sony606 Skrevet Mai 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 vel, som topicen sier, sykt dette. jeg har lenge vært plaget med at motoren fusker noe sinnsykt mye. den kutter plutselig på akselerasjon osv. så pratet jeg med noen på nissan her i tromsø, og dem sa at å bruke annet enn NGK plugger på SR20 motorer var bare dumt, dem hadde hatt veldig mye problemer med annet enn NGK plugger. så jeg byttet fra Beru pluggene jeg har kjøpt på mekonomen til NGK plugger. og fy faen for en forskjell, bilen var HELT annerledes å kjøre, motoren går veldig rent, fusker ikke i det hele tatt. hvordan kan plugger ha _så_ mye å si? jeg mener, trodde lixom plugger hadde samme egenskaper lixom.. oh well, digg at den ikke fusker mere :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sunh Skrevet Mai 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 Ah, pent.. Må være godt å få ordnet slik. Vet nesten hvor irriterende det er :) Jeg har også kjøpt nye plugger, men ikke byttet enda ettersom jeg ikke har verktøy som passer. De er også kjøpt på meknomen, Beru Ultra-X angry angry Blir nok til at jeg reiser tilbake for å bytte disse i NGK.. Gidder ikke prøve Beru en gang. Har sett flere som har sag at Beru suger også. Siter Primera SE Hatchback Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 Kanskje de gamle pluggene var delvis ødelagte? Eller, det må de ha vært, for det er vanligvis ikke en sånn enorm forskjell fra én god plugg til en annen. Feil type kan også være en mulighet, for eksempel hvis de gamle ikke var av resistortype, så kan det hende at den elektromagnetiske støyen forstyrret både det ene og det andre. Mine 0,02 bar. EDIT: 99.9% av alle på Honda-Tech sverger til NGK sine kobberplugger; og dét er helt sikkert ikke tilfeldig. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Mai 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 nei, tviler sterkt på at de gamle var ødelagt, dem var toppen 1 måned gammel. og jah, aldri mere Beru plugger hvertfall. noen andre primera eiere som har hatt problemer med Beru sine plugger btw? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera.GT Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Denso har paltina plugger som skal hjelpe på enda bedre.. å så har dem noen plugger som er enda bedre å dyrere åsså (husker ikke va de heter) . har hørt av flere at beru er nå møkk notin Siter 1998 Nissan Primera GT K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 kan å konstatere at Beru plugger er no søppel,vært ute for selv at de har skapt motorfusk på div motorer.nesten utrolig at de får solgt de pluggene.. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjefolainen Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 kan å konstatere at Beru plugger er no søppel. Dette tror jeg er nokså individuelt. Jeg kjenner til et tilfelle hvor Beru Ultra-X gav merkbar positiv effektøkning, i hvertfall på BMW. Dette er dokumentert på rullende landevei. Siter -sola er god, sola er toppen, sola er fin og den varmer på kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 primeraen min hadde akkruat de samme tendense som du beskriver, bytta fra gamle NGK til nye NGK, men det hjalp ingen ting. Mulig det hadde noe med eksoslekasje etter lamndaen, så det ikke ble nok trykk. Veit ikke helt, men det er uansett ikke mitt problem lenger. hehehe Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Kan vel være individuelt, men man har vel hørt -veldig- mange historier om Primeraer som rett og slett ikke går ordentlig med noe annet enn NGK. Åssen dette kan være fakta aner jeg ikke. Jeg trodde, som mange andre, at tennplugger fungerte likt. Tydeligvis ikke.. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Kanskje de gamle pluggene var delvis ødelagte? Eller, det må de ha vært, for det er vanligvis ikke en sånn enorm forskjell fra én god plugg til en annen. Feil type kan også være en mulighet, for eksempel hvis de gamle ikke var av resistortype, så kan det hende at den elektromagnetiske støyen forstyrret både det ene og det andre. Som jeg nevnte i en annen tråd til nettopp deg Øyvind så har Mekonomen fått endel klager på disse Beru Ultra X pluggene...;) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhipeOut Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Jeg skal så inderlig bytte plugger jeg. ARGH!! Lurer på om jeg også handla plugger på Mekonomen for en tid tilbake.. Hmm.. Siter 1988 Toyota Celica 2.0 GT ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R) x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Som jeg nevnte i en annen tråd til nettopp deg Øyvind så har Mekonomen fått endel klager på disse Beru Ultra X pluggene...;) Ja, jeg hører rykter om dette. Nå er jeg nok litt djevelens advokat her, men jeg prøver å unngå at rykter og generaliséring oppstår på feilaktig grunnlag. Jeg har noen bekjente som tror de er sååå smarte, og har funnet ut alt som kan finnes ut om alle bilrelatérte ting; eksempelvis at "BMW kjører i grøfta i første og beste sving" (kommer fra en som kjører FWD og tror helt seriøst at alle RWD-biler og spesielt BMW faktisk ikke sitter på veien i det hele tatt, og at FWD er overlegent i svingene). Men etter dette kommer jeg aldri til å kjøre med slike plugger i min bil, siden det virkelig ser ut til at dette virkelig er noen fryktelig dårlige tennplugger. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 kan jo stikke inn da at jeg kan skaffe de råeste av råe plugger for 500,- .. disse går vel for endel mer i norge.. er disse: http://www.trs-autoteknikk.no/index.php?prod=11 Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg