Gå til innhold

Galant turbo nykommer


Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

Har ikke fått testa strøm enda, har vært opptatt på jobb. Men har vært å kjørt litt på prøveskilt, og bilen har mye av de samme problemene som Clone_baby sin colt turbo. Den rykker og napper mellom 3000-4500 rpm. Virker ikke som den tenner helt rett, iom at den ryker godt når den først får tenning, som tyder på at det er mye bensin som blir forbrent? Vurderer å kjøpe ny coil, pluggledninger, fordelerlokk og rotor, pluss luftfilter, bensinfilter, slipesett og div andre pakninger.. Er bare slikt jeg liker å sponse på bilene mine.;) Har også en herpa plugg i bensintanken, så den lekker litt, men det fikser man jo lett:) Skal ta noen bilder i dag, hiver dem vel opp i kveld.. Har satt på sommerdekka:) Skal høre på effektanlegg i byen også i løpet av uka ( det blir nok en blank og fin loffbaker i enden ja:D)

 

Nøkker? nupper? Min ga kraftige rykk i 1/4dels sek. på 3500 og på 4000 og på 4500rpm osv. Hvor mer ladetrykk i fuel cut sonen, hvor kraftigere rykk får man.. Fikk en lokal tuning sjappe (bergenbilelekrtronikk) til og bestille inn en Hks Fuel Cut defender, har vært innom og lest i manualen og studert monteringen, man har ikke fått kjøpt den ennå. Denne lille boxen omformer signalpulsen (fuel cut aktiveringen) som er på ca 5volt om til 4volt slik att fuel cut aktiveringen ikke slår inn siden den ikke får den fulle 5v innstrømmen, noe som fører til att fuel cuttet ikke oppstår ved pådrag ved de turtallene :) Ganske enkelt men kansje litt vanskelig forklart.

 

Fuel cut er som jeg har forstått en saefty "switch" som slår inn om f.esk. turboen plutselig lader fult (om f.eks. vacumslangen på akkulatoren/wastegaten lekker) og mye mer enn motoren skal ha så skal fuel cuttet komme for att motoren ikke skal bli ødelagt, andre biler som ikke har fuel cut enheten, har popp off ventil på turboen (ikke Dump ventil som mangen forveksler det mellom) men denne ventilen skal vist poppe opp slik att uønsket mye ladetrykk skal gå ut ventilen slik att motoren ikke skal rase.

 

Jeg er ikke så sikker på om dette er riktig, men det er no det jeg vet hittil.

 

Hks Fuel Cut Defenderen koster forresten 1500kr og skal passe på de fleste bilene, men fant desverre ikke motor koden min på oppkoblings sjemaet i manualen, men mener galant sin motor var forklart hvor man kobler de 4 ledningene som skal kobles på lednings sokkelen inn til ecu'en (hjernen)

 

Hvilken "loff-baker" skal du ha på den da?

 

Noen som forresten har en turbo til salgs ? Devil

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal etter hvert ha bilen på verksted for å få en oversikt om hva som er feil. Er god kjenning med en gjeng på det lokale verkstedet, får vel sjekka den ganske billig.:) Jeg må bare gidde å finne den elfeilen! Loffbaker har jeg ikke bestemt meg for enda, men har ganske lyst på en skikkelig sak, ikke sånn billig blikkboks torshov potte;) Lysten på Work hjul er der enda dah:D Blir vel mye overtid og lite ferie i sommer tenker jeg;) Ellers så har jeg lyst å få lakkert opp bilen i samme farge som nå, den er ganske blass i lakken. Ny spoiler trenger jeg og, skal ha den originale, bare det at det gror mose på min:D Fikk ikke tatt bilder, kameraet døde. Må bare gidde å finne den elfeilen!

 

Ligger forresten en galant turbo motor med gir men uten hjerne på autodb nå.

Hehe, fant en artig liten turbo her om dagen... På størrelse med huet mitt:D Men den var ganske død, tenker på å shaine den opp utvendig å ha den til pynt på hybelen, blomstervase eller no:D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår