Gå til innhold

Forza VS GT4

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hvis man har valget om å kjøpe enten FORZA eller GT4, og man har GT3 fra før - så kjøp FORZA. Hvis man ikke har GT3, så kjøp GT3.

GT4 er "full gass...Å NEI, EN SVING!...Bremse ned til 30km/t for alt er understyrt...full gass...ENDA EN SVING!...Kanskje prøve drifte?...snurre bilen, rett i veggen....holde seg til 30km/t i hver sving og kjede seg..."

FORZA er mer "ha-ha! en sving! brems-legg over-gi gass-hold driften 90km/t og kooooose seg".

FORZA er en skuffelse i forhold til hva det ble hypet som, før det kom. Men uansett så er det milevis mer gøy enn GT4. Med forza så kan du spille online mot andre, bilene tar skade, du kan trimme de i alle mulige rettninger (du kan til og med bytte motorer! satte en 2.0 altezza motor i en AE86 og smelte på turbo f.eks), og fysikken er lagt opp til å ha det gøy (i motsettning til GT4).

Bilene i GT4 ser mer ekte ut enn de i FORZA, men det betyr ikke at forza bilene ser ræva ut. De bare ser litt mer "tegneserie" aktige ut. Ser veldig bra ut, bare ikke "ekte" liksom. Når det gjelder banene så pisser forza i alle mulige rettninger over GT4. Banene ser nydelige ut.

Eneste grunnen til å kjøpe gran turismo istedenfor forza er hvis du aldrig har spilt noen gran turismo spill i det hele tatt. Da burde du plukke opp GRAN TURISMO 3, som faktisk er gøy. Men styr langt unna GT4.

Og jeg har både PS2 og X-BOX, så jeg prøver ikke føre noen kampanje for at den ene maskinen/spillet er bedre enn den andre kun fordi jeg eier kun ene konsollen heller ;-)

Hvis du vil ha noe som gir SKIKKELIG fartsføelse og samtidig er dritgøy å spille, så handler du RALLISPORT CHALLENGE 2 til x-box.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare prøvd Forza noen få minutter, men det lille jeg prøvde så syns jeg det virka morsommere å drifte i Forza, det var ikke for lett heller.

i GT4 er det for vanskelig å drifte, mulig noen klarer det, men det er fortsatt litt for vanskelig til at det er realistisk syns jeg, man får en skikkelig teit kontra hele tiden og snurrer rundt ufortjent.

Hvis man ikke skal drifte så syns jeg GT4 virker ganske mye bedre enn Forza.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både GT4 og Forza.. Etter min mening er underholdingsverdien sykt mye bedre på Forza.. GT4 blir for vanskelig å leke seg i... (selvom det er realistisk)

F.eks på Forza så har jeg en Buick med ca 450kw og over 1000nm på 2,77bar. Må si at det er ganske gøy å kjøre sånne biler.. Og drifting er også mulig her.. Så Forza all the way.. (sier en som egentlig er STOR GT og PS fan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider