Gå til innhold

Diverse spørsmål angående 90 fanger

Ranger emnet

Aedron

Anbefalte innlegg

Hvis jeg ikke har jernet til frontfanger'n, sliter jeg da?

For etter det jeg har banna meg fram til så passer ikke jernet fra den lille fanger'n.

Pluss at alle festeknotta på 90 frontfanger'n er knekt av. Har ikke veldig mye tru på at jeg klarer å feste jernet med sikaflex.

Hvor skal den forbanna festebraketten til tåkelysa festes? (på bilen eller i jernet på fanger'n)

Må braketten tilpasses noe?

Noe jævlig skuffa akkurat nå. skulle nok ikke ha begynt å jobba på bilen på denna datoen.......

mvh Robert

- 00 Audi A4

- 86 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For etter det jeg har banna meg fram til så passer ikke jernet fra den lille fanger'n. Stemmer, dette passer ikke

Pluss at alle festeknotta på 90 frontfanger'n er knekt av. Har ikke veldig mye tru på at jeg klarer å feste jernet med sikaflex. Plastsveis fungerer.

Hvor skal den forbanna festebraketten til tåkelysa festes? (på bilen eller i jernet på fanger'n) i jernet på fangeren

Må braketten tilpasses noe? Nei, skal ikke være nødvendig. Repro har dog litt dårlig passform.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å få festa den 90 fangern din, trenger du bjelken i fangern samt "jern stagene" som går ut ifra bjelken og som skal skrues fast i chassiet på bilen. Det er 2 skruer på hvert feste, dette er skruer som er rett under et stag under motoren. Meget enkelt. Skifta fra orginal -84 fanger til -90 fangere på min egen Golf II. Svært enkelt. Men jeg kjøpte settet med GTI leppe helt nytt fra http://www.autospar.no jeg da. Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beslagene til sprederne festes i jernet/skinna inni fangeren, så du trenger dette fra en 90-fanger.

I ditt tilfelle hadde jeg rett og slett gravd i lommeboka og kjøpt meg en ny fanger. Med knekte skruinnfestinger skal du slite med å få fangeren til å sitte mot jernet/skinna. Det koster litt å kjøpe Sika også;)

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selg den fangern du har som ikke har jernet inni til en uviten og kjøp deg en ny med jernet inni... da letter du masse problemer.. og det er ikke så allverdens vanskelig eller dyrt..

edit. hmm allerede sagt det ja... sorry

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse nyttige svar!

Jeg tenkte på de festeknotta i midten på fanger'n. De man popper jernet fast til fanger'n.

Hvordan er det å få tak i 90 fanger jern? Får man kjøpt det nytt? (regner ikke med det egentlig, hehe)

Jeg er vel nesten nødt til å ha 90 jernet for å få festa tåkelysbraketten uten å lage egen patent?

mvh Robert

- 00 Audi A4

- 86 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare en ting jeg, er du ute etter deler til VW? kontakt Norsk Bildele senter, de skaffer deg omtrent alt du trenger til en rimelig penge.

http://www.norskbildelesenter.no

hahaha, norsk bildelsenter..... billige....?????? Har ikkje akkurat særlig gode/billige erfaringer med norsk bildelsenter, men ettersom de selger orginale nye deler er det jo greit med litt rabatter. Bruktdelene deres er derimot svindyre, og de vet å ta betalt. Du får mye mer for penga om du undersøker med flere lokale bilopphøggere. Fikk selv en brukt spindel, indre styreledd, og fremre støtdemper med fjær og det hele for 400 Nkr hos en lokal bilhugger. Si meg at du får det samme for den prisen hos NBS.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, greit, kom bare med et forslag.

Billige er de kanskje ikke, men man får det man betaler for, føler jeg da, sikkert mange som har dårlige erfaringer enn meg.

Hehe, greit det, var ikkje meningen å vær idiot her. Måtte bare ytre min mening om NBS. Du får sikkert en okei garanti for at delene er i orden hos NBS. Men jeg tar heller sjansen hos lokale huggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...