Gå til innhold

01 Civic V-tech Turbo.

Ranger emnet

Turbo_FB

Anbefalte innlegg

Det er vel ringene som fulgte med stemplene...

Altså, CP sine egne ringer? Er dette de nye typen stempelringsett som benytter en Molybden-basert 2. ring? Molybden har en mye høyere CTF (Coefficient of Thermal Expansion) enn den vanlige typen ringmateriale (som jeg antar ring 1 er bygget opp av). Så på den måten høres det ikke usannsynlig ut med 0.2 mm i klaring på første ring og 0.4 mm i klaring på andre. Men sist jeg sjekket anbefalte CP cirka ~0.02" i klaring på første, noe som tilsvarer 0.5 mm, altså dobbelt så mye som man bruker her.

Jeg er meget interressert i dette, og håper dere kan oppdatere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Altså, CP sine egne ringer? Er dette de nye typen stempelringsett som benytter en Molybden-basert 2. ring? Molybden har en mye høyere CTF (Coefficient of Thermal Expansion) enn den vanlige typen ringmateriale (som jeg antar ring 1 er bygget opp av). Så på den måten høres det ikke usannsynlig ut med 0.2 mm i klaring på første ring og 0.4 mm i klaring på andre. Men sist jeg sjekket anbefalte CP cirka ~0.02" i klaring på første, noe som tilsvarer 0.5 mm, altså dobbelt så mye som man bruker her.

Jeg er meget interressert i dette, og håper dere kan oppdatere meg.

Er jo bare å se på arket hans som han la ut.. Det er scannet inn... Der står det hva CP anbefaler av ring gap på ringene som fulgte med... Om hvilken type det er er jeg ikke sikker på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen plass på det arket hvor det står noe om ringgap jeg. Er det bare meg eller?

Du har helt rett, Herr Larsen. Det eneste spec-sheetet sier noe om er høyden på ring-gapene, altså, hvor tjukk stempelring man kan bruke her; det står ingenting om størrelsen på end-gapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Bilen ble mappet men de måtte avbryte da det ble for varmt i lokalet ble jeg fortalt. På vei hjem fra oslo var noen deler røke så status pr dags dato vet jeg ikke. Ble 260hk på hjulene @ 1.2 bar men de ble ikke ferdige. Skal på'an igjen snart.

Skal oppdatere når jeg kommer hjem i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider