Gå til innhold

Tips til, 5,25"

Ranger emnet

BMW 325i

Anbefalte innlegg

Det er en kamerat av meg som skal skifte ut orginalhøytalerene i volvoen sin. så jeg lurte på om noen hadde noen tips til et bra rimelig frontsett (helst komponentsystem). Forsterker er ikke bestemt ennå men det blir busjettanlegg...

Takk for alle svar...

Er det noen som har forslag til fult anlegg(frontsett spiller og sub med passende forsterkere) til rundt 10000 er det bare å spytte ut det også...

Han vil ha god/pen lyd, men det gjør ikke noe at det trøkker litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en "ivrig" Morel høytaler bruker.... og ut ifra egen erfaring kan ikke annet enn å anbefale deg Morel !! Ta kontakt med Pål Morel og avtalt så du kan ta en tur til han.... han holder til rundt Sandvika. Han hadde en brukt høytaler sett, ikke umulig at han har andre og. Mange av disse settene -har jeg forstått- kommer av eierne vil gjerne gå etter større modeler etter å ha blitt imponert av de minste modelene...

lykke til!

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komponentsett:

RF P152S 1800,-

Subwoofer:

RF P212S4

Forsterker:

RF P4004

Spiller:

Pioneer DEH-P6700MP

Pakkepris for alt:

9300,- pluss frakt. (Veil 10000,-)

Har også andre merker, men synes kanskje det var greit å sette sammen noe fra ett merke.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du bor i Bærum.

Ta deg en tur innom Nor-Radio bak Politistasjonen og hør på Morel Integra Ovation 6 og Morel Hybrid Ovation 6.

Mvh

Pål

Interessant.

Begynner i ny Jobb i Oslo i morra, kommer vel til å utforske byen litt når jeg blir litt mer vant til billistenes manglende tålmodighet med oss som ikke kjører drag mellom lyskryssene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du bor i Bærum.

Ta deg en tur innom Nor-Radio bak Politistasjonen og hør på Morel Integra Ovation 6 og Morel Hybrid Ovation 6.

Kan friste deg med at Morel nå lanserer coaxiale elementer i Pulse serien på 5,25" og 6,5".

Priser kommer på nett imorgen...

Mvh

Pål

har du noe forslag til fult anlegg (front, sub og forsterkere) til under 10k? eller er det forlite penger? (spør som sagt for en kamerat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller:

Alpine CDE-9828RB - 2695,00,-

Sub:

Peerless Resolution 12" 1348,-

Komponentsett:

Xstream XSC.5 - 990,-

Forsterker for dette:

TRA880.5 - 5250,-

Link til Soundstreamprodukter

Dette koster ca 10300, kabler og kassemateriale kommer i tillegg.

Du har her tillegg mulighet for å handle inn to midbasser og en ekstra sub for å gi mer trøkk om det skulle være ønskelig. Dette deles aktivt på forsterker. Både spiller og forsterker er valgt med tanke på denne muligheten, mye vil som kjent ha mer.

Vil si dette er et fleksibelt og godt oppsett som gir mye bra lyd pr krone. :)

Send en mail/ring og spør autod hva han anbefaler av kabling og koblingsmateriell mm så får du sikkert en grei pakkepris :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått et par tilbud nå og jeg lurer på hva dere synes at høres best ut..

Tilbud 1:

Komponentsett:

RF P152S 1800,-

Subwoofer:

RF P212S4

Forsterker:

RF P4004

Spiller:

Pioneer DEH-P6700MP

Pakkepris for alt:

9300,- pluss frakt. (Veil 10000,-)

Tilbud 2:

1 x SoundStream VGW-12 12"

1 x SoundStream LS.50.C 5,25" Comp.sett

1 x SoundStream LW5.830 4x70+1x180watt

1 x Pioneer DEH-P5700MP

Dette får jeg til 8950,-

noen meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kamerat av meg som skal skifte ut orginalhøytalerene i volvoen sin. så jeg lurte på om noen hadde noen tips til et bra rimelig frontsett (helst komponentsystem). Forsterker er ikke bestemt ennå men det blir busjettanlegg...QUOTE]

Du kan jo ta en titt på Earthquake FC5.2-R, veil kr 1595,- Disse spiller utrolig godt i forhold til prisen:)

Lykke til i jakten på nytt utstyr:D

Mvh

Pål B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt pinglete forsterker for å få skikkelig liv i en VGW-12 vil jeg tro.

En TRA880.5 vil nok passe mye bedre her.

Slik sett er nok RF oppsettet mer balansert.

Ville heller gått for Peerlesen jeg foreslo lenger opp da denne har mye høyere følsomhet enn RF subben og vil låte like bra om ikke bedre.

En typisk feil er nok å "spare seg til fant" på forsterkersida.

Faren for klipping og svidd voicecoil øker betraktelig om en vrenger opp med en underdimensjonert forsterker.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt pinglete forsterker for å få skikkelig liv i en VGW-12 vil jeg tro.

En TRA880.5 vil nok passe mye bedre her.

VGW-12 er ingen kompliset last, slik at til normal bruk, vil LW'n fint kunne håndtere VGW'n.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, til normal lytting vil den nok holde godt. Jeg frykter bare for "mye vil ha mer" - syken som gjør at en vrenger på og tyner ut signal med høyere forvrengning enn sunt er.

Jeg aner en smule Volvoråning og dunka-dunka markeringsbehov her ;)

Correct me if I'm wrong :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VGW-12 er ingen kompliset last, slik at til normal bruk, vil LW'n fint kunne håndtere VGW'n.

mvh

Glenn

De som tror Van Gogh'en er tungdreven må gjerne komme hjem til meg å høre hvordan den spiller med 3-4 watt.

........ja ok, hornet bidrar sikkert litt da men.......... :rolleyes:

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider