Gå til innhold

Honda Civic 93 HB vti SWAP

Ranger emnet

Bamsemoms

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig begynt med å swape min civic. Har vel hatt delebilene stående noen månnder og har aldri fått fingeren ut. Dette skyldes militæret og mangel på sted å stå.

Har knipset en del bilder slik at andre kan se på disse(rart det med bilder, alle skal jo se dem).

Bilen var fra før en Vei med en b15z1 motor som er en 1,5l vtec-e motor som yter 90hk(på en god dag). Etter at jeg hadde rast denne motoren og ventilene stod i alle vinkler så bestemte jeg med for sette inn en grom motor. Valget falt på en B16a2 motor som jeg fikk gjennom en god bekjent av meg (takk PCT). Dette var en komplett bil som hadde fått en rund rundt på taket.

Begynte mandagen som var med å swape.

har lagt ut noen bilder av dette.

http://photobucket.com/albums/v646/bamsemoms/?action=view&current=HPIM0390.jpg

Dele bilen jeg skal ha motoren i fra, har i vinter lakert toppdekslet i riktig farg.

http://photobucket.com/albums/v646/bamsemoms/?action=view&current=HPIM0396.jpg

Motor er tatt ut av donor bilen.

http://photobucket.com/albums/v646/bamsemoms/?action=view&current=HPIM0381.jpg

Defekt/rast motor tas ut av helt karosseri(litt hjelp med det)

http://photobucket.com/albums/v646/bamsemoms/?action=view&current=HPIM0394.jpg

Motor på vei inn i bilen.

og her har det stoppet. Pga en drivknute som har håppet av

Håper å få fikset dette i løpet av uken som kommer.

Kommer til å legge ut mer info om dette.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta blir bra vettu bamsemoms. bra å se noen som får råd til noe bli mods på mill'lønn har så vidt råd til kvinfolket på min mill lønn....

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta blir bra vettu bamsemoms. bra å se noen som får råd til noe bli mods på mill'lønn har så vidt råd til kvinfolket på min mill lønn....

Skal legge til at jeg har 15kr ekstra dagen pga korporal, og at jeg jobber i permene... Har spart noen slanter også..

Men jeg har lagt en del penger i styling og slikt.. får vel nevne det en annen dag hva som er gjort med civicen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo sett litt på hjemme siden din og da. men vi kan jo altid veklse noen ord oppe i leieren og hehe, jobbe i permene ja. har gjort det jeg å men har ikke vært mye til til annen jobbing her en restaurering av en 50 år gammel trbåt som skal på vannet nå...

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker bilen din...

Var litt sugen på Civic selv når jg skulle bytte ut første bil, men stod over i frykt av at noen deler skulle gå istykker... Hørt at d r dyre deler til bilen, og med min flaks hadde noe gått istykker...

Gleder meg til å se hva mer som skjer med bilen...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker bilen din...

Var litt sugen på Civic selv når jg skulle bytte ut første bil, men stod over i frykt av at noen deler skulle gå istykker... Hørt at d r dyre deler til bilen, og med min flaks hadde noe gått istykker...

Gleder meg til å se hva mer som skjer med bilen...

Dette er min første bil... har hatt den siden jeg var 17. Delene er ikke så rivende gærne i pris, men litt må man betale for delene... Har ikke helt samenliget prisene med andre bil merker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Får vi noe fremgang da, ser ut til at det har stått stille en stund:P

Har hendt en del siden sist. Har fått inn motoren noe som ikke var noe stor jobb, med tanke på at dette er mitt første motor bytte på en bil.

Det som mangler er å få bakstilingen på plass. Noen av opphenget var ikke helt fra delebilen, deler er kjøpt inn og ting begynner å have på plass.

Ledningsnettet fra Vti vraket må flyttes over da dette ikke stemmer med det gamle som sitter der. Regner med at det blir gjort til helgen og ut over i neste uke. Bilder av prosjektet ligger på http://photobucket.com/albums/v646/bamsemoms/

Skal også ta noen fler bilder å legge ut.

Grunnen til at ting har gått litt tregt fra min side er militæret, kan fortelle at jeg er ferdig fredag 17.juni :)

:naaaws

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette her blir konge bamse, kommer innom til helga og henter noen deler til helga jeg.....muligens jeg trenger noen deler fra delebilen din oxo, venstre forskjerm, venstre dør og venstre bakskjerm.... send meg en sms når du er tilbake fra militæret da.... ;)

-=Honda Civic Coupe=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette her blir konge bamse, kommer innom til helga og henter noen deler til helga jeg.....muligens jeg trenger noen deler fra delebilen din oxo, venstre forskjerm, venstre dør og venstre bakskjerm.... send meg en sms når du er tilbake fra militæret da.... ;)

Ingen av de delene som du oppgir har jeg. Eller de er ikke hele. bilen er et vrak for å si det slik. Men motor delene har jeg . Sender deg en sms når jeg er hjemme ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har fått inn motor og understell på bilen nå. Driver å modifisere ledningsnettet slik at jeg får start på b16a2 motoren. Har tatt ut nesten alt av interiør for å legge inn ledningsnettet til b16a2 motoren. Jeg fant ut i etterkant at det er veldig tungvint. Det som er den mest bruke metoden er å modifisere det ledningsnettet som allerede ligger der. Så det er her jeg er nå. Jeg må modifisere det gamle ledningsnettet og legge det inn igjen. Etter planen skal det bare være å sette inn nøkkelen å starte bilen.

Har også lakert interørdetaljer i bilens farge. Kjøpt 2 pods instrumentholder ti a-stolpen og indiglow skiver.

Skal også legge opp olje trykk og olje temp målerer når jeg legger inn ledningsnettet.

Bilder ligger på: http://photobucket.com/albums/v646/bamsemoms/

Lenke til kommentar
Del på andre sider