Gå til innhold

Hva blir det neste??

Ranger emnet

Bauer

Anbefalte innlegg

Originally posted by Spangen

Alkohol er ikke direkte farlig for andre. Det er idioten som drikker alkoholen og så blir hissig som er farlig. Røyk er direkte farlig for alle andre.

Hvis man oppover seg i et relativt stort rom (f.eks. 100 kvadrat) og en eneste person tar en røyk inni der, kjenner man den sure, fæle lukten ligger der i timesvis etterpå.

Har selv også jobbet i butikk og sett folk på bare litt over 40 år komme med oksygenflaske og kjøpe masse røyk. Nekt dem behandling, sier jeg. Heldigvis nekter de lungetransplantasjoner p.g.a. røykerelaterte sykdommer, fortsett på den måten!

At darwinismen slår ut sånn at noen velger å få redusert livskvalitet og kortere liv ved å røyke får være deres egen sak, HVIS det ikke hadde vært for at den ufyselige uvanen også plager alle ikke-røykere i deres nærvær.

Selv unngår jeg stort sett utesteder p.g.a. røykingen der selv om jeg hverken har astma eller er allergisk. Jeg orker rett og slett ikke å være et sted hvor man omtrent må bruke radar for å finne veien.

Jeg ser virkelig frem til totalforbud mot røyking på utesteder, og håper det blir vanskelig, helst umulig å få dispensasjon.

så du ville ikke syntes det hadde vært ok med noen utesteder som var for røykere? og resten til ikke røyk.

det er nemlig MANGE som syns det er ok med en fest røyk, er nok fler enn fast-røykere som ville mislike et sånt forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Essex

så å si at alkohol KUN går ut over brukeren er sprøyt.

Nei.

Det er ikke alkoholen som er problemet, men enkelte mennesker som ikke klarer å oppføre seg.

Selv vet jeg at jeg ikke finner på noe sånt faenskap uansett hvor full jeg er, akkurat som de fleste andre.

Men enkelte blir desverre overmodige på flere måter i fylla, begynner å slåss og sånt..

Skylden for de problemene kan vi kun legge på brukeren av rusmiddelet.

Det skyldes flere ting, både at brukeren ikke bør bruke rusmiddelet, og at brukeren inntar det i alt for store mengder, som mange andre rusmidler har alkohol en positiv effekt ved moderat bruk, men en meget negativ effekt ved overdreven bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Greit nok det, men når det du gjør påvirker dine omgivelser på en negativ måte ved at du forpester andre mennesker med røyken din så har "de andre" selvfølgelig noe med det å gjøre.

Det lukter vondt og er skadelig for de du gjør til ufrivillige passive røykere. I tillegg er det neppe positivt for miljøet og vårt kjære ozonlag at folk går rundt med brennende pinner i munnen hele tiden heller - et sted blir det av røyken, og mange monner drar osv.....

:D

.......sa han som røyket Camel i bilen og nektet de som satt på å åpne vinduene fordi det ble kaldt. Get a grip da Loppa. Du er så ekkelt røykfri og stolt av det ...... ;)

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser denne tråden fra A til B så lyser desperasjonen fra postene til de som røyker. Og likevel skjønner dere ikke at dere er avhengig av gifta. Dere får vel bare shoppe ett par ekstra 20 pk før kveldstid da, sånn at dere ikke dauer av suget etter kl 18 (eller hva staten bestemmer skal være kveldstid)

Jeg misliker røyk og er hjertens enig med Spangen i at det er skikkelig gørr å være på utesteder der røyken ligger tjukk som graut rundt hodet ditt.

For meg kan folk gjøre som de vil, men da vil jeg gjerne øremerke skatten min. Jeg har ikke lyst til å betale sjukehus og medisiner til folk som åpenbart ikke kan lese advarselen på røykpakka si og suger i seg tjæra og møkka som det skulle vært godteri. Nå blir dere som røyker sikkert gretne, men når man ser hva røyken gjør med folk så kan man lure. Kvinner som røyker når de går gravide, eller folk som røyker i nærheten av små barn. Eller står å damper utenfor offentlige steder (det er ikke lov men røyk er litt fordummende).

Ja til ett røykfritt Norge, men samtidig så vil jeg ikke sitte å se på at staten tar over all min frihet. Snart så får vi vel operert inn en chip ved fødselen sånn at staten kan følge med på hva vi gjør og hvor vi gjør det....og kanskje hvem med? hehe :)

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

så du ville ikke syntes det hadde vært ok med noen utesteder som var for røykere? og resten til ikke røyk.

det er nemlig MANGE som syns det er ok med en fest røyk, er nok fler enn fast-røykere som ville mislike et sånt forslag.

Hvis alle utesteder hadde vært røykfrie hadde dette vært et ikke-problem. Festrøykerne er ikke som dere nikotinslaver, de gjør det stort sett fordi det er sosialt (helt til de blir avhengige, og det skjer fort, men det er en annen sak) og vil kunne klare seg helt fint uten røyk hvis det blir forbudt.

Folk som ikke klarer å hygge seg uten å forpeste for nesten alle andre får heller holde seg utendørs eller hjemme..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

......sa han som røyket Camel i bilen og nektet de som satt på å åpne vinduene fordi det ble kaldt. Get a grip da Loppa. Du er så ekkelt røykfri og stolt av det ...... ;)

Jepp, er det ikke deilig :D Så lyset for 3 år siden vetttu...... min misjon er å plage alle som ikke tør, klarer eller vil slutte å røyke ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg bare til å se at de stakkars jævlene som eier utestedene sitter der å griner for at 70 % av de som vanligvis sitter der røyker jeg,mens når de ikke får tatt røyken sin så sitter de heller hjemme med gode kompiser og venniner og røyker fritt.

joda dette kan bli morro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider