Gå til innhold

01 Civic V-tech Turbo.

Ranger emnet


Turbo_FB

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

står ikke stemlene dine feil vei? på bildet med blokk med stempler i så er jo eksosen ut på samme side som peilepinnen står og det er jo på denne siden det er utsparinger med størst diameter i stemplene, men det er jo innsugsventilene dine som er størst....

x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com

x-Ktm 525 SuperMotard

Ducati 998 testastretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står ikke stemlene dine feil vei? på bildet med blokk med stempler i så er jo eksosen ut på samme side som peilepinnen står og det er jo på denne siden det er utsparinger med størst diameter i stemplene, men det er jo innsugsventilene dine som er størst....

du legger nu merke til alt da. men er nok enig der ja..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. skal se etter nå snart. Fikk beskjed om at de sku stå slik da men men..

 

Se på toppen din så er du jo hvor ventilen står, dem små er jo eksos og dem store er innsug. så er du i forhold til stemplene hvor det skal være.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stemplene står 180 grader feil. Hvilken ring-gap plassering bruker du på ringene? Hvilken stempel-til-sylindervegg-klaring? Er det Eagle-råder? Med de nye 10mm-ARP-boltene (som tåler 1000 ganger mere juling enn de tidlige)? Hvilken klaring bruker du på rådelagrer-til-veiv? Er motoren en B16A eller B18C? Hvilken borring? Hva med motorstying/mapping? Modifisert veiv- og ventilhusventilasjon eller standard?

 

Mange spørsmål, men når jeg stempler som står feil vei, ser jeg for meg at andre ting kan være feil også (deriblant rådene også).

 

EDIT:

Og det heter "VTEC", ikke "v-tackh".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke toppen tilstede da jeg monterte stemplene så jeg fikk beskjed om å ta de store frem. Litt bummer men drit skjer. Har ikke målene på div. av de spørsmålene dine her nå.

Ja d er de nye eagle rådene du nevner. B16a orginal motoren.

 

Foreløpig er d orginal ventilasjon. kommer catch tank.

 

 

 

V-tackh? Kjært barn har mange navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de stemplene må iallefall snus; sånn som de er nå er det overhengende fare for at innsugsventilene kan komme i kontakt med stemplene på grunn av den lille utsparringen som egentlig er laget for å romme de mye mindre eksosventilene. Grunnen til at jeg er så bitchy angående dette er at ikke har lyst å se enda en B16A-motor (min favoritt) ødelagt på grunn av sløvskap/uvitenhet/inkompetanse/uflaks/sabotasje/naturkatastrofe/heksekunst/sigøyners forbannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du stempla helt ut når du snudde de?

Konsekvensen av å ikke gjøre dette er at stempelringene snurrer ut av posisjon, og leder til et høyt oljeforbruk (enten øyeblikkelig og/eller etter noen dager). Hvis innsugsventilenes utsparring er klokka 12, så er det helt feil å plassere gapene klokka 12:00, 3:00, 6:00 og 9:00. Dette er fra hukommelsen, men sjekk med servicemanualen hva som anbefales og/eller hva stempelfabrikanten anbefaler. Men en tommelfingerregel med smidde stempler er å plassere den andre kompresjonsringen 180 grader i forhold til den første.

 

Si meg, helt ærlig, Turbo_FB, er du virkelig, 100% nøyaktig krystallklar på det du gjør, og benytter du all den research du har gjort på forhånd for å ro iland dette prosjektet? Ved å se på de korte svarene du har gitt på tidligere spørsmål er jeg skeptisk. Kall meg gjerne en hater, men hvis min hating fører til en bedre/mere nøyaktig bygd motor som overlever omså bare to sekunder lengre, så er den verdt det tusen fold, uansett hvor teit dette måtte få meg til å se ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår