER IKKE EDRU NÅ! MEN VISS DU BRUKER DENS OM LIGGER UNDER KJØLEVÆSKE TANKEN SÅ BRUKER DU SOM SAKT DEN RØDE Å DA KAN DU VELGE OM SÅ DU HAR KJØRE LYS PARLYS UANSETT!! BRYTEREN BESTEMMER SJKØL! SÅ VISS DU KOBBLER DET SLIK HRAG DU DEN PÅ NUMMER 1 PÅ BRYTEREN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider