Gå til innhold

Espens førstebil; BMW 316i sedan

Ranger emnet

Espen|3k

Anbefalte innlegg

• Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir mye slækking om dagen gitt. Skal prøve å få montert fjærene snart nå ja, begynte med det her for et par uker sia før jeg dro på ferie, men det var en skrue på skiva som vi ikke fikk løs som var helt rund, den borra vi inn, så har fått noen tips så nå skal jævern ut. Tenkte jeg skulle få tak i lakk til baklyktene og få bestilt noen hvite front og side blinkers nå snart også. Oppdaterer når det skjer noe :) Ikke tenk på det hehe...

Edit; Bimmern var på Gatebil Rudskogen i helga da :D Ikke verst! :afro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Syns du bør senke bilen 60/40 viss du skal ha 16" på den.

BMWer ser råere ut når de er litt "fremover lente".

Får jeg foreslå borbet a 9x16 med høyglanspolert kant og 225 eller 215 gummi.

Viss du ser på M#en min på bimmers.no så er den senket 80/60 og at den er lavere foran er rått! BMW sine hjulbuer er alltid høyere foran og derfor kan di se baktunge ut viss di senkes like mye foran og bak.

Lykkr til!

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du bør senke bilen 60/40 viss du skal ha 16" på den.

BMWer ser råere ut når de er litt "fremover lente".

Får jeg foreslå borbet a 9x16 med høyglanspolert kant og 225 eller 215 gummi.

Viss du ser på M#en min på bimmers.no så er den senket 80/60 og at den er lavere foran er rått! BMW sine hjulbuer er alltid høyere foran og derfor kan di se baktunge ut viss di senkes like mye foran og bak.

Lykkr til!

Er fullt klar over dette, hadde det ikke vært for at man må bytte dempere for å ha på 60/40 fjærer hadde jeg kjøpt det... Snuser litt på 17" Tror det blir det, men har som nevnt ikke lappen enda, så trokke det blir felger før til våren hvis ikke jeg kommer over et kupp. Borbet A skal jeg aldri ha, liker de ikke i det hele tatt... Skylder fattern litt spenn så han får få penga nå, så får jeg kjøpe felger til våren i stedet...

I dag kjøpte jeg rød sotelakk, så på søndag blir nok de lakka, også får jeg vel somle meg til å få på fjærene en dag, samt få i cd spillern jeg har fått låne av en kompis. Når bilen sjelden brukes er jeg ikke like gira på å få på fjærene, men skal prøve å få gjort det snart...

Oppdaterer når det skjer no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lakkerte du nyrene dine? Pussa du ned krommen først eller bare lakkerte du rett på? Må ha en liten overhaling av mine...

Hvis du skal ha den MINSTE forhåpning om at lakken skal sitte, må du altid pusse/matte ned det du skal lakkere. Også helst grunne. Sier seg selv, lakken fester seg ikke på så glatt underlag som krom.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på e30`en jeg hadde før var det lakkert rett på krommen når jeg fikk den. kjøpte den av en 89 år gammel dame som hadde eid bilen i 10 år hvis ikke jeg husker feil, og tviler sterkt på at det var hu som hadde lakka de. så jeg tror det skal gå.

ååååååååååååååååh, DRIT i å lag _TO_ innlegg i _MIN_ tråd a, herreguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud. Å til det du skriver; da tror du det !

Glad i deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...