Gå til innhold

Hva blir det neste??

Ranger emnet

Bauer

Anbefalte innlegg

Originally posted by Bauer

Salg av røyk forbudt på natterstid Da sier jeg bare: HVA FAEN BLIR DET NESTE?? at det kun er lov å kjøpe røyk mellom 12:00 og 12:15? FAEN TA Kari Huseby!!

But then again, vi er tross alt Ola Nordmann... Alt Funker...:rolleyes:

Dette er et av de beste forslagene jeg har sett i kampen mot røyk hittil.

Jeg håper virkelig det blir gjennomført, samt at det blir totalt røykeforbud på alle utesteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by henningl

ender bare som med alkoholen... folk begynner å lage det hjemme :D

Forøvrig, røyking er upoppis.. bare bimbo-teens uten egen vilje og asconna-rånere røyker vel nå til dags? Ja, og så dem som har røyket så lenge at det er håpløst å slutte da.. gamle skrell på jobben feks..

Hei, nå må du roe ned her, man skal ikke mobbe en asconaråner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyking er jeg mer og mer sikker på at er darwinisme i praksis.

Man kan absolutt begynne å sette spørsmålstegn ved om folk er riktig oppegående når de frivillig begynner med noe som ALLE vet er både dyrt og dumt. Det er nok bare et bevis på en vri av Darwins teori - de som røyker har så dårlige gener at de må gjøre det de kan for å ikke kunne spre dem videre.

De som begynner å røyke synes det er "kult" i et par måneder, så finner de ut at det er dyrt og at de er avhengige, så blir det mer og mer røyk, og til slutt sitter de der som 40-åringer med emfysem og lungekreft, uføretrygdet ute av stand til å gå 100 meter engang og bare venter på å dø. Alt sammen på grunn av en ufyselig uvane som de begynte med helt frivillig.

I tillegg - alle som sier at "det er så lenge til".. Lungekreft er ikke noe man plutselig får som f.eks. en forkjølelse, det er noe som utvikler seg over flere år. Man pleier å si at det tar mellom 10 år 15 år fra grunnlaget er lagt (som røykeren da ikke merker i det hele tatt) til sykdommen har nådd et dødelig nivå.

I tillegg, en gjennomsnittlig røyker svir vel av 20 om dagen. Dette koster da mellom 50 og 60 kroner hver dag. For en på 17-18 år som ikke har så veldig mye penger blir fort dette ganske merkbart i økonomien, vil jeg tro. Kaste bort så mye penger på noe som bare er til ubehag for andre og er fullstendig unødvendig og helseskadelig.

I Norge røyker pr. i dag ca. 30% av befolkningen over 16 år, men dette tallet er heldigvis stadig synkende.

Jeg er hverken plaget av astma eller allergi, men allikevel kvier jeg meg for å gå på utesteder på grunn av røykingen. Et mindretall av gjestene forpester sånn at det er ubehagelig, til tider umulig for en ikke-røyker å oppholde seg der.

Ser med glede frem til totalt røykeforbud på utesteder! I tillegg burde det vært innført streng kontroll på salg av tobakk, butikkene skulle mistet tillatelsen hvis de ble tatt i å selge til mindreårige. Aller helst, etter min mening skulle tobakk vært forbudt solgt i hele landet. Det er et stoff som på ingen måte har noen som helst positiv effekt på noe, og som ved bruk påfører andre personer direkte helseskade.

Enkelt og greit.

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Dette er et av de beste forslagene jeg har sett i kampen mot røyk hittil.

Jeg håper virkelig det blir gjennomført, samt at det blir totalt røykeforbud på alle utesteder.

ah, tenk hvor digg det hadde vært a :rolleyes:

nei, stopp all røyking på utesteder :D

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyking er bare så innmari på tryyyynet.

Det verste er at noen av skorsteinene prøver å fremstille de som ikke røyker som helsefriker! Makan til sludder. Akkurat som det er normalt å røyke!

Og kom ikke her å påstå at dere er bilentusiaster hvis dere svir av 14-15000kr pr år på dette idiotiet. Da er dere RØYKERE. Bilhobbyen blir i beste fall en svak nr 2.

Jeg for min del hadde gått personlig konkurs for lenge siden dersom jeg skulle sløst bort slike pengesummer pr år i tillegg til det jeg legger i bilen.

Tenk på at dere kunne kjøpt megafeite felger i løpet av 2-3 år uten røyk og uten problemer holdt dere med dyre fine dekk etter det! Hvert år!

Hvis dere synes dere har så god råd, er det helt greit form eg at dere røyker, men ikke bli sure fordi om vi andre synes det lukter forjævlig, for det gjør det: Av tøyet, inni bilen, av unga deres, inni huset, på kontoret osv.

Men ikke hyl etter helsvesenet når dere blir skrøpelige tidlig i 40-åra. Plagene er nemlig 100% selvforskyldt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, selvfølgelig.. Det ER dumt å røyke, men jeg røyker selv.. jeg vet at dette er dumt, men sånn er det nå bare.. Jeg mener at de kunne gjort samme som de gjør på cafeer, sånn røykerom.. Det hadde vært greit..

En annen ting som er ok ved røyking er at det er sosialt.. tro det eller ei...

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bauer

Selvfølgelig, selvfølgelig.. Det ER dumt å røyke, men jeg røyker selv.. jeg vet at dette er dumt, men sånn er det nå bare.. Jeg mener at de kunne gjort samme som de gjør på cafeer, sånn røykerom.. Det hadde vært greit..

En annen ting som er ok ved røyking er at det er sosialt.. tro det eller ei...

ja, hvor sosialt og koselig er det ikke i 20 blå... :rolleyes:

nei fysjom, er heller foruten den sosiale gevinsten man liksom for ved røyking..

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statlige overgrep som f.eks automatisk overvåkning, ferdskrivere på alle biler, automatiske fartsdumper, håpløse avgifter osv har det til felles at de hemmer noe som alle er enige om kan være positivt: bilkjøring, kreativitet, personlig initiativ, selvstendighet, ansvarlighet ved å ville klare seg selv osv.

Det som gjør røyking så spesielt er at det ikke under NOEN omstendighet er positivt! Det finnes INGEN dokumenterte positive virkninger

Alkohol f.eks er, hvis det brukes med omhu, til glede og helt ufarlig. For endel hjertesvake til og med sunt.

I tillegg er røyking så vanvittig vanedannende at dette med fri vilje er delvis utkoblet hos røykere. Hvor mange røykere har lyst til å slutte uten å klare det?

Det sosiale aspektet hadde adri i verden blitt borte fordi om alle sluttet å røyke. Hørt sånt tull. Det er ikke mindre hyggelig å snakke sammen fordi om man puster inn ren luft.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha :)

vill bare legge till som en fotnote at en 5 pakk tobakk på gardermoen (taxfree) koster ca 130 spenn,

mens en 5 pakk i din lokale butikk koster ca 500.

her ser vi avgiftene som er bundet opp i tobakk (disse er jo der for å hjelpe oss stakkars røykere når vi er haldaue av røykinga) :))

så til mitt egentlige spørsmål hvor mye vill du betale i økte avgifter når hele norge er røykefritt?? (er jo det staten vill iværtfall)

nei synes man kan få egene røyke pubber/resturanger med store advarselskilt 18 års grense så kan de som vill røyke gå dit mens dem som ikke røyker slipper å gå dit.

er vell kansje litt trykkleif her men isåfall beklager jeg så meget :)))

p.s har de siste 3 årene kun kjøpt en pakke tobakk i norge (resten i sverge)

jon

lordbongo

77 mod 3.0 gl granada stv

77 mod 3.0 gl granada sedan

1/2 74 mod consul coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat slutta å røyke etter 20 om dagen i mange år, så jeg synes egentlig ikke det gjør noe om folk innskrenker mulighetene for røykere.

Gjør det bare lettere for meg å la være å røyke.

Svært egosentrisk synspunkt, men sånn er det nå.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOT ROD:

Finnes ikkeno positivt med røyking?

for noe VRØVL!

jeg gleder meg til neste pause og neste røyk, merker kroppen blir utrolig godt tilfredsstilt! hele kroppen roer seg ned og gjør så jeg nyter dagen mer.

og VELDIG sosialt! på jobben er vi en gjeng som står å røyker sammen, mens ikke-røykerne sitter spredt inne, på hver sin pc etc....

og jeg bruker 11000 HVER mnd til bil, føler egentlig det er nok.

å si at da er du ikke bilinterisert er jo forkastelig.

hvorfor har du 28" tv? hadde du kjøpt 15" hadde du hatt råd til RACING filter!!!

si sånne ting blir for dumt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider