Gå til innhold

Galant turbo nykommer


Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

So? Vil ha de hjula! Uansett, har funnet ut (gadd å ringe forrige eier og spørre:D) at bilen er en 87 modell. Så det er altså 150 hesteren.:( hva er det som er forskjellig på denne og den på 170 hk? Katalysator eller noe? Og en gladmelding, motorn er helt frisk bortsett fra blåst eksosmanifoilpakning og feil type plugger, bare jeg som er bortskjemt med effekt fra å kjøre en kompis av meg sin volvo 740 TIC;) Pluss at trykket står litt lavt, er ca 120-130 hk på den nå..

Equip 01 hjula er jo LITT fete de og;) photo_equip_01_large_02.jpg

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Har bytta batteri (Optima redtop, matcher bilen;)) og har dermed funnet ut at den tapper strøm :( Noen som vet om typiske steder dette forekommer på galantene?

 

Been there done that et par ganger ja...

 

På min så var det dynamoen som var gåen, altså den ladet og slikt, men det var noe feil inni den som gjorde at den tappet seg for strøm...

 

Koble en prøvelampe mellom minuspolen på batteri og minuskabelen din når tenningen er av, er det noe som stjeler strøm så lyser lampa..

Nå kan du ta ut en og en sikring helt til lampa slukker...

 

Hos meg slukket ikke lampa før jeg koblet vekk dynamoen.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått testa strøm enda, har vært opptatt på jobb. Men har vært å kjørt litt på prøveskilt, og bilen har mye av de samme problemene som Clone_baby sin colt turbo. Den rykker og napper mellom 3000-4500 rpm. Virker ikke som den tenner helt rett, iom at den ryker godt når den først får tenning, som tyder på at det er mye bensin som blir forbrent? Vurderer å kjøpe ny coil, pluggledninger, fordelerlokk og rotor, pluss luftfilter, bensinfilter, slipesett og div andre pakninger.. Er bare slikt jeg liker å sponse på bilene mine.;) Har også en herpa plugg i bensintanken, så den lekker litt, men det fikser man jo lett:) Skal ta noen bilder i dag, hiver dem vel opp i kveld.. Har satt på sommerdekka:) Skal høre på effektanlegg i byen også i løpet av uka ( det blir nok en blank og fin loffbaker i enden ja:D)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått langt den bilen din elle?

 

Du får høre med gsi-power hva han ska gjøre med sin glant turbo....kanskje du kan få deg en delebil...

 

hehe..hvordan visste du? :P

 

Jeg har nokk med golfen..så vurdere å selge prosjektet, tok av bensintanken av en sapporo i går, skal smette den inn under galanten så er dte bare tur og kjør, motor går som en drøm..utgaven med 150hk, ja..du kjenner det!!:D

 

Hakke helt bestemt meg, men om noen er intressert så kan det være en mulighet ;)

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..hvordan visste du? :P

 

Jeg har nokk med golfen..så vurdere å selge prosjektet, tok av bensintanken av en sapporo i går, skal smette den inn under galanten så er dte bare tur og kjør, motor går som en drøm..utgaven med 150hk, ja..du kjenner det!!:D

 

Hakke helt bestemt meg, men om noen er intressert så kan det være en mulighet ;)

 

PST: var på ES_tuning med bilen, de påsto at med en Cooler, fri ekos filter og justert trubotrykk vill antall hester oppnå 200hk....så går ryktene som så at de er veldig lette å trimme..:D...

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har vel per nu strengt tatt ikke penger til å begynne å by på biler, mye som skal til for å få skilter på den da? Har du bilder?

 

hehe...skilta står på..årsavgifta er betalt..fikk de nye oblata for ei uke sia..rega og forsikra..bare å hive på veien den..har igjen å montere opp bensintanken jeg har ligganes, så skal den være god som ny ;)

 

Picture032.jpg

 

Picture033.jpg

 

Picture034.jpg

 

Bilen er litt forandra med nye karossdeler i en anna farge..

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår