Gå til innhold

Nå starter mitt prosjekt GalantV6

Ranger emnet


GalantV6

Anbefalte innlegg

Flott prosjekt GalantV6.Har kjørt bil i 15år uten god lyd.Litt av det som skal i

bilen:

- 2 stk Focal Utopia 11" basser

- 1 stk 5 farads Stinger kondensator

- Div Stinger Expert kabler

Blir vel Elverum tur snart.Kjenner utålmodigheten gnager. :) :)

Atter en gang FLOTT prosjekt.

Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert

Progressive Trance Golf 4 :eddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert noe, men jeg har ikke kamera for øyeblikket.

 

Har fått installert alt, så nå er det bare justeringer igjen og det har jeg ikke peiling på. Det dunker bra men for meg så høres det lit rart ut.

 

Kan jo være at jeg aldri har hørt dunk dunk lyd i bilen før.

 

Det jeg lurer på er følgende.

 

Hva er subsonic filter, skal den stå på on eller off.

 

Skal til Eltek på lørdag, prøve å få målt DB i bilen. Kansje noen som kan hjelpe å stille inn alt sammen for meg.

 

GalantV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos TV-Boden å fikk justert annlegget, det ble en helt annen lyd i bilen etter justering. Eneste han sa jeg burde å gjøre var å dempe dørene, det tenkte jeg å ta når jeg bytter til et bedre frontsett.

 

Ellers så har jeg kjøpt laminert Glass som jeg skal ha over forsterkerne + neonlys. Håper jeg får lånt et kamera så jeg får tatt de siste bildene.

 

 

GalantV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser meget lovende ut ! stå på !

 

Skikkelig kult å se en godt voksen mann som bygger seriøs bilstereo :pray

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Trenger hjelp til følgende problem.

 

1. Når jeg slår av spiller eller skrur av tenning så knepper/klikker det i diskantene. Hva kan problemet være.

 

2. Har prøvd å bruke 9V batteri for å skjekke hva som er + og -

Høyttalerene bak var ikke noe problem. Men når jeg prøver på subbene og frontsett så rører elementene seg uansett hvilken ledninger jeg setter på + og - Er dette riktig eller er det kobla feil, subbene er kobla i 1ohm

 

3. Jeg har også fått en ulyd i spilleren når jeg starter bilen, det virker som om det er noe som slår inn fra motor?. Lyden er ikke den samme som når strøm ligger til høyttalere du får ikke den rare lyden. Er det noen som har en ide på hva dette kan være. Hjelper det om jeg bytter jordledning på batteriet.

 

 

Håper noen kan hjelpe meg med disse problemene.

 

Det er også oppdatert med nye bilder, bildene er tatt med mobil så de er ikke i beste kvalitet

 

http://photobucket.com/albums/y166/GalantV6/

 

Mvh

Tore

GalantV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Trenger hjelp til følgende problem.

Er helt sikkert noen her med bedre kompetanse :D, men I'll give it a go :)

 

1. Når jeg slår av spiller eller skrur av tenning så knepper/klikker det i diskantene. Hva kan problemet være.

Det kan være at forsterkeren sender noe "grums" som er mest sansynlig.

Dette kan du forsøke å løse ved å enten skru på forsterkeren først eller forsinke den.

2. Har prøvd å bruke 9V batteri for å skjekke hva som er + og -

Høyttalerene bak var ikke noe problem. Men når jeg prøver på subbene og frontsett så rører elementene seg uansett hvilken ledninger jeg setter på + og - Er dette riktig eller er det kobla feil, subbene er kobla i 1ohm

rører seg som ved likespenning?

3. Jeg har også fått en ulyd i spilleren når jeg starter bilen, det virker som om det er noe som slår inn fra motor?. Lyden er ikke den samme som når strøm ligger til høyttalere du får ikke den rare lyden. Er det noen som har en ide på hva dette kan være. Hjelper det om jeg bytter jordledning på batteriet.

Vil tippe det er tenningstøy du får inn.. høyfrekvent "Weeeiiiiiii" som flger turtallet. Dette kan fjærnes ved støydemping av tenningsanlegget eller bedre skjerming av signalkabler. God jording av alle komponenter er også viktig.

 

Håper dette hjelper deg litt på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt sikkert noen her med bedre kompetanse :D, men I'll give it a go :)

 

 

Det kan være at forsterkeren sender noe "grums" som er mest sansynlig.

Dette kan du forsøke å løse ved å enten skru på forsterkeren først eller forsinke den.

 

rører seg som ved likespenning?

 

Vil tippe det er tenningstøy du får inn.. høyfrekvent "Weeeiiiiiii" som flger turtallet. Dette kan fjærnes ved støydemping av tenningsanlegget eller bedre skjerming av signalkabler. God jording av alle komponenter er også viktig.

 

Håper dette hjelper deg litt på vei :)

 

 

Jordingen skal være bra, borra 2 hull i jekkfeste, jekkfeste er sveisa til hjulbrønnen, slipte ned til metal så jeg tror jordingen er bra. Jeg skal sjekke jording på spiller å eventuelt jorde ekstra på sjasi til spilleren.

 

Det jeg ikke forsto var det med likespenning. Høyttalerene i hattehylla oppførte seg ikke på samme måte som front høyttalerene. Når jeg brukte 9V på + og - så gikk elemente utover, snudde jeg ledningene så var det ikke noe som skjedde. Da gikk det greit å finne + og - på ledningene. Når jeg gjorde det samme på front høyttalerene så spilte det ingen rolle hva jeg gjorde, elementene beveget seg uansett.

 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår