HKS Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 har noen spørsmål angående golf 3, GTI.. Er motoren på disse bilene 16v ? eller 8v ? da tenker jeg på 2.0 literen med 115hk. Hvordan er de å kjøre? komfort,støy og alt det derre.. Hvordan er giringen? tight og fin eller ? Hva bør jeg se etter visst jeg skal skaffe meg en 94 ,95 eller 96 modell? noe spesielt jeg bør sjekke? takker og bukker for alle svar :) også lurte jeg på om boltsirkelen er 4x100? og hvilket innpress er det ? Siter -BMW 320 Coupe- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 115 hk r vel 8v mener jg å huske... 16v r vel på 150 hk... Mener å ha hørt r d r veldig vanlig med rust på bakluke, akuratt under vinduet lissom, at d ofte forekommer på Golf 3... Jg hadde d på bilen min når jg kjøpte den, mener å huske at olehenri oxo har fått d på bilen sin... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=75722 Link til en her på forumet som skal selge sin GTI... (Du har sikkert sett på den allerede men...) Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 har noen spørsmål angående golf 3, GTI.. Er motoren på disse bilene 16v ? eller 8v ? da tenker jeg på 2.0 literen med 115hk. Hvordan er de å kjøre? komfort,støy og alt det derre.. Hvordan er giringen? tight og fin eller ? Hva bør jeg se etter visst jeg skal skaffe meg en 94 ,95 eller 96 modell? noe spesielt jeg bør sjekke? takker og bukker for alle svar :) også lurte jeg på om boltsirkelen er 4x100? og hvilket innpress er det ? Jeg har en GTI 8v, 2,0l 115 hk. Gti 16v er 2,0l med 150 hk. Min erfaring med komfort og slik er meget bra! Er STORfornøyd med bilen, giringa passer meg akkurat, ikke noe problemer med det, selvom jeg ikke kan noe om slike ting.. Bolt er 5x100, impress et35 mener jeg å huske! De pleier å ruste på bakluka, det er det eneste jeg veit om på de.. Ta gjerne en kikk på tråden min! :) Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Maroc her på forumet har 16v på 150 hk... Komforen i den r utrolig bra oxo, selv om jg aldri har prøvd å kjøre den, så går den som smurt... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HKS Skrevet Mai 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 okey :) men den motoren med 16v.. er den ganske sjelden eller? fant bare noen eldre utgaver med denne motoren som var tilsalgs..hmm Siter -BMW 320 Coupe- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 okey :) men den motoren med 16v.. er den ganske sjelden eller? fant bare noen eldre utgaver med denne motoren som var tilsalgs..hmm ser 16v stadig vekk jeg! Dyrere å forsikre tror jeg men Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 16v r nok dyrere å forsikre ja siden effekten r større... Maroc importerte sin fra Tyskland, og jg kan ikke si å ha sett for mange 16v til salgs her i Norge, men d r jo bare meg... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoobi Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 ton ned den "skrytinga" om at maroc har 16v plz blah, gutten blir bare høy på pæra :op Ikke sant Maroc babyhmm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maroc Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Ja d har du rett i... "det har du rett i a du" Trodde dere var litt kule men der tok jeg visst grundig feil, fliser bilene deres tilsammen hvertfall.. Både deg sly og zoobi :) Sorry off topic men måtte bare!! Siter 1994 Golf III GTI 16v :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoobi Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 litt off topic igjen. Men enig med deg sly, + motoreffekt da :dude: Men Thomas har 20v da Maroc på Galanten. :disco PS! Troll har 16v :roll: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 lag en ny tråd med pisspreik da... Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speedy=) Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 lag en ny tråd med pisspreik da... Jammen hysj da barn, tenk å tulle på denne måten! Men må si Escort "Trollworth" 16 v :cool: Siter 99 Mitsubishi 3000GT US-Spec selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 har noen spørsmål angående golf 3, GTI.. Er motoren på disse bilene 16v ? eller 8v ? da tenker jeg på 2.0 literen med 115hk. Hvordan er de å kjøre? komfort,støy og alt det derre.. Hvordan er giringen? tight og fin eller ? Hva bør jeg se etter visst jeg skal skaffe meg en 94 ,95 eller 96 modell? noe spesielt jeg bør sjekke? takker og bukker for alle svar :) også lurte jeg på om boltsirkelen er 4x100? og hvilket innpress er det ? Er det vanskelig å bruke søkefunksjonen? Dette er diskutert xxxxxxx ganger :rolleyes: "En GTI kommer da enten som 2,0 8v(2E, ADY, AGG*, AKR, ABA, AWG) på 115hk/5400rpm og 166nm/3200rpm *Noen få modeller har muligens AGG motoren(2,0 8v 07.95-12.01), denne motoren har 166nm ved 2600rpm... Denne motoren kom mest sannsynlig kun på det amerikanske markedet(Muligens sammen med AKR, ABA og AWG), uten at jeg vet det sikkert.. 8v er på mange måter ganske lik 1,8 8v, bare litt raskere og litt sterkere.. En 2,0 8v i god stand skal ta deg fra 0-100 på underkant av 10s.. Dette er også den mest vanlige GTI du finner, faktisk så vanlig at du får den som 2,0GL... 2,0 16v(ABF) på 150hk og 180nm/4800rpm.. På lavt turtall er det ikke større forskjellen fra 8v til 16v motoren(e), da 16v trenger litt mer turtall for å "virke", men denne går friskt når den kommer, uansett hva enten andre her i klubben innbiller seg eller hva Autofile måtte tro.. 3`er GTI 16v var den raskeste orginale GTI før Golf 5 GTI, altså raskere enn f,eks Golf 4 GTI og bare sekundet tregere enn VR6 på 0-100.. 0-100 skal du klare på +/- 8sekunder.. Vr6 kom enten som 2,8 (AAA 6syl/12v ) eller 2,9 (ABV 6syl/12v) 2,8 motoren kom ifra Passat og er på 174hk/5800rpm og 240nm/4200rpm De første modellene med 2,8 har hatt problemer med topper som har vært skeive pga. varme og register som er sårbart og kostbart å fikse. En oppgradering ble gjort en gang midt på 90, uten at jeg vet noe mer om det.. Denne motoren er sterk, selv om du har en person ekstra i bilen.. 0-100 skal du klare på +/- 7sekunder... 2,9 kom fra Corrado og har 190hk/5800rpm og 245nm/4200rpm.. Denne motoren kom kun på Golf3 Syncro, og en org G3 Vr6 Syncro er skjelden vare her på berget.. Fungerer på samme måte som på 2,8.. bare litt bedre" Sitat Bjørn Sørheim Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.