Gå til innhold

Hva blir det neste??

Ranger emnet

Bauer

Anbefalte innlegg

Originally posted by Essex

HOT ROD:

Finnes ikkeno positivt med røyking?

for noe VRØVL!

jeg gleder meg til neste pause og neste røyk, merker kroppen blir utrolig godt tilfredsstilt! hele kroppen roer seg ned og gjør så jeg nyter dagen mer.

og VELDIG sosialt! på jobben er vi en gjeng som står å røyker sammen, mens ikke-røykerne sitter spredt inne, på hver sin pc etc....

og jeg bruker 11000 HVER mnd til bil, føler egentlig det er nok.

å si at da er du ikke bilinterisert er jo forkastelig.

hvorfor har du 28" tv? hadde du kjøpt 15" hadde du hatt råd til RACING filter!!!

si sånne ting blir for dumt...

Du får bare beklage Essex men her må jeg bare få kommentere. Hvor mye lavere lønn burde egentlig røykere hatt for all den tiden de ikke jobber. Vet ikke hvordan det er edr du jobber men på de fleste steder jeg har jobbet er det liksom greit at røykerne tar seg en sigg i timen. I snitt tar det ca. 7min å røyke en sigg så man kan si at det går ca 10min bort hver time fra du forlater arb.plassen til du er effektivt i gang igjen. Det skulle bli ca 50 min om vi trekker fra for lunsj.

Ett lite og lett regnestykke om man sier at 50min utgjør ca 120kr da dette sikkert ikke er uvanlig:120*5 dager i uka=600kr,-

600*4uker i mnd.=2400kr,-

2400*11arb. mnd.=26400,-kr

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Essex

Finnes ikkeno positivt med røyking?

for noe VRØVL!

jeg gleder meg til neste pause og neste røyk, merker kroppen blir utrolig godt tilfredsstilt! hele kroppen roer seg ned og gjør så jeg nyter dagen mer.

og VELDIG sosialt! på jobben er vi en gjeng som står å røyker sammen, mens ikke-røykerne sitter spredt inne, på hver sin pc etc....

Legg merke til likhetstrekkene mellom dette utsagnet og de narkomane på "plata" ved Oslo S. Gutta som fester hele tiden....

Klart det er tøft å røyke..... lol

<----Røyfri på 3. året :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt Essex. Grunnen til at det oppfattes som godt og positivt for kroppen er jo nettopp fordi kroppen har blitt avhengig av det!

Det faktum at det IKKE er godt for kroppen, men likevel KJENNES godt ut burde vært et kjempevarsko.

Med den definisjonen av positivt vil jo både narko og alko-avhegighet være positivt! Eller hva med å KUN spise usunn mat og aldri bevege seg? Det kjennes jo godt ut, men er det sunt? Neppe.

Og så det evinnelige om at "det er jo så sosialt"!

Hjelpe meg. Har har aldri alt deg inn at de andre "sitter spredt ved sine pc'er" fordi de ikke gidder å konstant ta hensyn til røykerne ved å puste i den forpesta lufa rundt de?

Eller at de som ikke røyker faktisk ikke har behov for å ta pauser i hytt og pine, sosialt eller ikke?

Det er bare helt utrolig at det å gjøre kroppen avhengig av en gift oppfattes som positivt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lordbongo

jaha :)

vill bare legge till som en fotnote at en 5 pakk tobakk på gardermoen (taxfree) koster ca 130 spenn,

mens en 5 pakk i din lokale butikk koster ca 500.

her ser vi avgiftene som er bundet opp i tobakk (disse er jo der for å hjelpe oss stakkars røykere når vi er haldaue av røykinga) :))

så til mitt egentlige spørsmål hvor mye vill du betale i økte avgifter når hele norge er røykefritt?? (er jo det staten vill iværtfall)

Hvor mye tror du staten bruker på folk som er syke pga. røyking.

Tror staten bruker mer penger på sykehusopphold til røykere enn det de tjener på avgiftene..

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at vi burde få kjøpe røyk og drikke når vi vil.. Der er jo ikke noe problem å skaffe alkohol etter kl 19:00... Det er bare å stikke til en bar, å kjøpe.. No problemo... Hvorfor er det lov, men ikke i butikken etter 19?

*gå ut å ta seg en røyk*

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bauer

Selvfølgelig, selvfølgelig.. Det ER dumt å røyke, men jeg røyker selv.. jeg vet at dette er dumt, men sånn er det nå bare.. Jeg mener at de kunne gjort samme som de gjør på cafeer, sånn røykerom.. Det hadde vært greit..

En annen ting som er ok ved røyking er at det er sosialt.. tro det eller ei...

Når du er sammen 5 kompiser som ikke røyker, og blir bedt om å gå UT for å ta deg en røyk..

Føler du deg veldig sosial da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at vi burde få kjøpe røyk og drikke når vi vil.. Der er jo ikke noe problem å skaffe alkohol etter kl 19:00... Det er bare å stikke til en bar, å kjøpe.. No problemo... Hvorfor er det lov, men ikke i butikken etter 19?

*gå ut å ta seg en røyk*

Kl 20 vel.. Det er det det landsomfattende forbudet mot salg av alkohol i butikk sier, enkelte kommuner kan ha strengere reguleringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Kl 20 vel.. Det er det det landsomfattende forbudet mot salg av alkohol i butikk sier, enkelte kommuner kan ha strengere reguleringer.

Reguleres separat fra kommune til kommune. Asker & Bærum har kl 19.00 på hverdager og 18.00 på lørdager.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thats Right!!

Er det kl 20 andre steder?

De fleste steder er det vel Kl 20 som gjelder på hverdager, og 18 på lørdager.

Lenger enn dette er det forbudt ved lov å selge alkoholholdige drikkevarer i butikk.

har dere KRF styre eller.no i A&B ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noe hentet fra Aftenposten i dag:

Nikotin er like avhengighetsskapende som heroin og kokain, men tar langt flere liv.

Halvparten av alle som røyker fast, vil dø av det.

I Europa er røyking ansvarlig for ett av seks dødsfall og tar knekken på 137 personer i timen.

På verdensbasis dreper røyking anslagsvis 4,9 millioner hvert år.

Tallet er ventet å øke til 10 millioner i løpet av de neste 25 årene.

Dette kan du lese i databasen som er lansert av Verdens Helseorganisasjon, utarbeidet av Den britiske legeforeningen og delfinanisiert av EU. Alle fakta ledsages av kildehenvisninger og er kvalitetsvurdert av uavhengige eksperter.

Blant annet får vi vite at:

Tre av ti voksne røyker. Hver dag blir opptil 100000 ungdommer avhengige av nikotin.

Hvis dagens utvikling fortsetter, vil 500 millioner av oss som lever nå, dø av røyking. Deriblant 250 millioner barn.

For menn i 30- og 40-årene øker røyking risikoen for impotens med 50 prosent for menn i 30- og 40-årene.

Kvinnelige røykere har større risiko for ikke å kunne få barn, eller å føde for tidlig.

I tillegg til nikotin kan sigaretter inneholde bortimot 600 tilleggsstoffer, inkludert ammoniakk, arsenikk og bly.

I England er røyking en vanligere dødsårsak enn trafikkulykker, overdoser, drap, selvmord, aids og forgiftninger sammenlagt.

Personer som dør av røyking, lever i snitt 16 år kortere enn de ellers ville gjort.

I 1992 skyldtes 1525 branner i den australske delstaten New South Wales at folk

hadde slengt fra seg sneiper og fyrstikker.

Sigarettstumper brytes langsomt ned. Det tar mellom ett og fem år.

Nedgang i tobakkforbruk vil neppe skade nasjonale økonomier.

Produksjon av tobakk er antatt å være grunnen til fellingen av hvert åttende tre på verdensbasis.

Å bli eksponert for røyk er en årsak til krybbedød.

Tobakksindustrien har ennå ikke villet innrømme at passiv røyking er skadelig.

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider