Gå til innhold

Min bruksbil Granada 2.3 L jubileum 85

Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

Her er et par bilder av bruksbilen, har ikke så store planer for den annet enn stereoanlegg og muligens noen andre felger og dekk, men den er pen som den er:)

Galanten i bakgrunn

IMG_0874.jpg

IMG_0875.jpg

IMG_0876.jpg

Eneste rusten som er irriterende på bilen. Venstre hjulbue bak og under bakrute på høyreside:

IMG_0877.jpg

IMG_0878.jpg

Er forsåvidt bare lakkrust, så er ikke så nøye, lett å fikse:) Det som er virkelig bra med bilen er at den går på 0.8 på mila ved langkjøring;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Interiøret er meget bra, alt av lys virker, spotlightene bak og alt. Er brunt interiør, er selfølgelig den obligatoriske sprekken i dashen, men man finner ikke mange granadaer uten den.. Kan ta bilder og legge ut. Eneste jeg har å utsette på interiøret er at taket er veldig misfarget pga det er blitt røkt i bilen. Dustete å røyke i bil dah.. "Neeeei da, blir ikke noe lukt hvis jeg har vinduet litt på gløtt". Jau meg i rævva. notin

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiøret er meget bra, alt av lys virker, spotlightene bak og alt. Er brunt interiør, er selfølgelig den obligatoriske sprekken i dashen, men man finner ikke mange granadaer uten den.. Kan ta bilder og legge ut. Eneste jeg har å utsette på interiøret er at taket er veldig misfarget pga det er blitt røkt i bilen. Dustete å røyke i bil dah.. "Neeeei da, blir ikke noe lukt hvis jeg har vinduet litt på gløtt". Jau meg i rævva. notin

Sprekken må man ha! Har sett en bil uten den.

Ta ned taktrekket og vask det da.

Sånn så mitt taktrekk ut:

http://home.online.no/~ekris-sv/Motorisert%20Kj%f8ret%f8y/Min%20Granada/Taktrekket_5326.jpg

Ser helt nytt ut nå.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Will do;) Jer er 3dje eiern på bilen, eier nr 2 hadde bilen i 10 måneder før jeg kjøpte den, han har ikke engang kjørt den! Første eier var en gammel mann,, så bilen er meget god! Har servicehefte komplett fram til 2001 til og med! Forresten, er taktrekket vanskelig å få av og på? Må nesten rense det.... Det ødelegger helhetsintrykket inni bilen... Tror jeg skal spandere en hellakkering på bilen, den er i så bra stand. Noen som har cromfangerne som går rundt hele hjørnet? Og ei 2.8 leppe? Er det eneste jeg syns jeg trenger til bilen...

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Will do;) Jer er 3dje eiern på bilen, eier nr 2 hadde bilen i 10 måneder før jeg kjøpte den, han har ikke engang kjørt den! Første eier var en gammel mann,, så bilen er meget god! Har servicehefte komplett fram til 2001 til og med! Forresten, er taktrekket vanskelig å få av og på? Må nesten rense det.... Det ødelegger helhetsintrykket inni bilen... Tror jeg skal spandere en hellakkering på bilen, den er i så bra stand. Noen som har cromfangerne som går rundt hele hjørnet? Og ei 2.8 leppe? Er det eneste jeg syns jeg trenger til bilen...

Da tar du taktrekket samtidigt som du skal lakke bilen.

Du må ut med front og bakrute, dette er ikke noe problem så lenge det ikke har vært noen luringer der med lim.

Taktrekket er bare limet opp, når du skal ha det opp bør dere være minst to tolmodige personer og en boks spray lim.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skal høre på nærmeste bilpleiesenter om det er noe de kan gjøre med taket... Blir ikke å ribbe den før lakk, den trenger bare litt pussing av lakkrust og et nytt lag på utsiden ;) PS: Henta i dag skilta på posten, så nå blir det sommerråning:D

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om noen pene felger til bilen? Trenger ikke være så store, 15\16 hadde passa bra... Eneste krav er at de skal ha fet kant..:D Syns det ser bra ut på granada. Borbet a kanskje?

Skal bytte girkasse i løpet av neste uke, da min lager lyder ala dårlige drivknuter i førstegir :wonder Har kasse liggende som fulgte med bilen, så det er ikke noe stress... Opp på bukker og ned med kassa tenker jeg.. Har også et dårlig hjullager fremme, skal bytte begge + foringer i forstilling.. Men det kommer litt senere. Noen som vet om det er mye stress å bytte det selv? Har også litt lyst på sperreaksling..

Noe som villle vært veldig nais, er å finne en v6 fra en mondeo st220 å sette i bilen. Har ikke sett det før:) Senkesett må vel også til ;)

PS: har målt bilen til 1.25l\mil på VELDIG blandet kjøring. Mye småkjøring i byen + har vært på fjellet et par ganger (stopp\start\stopp\start jokke avgårde i første doh) Tenker jeg sier meg fornøyd med det

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Nye felger og dekk er bestilt, kommer forhåpentligvis i løpet av uka, 225/45 17:) Burde ta seg godt ut. Senkesett fra eiker er også på vei:) Da blir det litt bedre veiholdning vil jeg tro:) Får muligens tak i kromfangere av typen som går helt rundt hjørnet og:D

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og testa granadan med sveiset aksel i går, det var ikke så morro..

Svinge? Hva er det? :p

Felger med kant og moderat senking kler bilen godt!

Foringer kan di skifte selv, hvis du har litt utstyr.

1.25 på mila syns jeg kanskje var litt mye, prøv å justere tenningen helt nøyaktig - sjekk klaring(er) i fordeler, sjekke plugger og plugg ledninger.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, var fornøyd med 1.25 fordi det er mye som ikke er helt rett, men lett kan forbedres på motorn.. Her er felga jeg skal ha... Var ikke mye kant, men til 7500kr er jeg fornøyd.:)Mega-Luxera.jpg

Får nye toppdekselpakninger, fordelerlokk, luftfilter og muligens bunnpannepakning i løpet av uka. Skal se om jeg får justert tenninga og ventilene da og.:)

Er det forresten noe jeg bør passe på når jeg skal vaske motoren? Motorrommet ser ut som sodoma og gommorra dagen derpå:D

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider