Gå til innhold

Golf GTI

Ranger emnet


HKS

Anbefalte innlegg

har noen spørsmål angående golf 3, GTI.. Er motoren på disse bilene 16v ? eller 8v ? da tenker jeg på 2.0 literen med 115hk. Hvordan er de å kjøre? komfort,støy og alt det derre.. Hvordan er giringen? tight og fin eller ?

Hva bør jeg se etter visst jeg skal skaffe meg en 94 ,95 eller 96 modell? noe spesielt jeg bør sjekke? takker og bukker for alle svar :) også lurte jeg på om boltsirkelen er 4x100? og hvilket innpress er det ?

-BMW 320 Coupe-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

115 hk r vel 8v mener jg å huske...

 

16v r vel på 150 hk...

 

Mener å ha hørt r d r veldig vanlig med rust på bakluke, akuratt under vinduet lissom, at d ofte forekommer på Golf 3...

 

Jg hadde d på bilen min når jg kjøpte den, mener å huske at olehenri oxo har fått d på bilen sin...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen spørsmål angående golf 3, GTI.. Er motoren på disse bilene 16v ? eller 8v ? da tenker jeg på 2.0 literen med 115hk. Hvordan er de å kjøre? komfort,støy og alt det derre.. Hvordan er giringen? tight og fin eller ?

Hva bør jeg se etter visst jeg skal skaffe meg en 94 ,95 eller 96 modell? noe spesielt jeg bør sjekke? takker og bukker for alle svar :) også lurte jeg på om boltsirkelen er 4x100? og hvilket innpress er det ?

 

 

Jeg har en GTI 8v, 2,0l 115 hk.

 

Gti 16v er 2,0l med 150 hk.

Min erfaring med komfort og slik er meget bra!

Er STORfornøyd med bilen, giringa passer meg akkurat, ikke noe problemer med det, selvom jeg ikke kan noe om slike ting..

 

Bolt er 5x100, impress et35 mener jeg å huske!

 

 

De pleier å ruste på bakluka, det er det eneste jeg veit om på de..

 

Ta gjerne en kikk på tråden min! :)

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16v r nok dyrere å forsikre ja siden effekten r større...

 

Maroc importerte sin fra Tyskland, og jg kan ikke si å ha sett for mange 16v til salgs her i Norge, men d r jo bare meg...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
har noen spørsmål angående golf 3, GTI.. Er motoren på disse bilene 16v ? eller 8v ? da tenker jeg på 2.0 literen med 115hk. Hvordan er de å kjøre? komfort,støy og alt det derre.. Hvordan er giringen? tight og fin eller ?

Hva bør jeg se etter visst jeg skal skaffe meg en 94 ,95 eller 96 modell? noe spesielt jeg bør sjekke? takker og bukker for alle svar :) også lurte jeg på om boltsirkelen er 4x100? og hvilket innpress er det ?

 

searchfirst.gif

 

Er det vanskelig å bruke søkefunksjonen?

Dette er diskutert xxxxxxx ganger :rolleyes:

 

 

 

 

 

"En GTI kommer da enten som 2,0 8v(2E, ADY, AGG*, AKR, ABA, AWG) på 115hk/5400rpm og 166nm/3200rpm

*Noen få modeller har muligens AGG motoren(2,0 8v 07.95-12.01), denne motoren har 166nm ved 2600rpm... Denne motoren kom mest sannsynlig kun på det amerikanske markedet(Muligens sammen med AKR, ABA og AWG), uten at jeg vet det sikkert..

8v er på mange måter ganske lik 1,8 8v, bare litt raskere og litt sterkere..

En 2,0 8v i god stand skal ta deg fra 0-100 på underkant av 10s..

Dette er også den mest vanlige GTI du finner, faktisk så vanlig at du får den som 2,0GL...

 

2,0 16v(ABF) på 150hk og 180nm/4800rpm..

På lavt turtall er det ikke større forskjellen fra 8v til 16v motoren(e), da 16v trenger litt mer turtall for å "virke", men denne går friskt når den kommer, uansett hva enten andre her i klubben innbiller seg eller hva Autofile måtte tro.. 3`er GTI 16v var den raskeste orginale GTI før Golf 5 GTI, altså raskere enn f,eks Golf 4 GTI og bare sekundet tregere enn VR6 på 0-100..

0-100 skal du klare på +/- 8sekunder..

 

Vr6 kom enten som 2,8 (AAA 6syl/12v ) eller 2,9 (ABV 6syl/12v)

2,8 motoren kom ifra Passat og er på 174hk/5800rpm og 240nm/4200rpm

De første modellene med 2,8 har hatt problemer med topper som har vært skeive pga. varme og register som er sårbart og kostbart å fikse.

En oppgradering ble gjort en gang midt på 90, uten at jeg vet noe mer om det.. Denne motoren er sterk, selv om du har en person ekstra i bilen.. 0-100 skal du klare på +/- 7sekunder...

 

2,9 kom fra Corrado og har 190hk/5800rpm og 245nm/4200rpm.. Denne motoren kom kun på Golf3 Syncro, og en org G3 Vr6 Syncro er skjelden vare her på berget.. Fungerer på samme måte som på 2,8.. bare litt bedre"

Sitat Bjørn Sørheim

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår