Gå til innhold

tennplugger. sykt egentlig


sony606

Anbefalte innlegg

vel, som topicen sier, sykt dette.

 

jeg har lenge vært plaget med at motoren fusker noe sinnsykt mye. den kutter plutselig på akselerasjon osv.

så pratet jeg med noen på nissan her i tromsø, og dem sa at å bruke annet enn NGK plugger på SR20 motorer var bare dumt, dem hadde hatt veldig mye problemer med annet enn NGK plugger.

 

så jeg byttet fra Beru pluggene jeg har kjøpt på mekonomen til NGK plugger.

og fy faen for en forskjell, bilen var HELT annerledes å kjøre, motoren går veldig rent, fusker ikke i det hele tatt.

 

hvordan kan plugger ha _så_ mye å si? jeg mener, trodde lixom plugger hadde samme egenskaper lixom..

 

oh well, digg at den ikke fusker mere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, pent.. Må være godt å få ordnet slik. Vet nesten hvor irriterende det er :)

 

Jeg har også kjøpt nye plugger, men ikke byttet enda ettersom jeg ikke har verktøy som passer. De er også kjøpt på meknomen, Beru Ultra-X angry angry

 

Blir nok til at jeg reiser tilbake for å bytte disse i NGK.. Gidder ikke prøve Beru en gang. Har sett flere som har sag at Beru suger også.

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de gamle pluggene var delvis ødelagte? Eller, det må de ha vært, for det er vanligvis ikke en sånn enorm forskjell fra én god plugg til en annen. Feil type kan også være en mulighet, for eksempel hvis de gamle ikke var av resistortype, så kan det hende at den elektromagnetiske støyen forstyrret både det ene og det andre.

 

Mine 0,02 bar.

 

 

EDIT:

99.9% av alle på Honda-Tech sverger til NGK sine kobberplugger; og dét er helt sikkert ikke tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denso har paltina plugger som skal hjelpe på enda bedre.. å så har dem noen plugger som er enda bedre å dyrere åsså (husker ikke va de heter) .

har hørt av flere at beru er nå møkk notin

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

primeraen min hadde akkruat de samme tendense som du beskriver, bytta fra gamle NGK til nye NGK, men det hjalp ingen ting. Mulig det hadde noe med eksoslekasje etter lamndaen, så det ikke ble nok trykk. Veit ikke helt, men det er uansett ikke mitt problem lenger. hehehe

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel være individuelt, men man har vel hørt -veldig- mange historier om Primeraer som rett og slett ikke går ordentlig med noe annet enn NGK. Åssen dette kan være fakta aner jeg ikke. Jeg trodde, som mange andre, at tennplugger fungerte likt. Tydeligvis ikke..

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de gamle pluggene var delvis ødelagte? Eller, det må de ha vært, for det er vanligvis ikke en sånn enorm forskjell fra én god plugg til en annen. Feil type kan også være en mulighet, for eksempel hvis de gamle ikke var av resistortype, så kan det hende at den elektromagnetiske støyen forstyrret både det ene og det andre.

 

Som jeg nevnte i en annen tråd til nettopp deg Øyvind så har Mekonomen fått endel klager på disse Beru Ultra X pluggene...;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevnte i en annen tråd til nettopp deg Øyvind så har Mekonomen fått endel klager på disse Beru Ultra X pluggene...;)

Ja, jeg hører rykter om dette. Nå er jeg nok litt djevelens advokat her, men jeg prøver å unngå at rykter og generaliséring oppstår på feilaktig grunnlag. Jeg har noen bekjente som tror de er sååå smarte, og har funnet ut alt som kan finnes ut om alle bilrelatérte ting; eksempelvis at "BMW kjører i grøfta i første og beste sving" (kommer fra en som kjører FWD og tror helt seriøst at alle RWD-biler og spesielt BMW faktisk ikke sitter på veien i det hele tatt, og at FWD er overlegent i svingene). Men etter dette kommer jeg aldri til å kjøre med slike plugger i min bil, siden det virkelig ser ut til at dette virkelig er noen fryktelig dårlige tennplugger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår