Gå til innhold

Weber gasser

Ranger emnet


mmk2

Anbefalte innlegg

Ble så lei av den gamle 2E2`en (1986`1.6) at jeg fikk tak i en fabrikk overhalt 32/36 gasser ifra Statene.

Den kommer i posten om 1 uke :)

 

Lurer på hvor man får tak i dyser i tilfelle jeg trenger å dyse om?

Noe tips på størrelsen i dyser?

 

Tenkte å legge ut bilder og info om forgasser byttte når den tid kommer thumpsup

Mitsubishi Eclipse GS 92`solgt

Ford Prope GT 24v 93` solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ein dgav (dgv)???

 

her er vertfall eit dyse oppsett

på ein orginal 1,6l

 

Her er eit oppsett for orginal 1.6L:

 

26/27mm Venturi

3.5mm spreder

142/140 hovud-dyse

F50/F6 blanderøyr

165/160 luft-dyse

52/50 lågfarts-dyse (også feilaktig kalla tomgangsdyse)

50 akselerasjons-dyse

200 nål-ventil

41 flotør-nivå

 

Har du trimkam kan du bytte hoved-dyse til 150/140.

Dersom bilen går dårleg kun på høgt turtall treng du mindre luft-dyse, uten å endre hovud-dyse. Då gjer du motoren meir bensin kun på høgt turtall, utan å endre blandinga på låge turtall. Kan være lurt å ha stor hovud-dyse, liten luft-dyse og liten lågfartsdyse. Bruker lite bensin ved lite gasspådrag. Bruker mykje bensin ved høge turtall, og går godt.

 

eg har dette dyse oppsettet på min no. vertfall dysana.

men eg sliter med drag på høgt turtall. virker som den stopper når eg passerer 130km/t.

 

dyser kan du kjøpe i fra sverige hos http://www.kgtrimning.com/

har bestilt fra dei ett par ganger og er fornøyd med servicen og får delana raskt. billig er dei og. lysaker bil her i norge skal ha ca 150kr for ein dyse.

http://www.lysakerbil.no/ har dei dyse tabeller til div biler og forgassere.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset!

Er en 32/36 med vann-choke.

 

Viste ikke at det var så mange dyser på denne gassern!!!

Hvilken dyser er det lurt å starte med?

 

du kan prøve med dei dysana som står på gasseren som du får. du finner fort ut om det er rette dyser på den.

bruker den mykje bensin så er det feile dyser.

etter eg bytta til det rette oppsettet så bruker den mindre bensin. drar bra på lave turtall men henger igjen ved høge turtall.

eg skal sjå om eg finner igjen dei dysana eg brukte før det nye oppsettet.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår