Gå til innhold

Baner til drifting i norge

Ranger emnet


Kebab gud

Anbefalte innlegg

er ikke manghe baner som passer så bra til drifting i norge..

en bra driftbane skal ikke ha så lange avstander mellom svingene ..

ellers blir det mer som breisladd i svingene enn drifting :P

Derfor synes jeg store gocart baner må være perfekt..

de store er opptil 1Km lange om har korte strekker mellom hver sving..

 

men hvilken baner i norge einer seg best?

 

selv om jeg peronlig ikke drifter så må jeg si at jeg snubblet over Gocart banen i Andebu (vestfold) i dag..

den er over 1KM lang og har en DEL svinger.. den variere mellom 8 og 10 meter i bredden..

er ikke det perfekt til drifting?

Bilde

lf_9.jpg

 

 

men men .. hvor er de bra banene...

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om Eikås utenfor Bergen er egnet, her er i hvertfall en logging fra banen:

 

index.php?module=photoshare&func=viewimage&iid=3593&viewkey=

 

Gocart-delen på Eikås fungerer vel den også tenker jeg,den er brei og fin, men hadde de fått asfalt på resten av banen hadde den vært ganske grei. Tviler vel på at de asfalterer resten av banen ettersom det går mye rallycross-løp der.

:)

Mazda Rx-7 - Silver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan!, visste ikke at den banen der fantes engang, ser artig ut.

 

Revebanen i stavanger er ganske artig.

 

Go Kart banen på rudskogen frister!.

 

hmm ja GO Kart banen på rudskogen må være fet og drifte på.

Er det harlad håysman som eier det fortsatt?

Skulle hørt med han eller dem som bestemmer om få til ett lite drifte treff, selvom om jeg ikke kunne ha deltatt selv så hadde det vært drit fett og sett på, virker som at det er noen som kunne tatt turen vel?

Du, pudding, moen, fsr(når han blir ferdig med bilen), og den blå s13, chiller og mange til sikkert. kunne blitt bra underholdning det:D:D

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

 

 

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm ja GO Kart banen på rudskogen må være fet og drifte på.

Er det harlad håysman som eier det fortsatt?

Skulle hørt med han eller dem som bestemmer om få til ett lite drifte treff, selvom om jeg ikke kunne ha deltatt selv så hadde det vært drit fett og sett på, virker som at det er noen som kunne tatt turen vel?

Du, pudding, moen, fsr(når han blir ferdig med bilen), og den blå s13, chiller og mange til sikkert. kunne blitt bra underholdning det:D:D

 

Ja, jeg er klar som et egg. Jeg tror Fredrik har spurt noen ganger om å få bruke gokartbanen. Det virker ikke så veldig populært.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye gokartbanen er det veldig lite populært å bruke. I det hele tatt er det ikke så populært å bruke gokartbaner, noe som egentlig er forståelig. De fleste gokartbaner (med unntak av Reve, Eikås og kanskje Haugesund) er bygget etter internasjonale standarder og er ikke beregnet på en bil på over 1000kg som sladder. Asfalten er ofte ganske spesiell, og dekkstablene rundt banen klarer ikke å ta i mot en tung bil. Dermed vil banene bli veldig ødelagt om vi bruker de til å drifte på...

 

Når det gjelder Rudskogen så kjører de som kjent et sprintrally der på slutten av året. Dette kjøres helt bevisst etter at alle gokartløp er avviklet, for etter rallyet så ser ikke banen ut i måneskinn. Hadde jeg vært gokart kjører hadde jeg klikka om jeg skulle trent eller kjørt løp etter at det hadde vært drifting på banen.

 

Det eneste alternativet er (foruten noen av de gamle gokartbanene på vestlandet) den gamle gokartsløyfa som gå inne i langsvingen på Rudskogen. Jeg har lyst til å prøve denne på neste treff. Den er litt knotete, men for de med motorsvak bil er den fin. I tillegg er det en fin mulighet til å få trent litt på intervallkjøring der man kjører gjennom løypa en og en slik som man gjør i utlandet.

 

Vi får se. Rudskogen er ikke ledig før i Juli, så jeg har litt tid til å tenke ut noe smart ;)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hadde vært artig å starta på depot strekka eller noe, så man fikk med seg venstresvingen inn i langsvingen og begynnelsen av langsvingen, så satt opp kjegler som leder inn i den gamle gokart banen. Var det noe sånt du tenkte kanskje?

 

Eller som dere gjorde i 2003, det syns jeg var tøft. Og kun bruke fra enden av langstrekka og ned til strekka før slaktern.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye gokartbanen er det veldig lite populært å bruke. I det hele tatt er det ikke så populært å bruke gokartbaner, noe som egentlig er forståelig. De fleste gokartbaner (med unntak av Reve, Eikås og kanskje Haugesund) er bygget etter internasjonale standarder og er ikke beregnet på en bil på over 1000kg som sladder. Asfalten er ofte ganske spesiell, og dekkstablene rundt banen klarer ikke å ta i mot en tung bil. Dermed vil banene bli veldig ødelagt om vi bruker de til å drifte på...

 

Når det gjelder Rudskogen så kjører de som kjent et sprintrally der på slutten av året. Dette kjøres helt bevisst etter at alle gokartløp er avviklet, for etter rallyet så ser ikke banen ut i måneskinn. Hadde jeg vært gokart kjører hadde jeg klikka om jeg skulle trent eller kjørt løp etter at det hadde vært drifting på banen.

 

Det eneste alternativet er (foruten noen av de gamle gokartbanene på vestlandet) den gamle gokartsløyfa som gå inne i langsvingen på Rudskogen. Jeg har lyst til å prøve denne på neste treff. Den er litt knotete, men for de med motorsvak bil er den fin. I tillegg er det en fin mulighet til å få trent litt på intervallkjøring der man kjører gjennom løypa en og en slik som man gjør i utlandet.

 

Vi får se. Rudskogen er ikke ledig før i Juli, så jeg har litt tid til å tenke ut noe smart ;)

 

 

Ja kom igjen. :)

men om det skulle bli noe så pass på at det blir før den 9. juli og etter den 23:D:D

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

 

 

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lf_9.jpg

 

Heisann.. Her jobber jo jeg :D Genial bane for og si det mildt..

Fine drifte svinger thumpsup :cool:

 

Men at folk kjører på banen uten lov, det ødelegger bare for at muligheten for og kunne kjøre der.. angry

 

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår