Gå til innhold

Corolla GTi '89 VS '90 og spm. generellt.

Ranger emnet

Tha sims

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på hva slags forskjeller det var mellom 1990 og 1989 mod. corolla Gti. Har sett litt 1990 corolla Gti, men ser at det ikke er så mange til salgs. Hvis det ikke er de store forskjellene mellom 1990 og 1989 mod. utvider "horisonten" seg betraktelig. Et annet spm er om det er mange feil med denne bilen. Jeg har hørt at Toyota leverer generellt slitesterke biler som holder. Det siste spm for nå er hva slags styling og trimmingsutvalg som finnes i dag for denne bilen. Egentlig er ikke stylingen så viktig, men mest trimming. Hvordan liker disse gti motorene trimming?

Hilsen Kjetil :F

Dere får ikke signaturen min.. jeg er altfor famous sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lurte på hva slags forskjeller det var mellom 1990 og 1989 mod. corolla Gti. Har sett litt 1990 corolla Gti, men ser at det ikke er så mange til salgs. Hvis det ikke er de store forskjellene mellom 1990 og 1989 mod. utvider "horisonten" seg betraktelig. Et annet spm er om det er mange feil med denne bilen. Jeg har hørt at Toyota leverer generellt slitesterke biler som holder. Det siste spm for nå er hva slags styling og trimmingsutvalg som finnes i dag for denne bilen. Egentlig er ikke stylingen så viktig, men mest trimming. Hvordan liker disse gti motorene trimming?

meine den modell e akkurat lik, for skille er i 87 og opp.

Men di selger kompressor sett med alt du trenger girkasse,ledningsnett,intercooler osv for meine det va 20 elle 25 tusen sette kosta. då får du ca 180-200 hest ut av motoren.. :D har du og et effektanlegg får du grom lyd av bilen :D me hadde inne en 90mod corrolla gti med det sette i, på jobben :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Toyota oppgraderte motoren i modellene fra mai 89, ellers er det vel ikke noe spesiell forskjell. Motorforskjellen er heller ikke merkbar.

Bilene er relativt driftsikre, så det er ikke enormt mye feil. Mindre enn på VAG sine GTI-produkter, men du må likevel regne med noe svinn da bilene er hardt kjørt i 15-20 år. Det viktigste å se etter er motor og gir sin tilstand, samt rust i kanaler og dempertårn bak.

Styling er vanskelig å skaffe, de fleste her til lands lager det selv. Du kan trimme motoren i bilen din, men disse motorene er litt skjøre, så du risikerer havari og enormt oljeforbruk jo lenger du går. Hvis du virkelig vil ha mere hk utover 20-25hk burde du oppgradere til ny motor, 4AG-ZE, med kompressor, men som ikke ble levert her til lands. De varierer fra 145 til 170hk avhengig av årsmodell.

http://www.fensport.com

http://www.motorimport.dk ( anbefales ikke, altfor dyrt og man får ikke tilstrekkelig opplysninger om motor tilstand og kmlengde )

Kanskje kollevold har noe til bilen din, men kundeservicen der suger mildt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Tror jeg kommer til å ende opp med corolla gti 89-90 mod. Er det noen som vet hvor mye dette vil koste å forsikre (ansvar)? Vet dere hvor viktig det er at km stand er lav?

MVH KJETIL :F

Du burde hvertfall prøve og holde deg under 200.000km.

Sjekk venstre side på blokka når du skal kjøpe, veivpakkningen har en tendens til og gå i filler, og det kan resultere i et veldig høyt oljeforbruk.

Toyota Corolla GT (85)

Lenke til kommentar
Del på andre sider