Gå til innhold

problemer med forgasserbytte! hjelp!

Ranger emnet

golfrider

Anbefalte innlegg

Hei!

Har byttet forgasser fra pierburg 2e2 til zebit/pierburg 2b2/2b5 gasser (fra en audi 80 1,6l 83 mod). Har koblet på kjøling, drivstoff og festet vakumslangene slik det var gjort på den orginale. Har også satt på minusen fra gasser til topplokket. det er en ledning fra fronten på gassern som jeg ikke vet hvor skal sitte (har prøvd å feste den i en av de orginale ledningene, men det gjør ingen forskjell om den er koblet eller ei..) Når jeg prøver å starte bilen så må jeg først trykke litt på gassen slik at det blir sprutet ut litt bensin inn i gassern, vri om tenningen og gi gass ellers kveles bilen med en gang. Jeg må gi MYE gass for at den ikke skal daue!

Jeg trenger råd på hva som kan være galt! Den starter jo (om enn såvidt), men det er tydelig at noe ikke er rett! Det virker jo som om den ikke får det den trenger eller at noe med mekanikken ikke virker (spjel som ikke åpnes kanskje?) Den ledningen som kommer ut fra fronten på gassern er også et mysterium! Den passer kun en av de orginale ledningene og den har en kontakt i festet på gassern og to i serie i andre enden.. Men spiller altså ingen rolle om den er koblet i den orginale ledningen fra bilen eller ei..

Vet ikke om dette var så bra forklart, men jeg prøver.. Råd?

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme symtom når jeg prøvde å magre ut blandinga på Webern min, satt på mindre dyse på første spjeldet og da måtte jeg nesten ha full gass for at den skulle gå.

Ser motoren din er 1.8 og "nye" gasseren din er fra 1.6, kan nok være problemet ditt, prøv med større dyser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider