Gå til innhold

Japansk drifting bil

Ranger emnet


Sea_West

Anbefalte innlegg

Hei.

Er veldig opptatt av drifting og skal helt klart satse aktivt på deg når jeg får lappen, og det begynner og nærme seg den tid hvor jeg snart skal kjøpe den første bilen, så jeg får skrudd og bygga litt driftingbil før lappen kommer:)

 

Så da lurte jeg på om noen hadde noen forslag til en bra drifting bil (helst japansk) til til under 25k?

 

har lyst på S12(om det er det den gammle silviaen heter) S13 eller S14 og S15 men det er så dyre biler alt sammen.

 

skal også ha den på hvite skilter så det lønner seg vel ikke med noe import?

så det var en tråd som var nesten identisk med denne.

Men jeg ville ikke ødelegge den råden for han og rette hele tråden mot meg.

Også visste jeg ikke åssen jeg skulle formulert meg der.

 

sorry.

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

 

 

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skal også ha den på hvite skilter så det lønner seg vel ikke med noe import?

 

Kan bli dyrt med hvite skilter + bil med masse gamp...

Og skal du tørre å satse på bane kan du ikke kjøre bruksbilen din der. Kiipt å være uten bil fordi man tok seg litt sand over hodet. sombrero

 

Du får "ok" S13 i england fra under 6.000 norske kroner, (meget variert kvalitet / utstyrsnivå) så det er jo kanskje noe å starte på.

HUSK: Skal du ha hvite skilter på en bil til 6000 fra england, la oss si en 1992 modell med 169hk (Standard på S13), så koster det deg langt over 30 tusen bare i avgifter... Og så må du finne et forsikringsselskap som vil forsikre deg "billig".

 

Beklager at jeg ikke kan si deg fasitsvaret på spørsmålet ditt, prøver bare å opplyse deg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli dyrt med hvite skilter + bil med masse gamp...

Og skal du tørre å satse på bane kan du ikke kjøre bruksbilen din der. Kiipt å være uten bil fordi man tok seg litt sand over hodet. sombrero

 

Du får "ok" S13 i england fra under 6.000 norske kroner, (meget variert kvalitet / utstyrsnivå) så det er jo kanskje noe å starte på.

HUSK: Skal du ha hvite skilter på en bil til 6000 fra england, la oss si en 1992 modell med 169hk (Standard på S13), så koster det deg langt over 30 tusen bare i avgifter... Og så må du finne et forsikringsselskap som vil forsikre deg "billig".

 

Beklager at jeg ikke kan si deg fasitsvaret på spørsmålet ditt, prøver bare å opplyse deg litt :)

 

hmm ja oki.

Så det enkleste du sier er og få inn en S13 fra england for 6.000 kr. + 25% mva( noen som gidder regne ut det for meg):)

også ha en bruksbil ved siden av det som jeg bruker til alle verdagslie ting, og så bygger jeg opp S13 til bare drifting?

Men er det ikke blitt sånn a, at det er veldig få treff du får kjørt på uten skilter?

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

 

 

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm ja oki.

Så det enkleste du sier er og få inn en S13 fra england for 6.000 kr. + 25% mva( noen som gidder regne ut det for meg):)

 

7500,-

 

også ha en bruksbil ved siden av det som jeg bruker til alle verdagslie ting, og så bygger jeg opp S13 til bare drifting?

 

Ja, en bil som du ikke trenger å legge noe penger ned i eller gidder å grisekjøre og som ikke går istykker.

 

Men er det ikke blitt sånn a, at det er veldig få treff du får kjørt på uten skilter?

 

Tja, nå har du jo Kenneth Moen og FSR som blir rød-skiltere også, så regner med at det blir litt press på for å få kjøre med prøveskilt.

Blir jo seff endel treff du blir utelukka fra, men det er jo nesten bare ett valg man må ta. (Du kan jo prioritere helt anderledes enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mulighet er å se om du finner en bil som er over 30 år som du liker, finnes jo noen japanske biler over 30 år som kunne vært interessante å kjøre sidelengs og. For å få så gamle biler opp å stå for å drifte, må du ha litt arbeidslyst og sikkert sveise litt rust. plusset er at du får billig forsikring, ikke noe årsavgift. og du kan ta inn biler fra hele verden og kun betale moms på kjøpesummen og 4000 kr i fast engangs avgift. Da kan du jo søke i england, tyskland, USA, Japan. Og finne en 30 år gammel bil som du liker, nå er det jo 1975 og eldre som gjelder. Du trenger kanskje ikke skilter på bilen før om et par år? da kan du jo se opp til 1978 modeller kanskje.

 

Toyota Celica 1977, Nissan 240z, de to er ofte litt dyre kanskje, og muligens dyre plater å bulke? det vet jeg ingenting om. Ford Capri kan jo bli litt kul?

 

Hvis det ikke er veldig viktig at bilen er japansk, så får du jo plutselig veldig mange flere muligheter da, hvis bilen må være japansk så er ve AE86 eller S13 de billigste alternativene? og det blir vanskelig å havne under 40k med hvite skilter på noen av de tror jeg?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mulighet er å se om du finner en bil som er over 30 år som du liker, finnes jo noen japanske biler over 30 år som kunne vært interessante å kjøre sidelengs og. For å få så gamle biler opp å stå for å drifte, må du ha litt arbeidslyst og sikkert sveise litt rust. plusset er at du får billig forsikring, ikke noe årsavgift. og du kan ta inn biler fra hele verden og kun betale moms på kjøpesummen og 4000 kr i fast engangs avgift. Da kan du jo søke i england, tyskland, USA, Japan. Og finne en 30 år gammel bil som du liker, nå er det jo 1975 og eldre som gjelder. Du trenger kanskje ikke skilter på bilen før om et par år? da kan du jo se opp til 1978 modeller kanskje.

 

Toyota Celica 1977, Nissan 240z, de to er ofte litt dyre kanskje, og muligens dyre plater å bulke? det vet jeg ingenting om. Ford Capri kan jo bli litt kul?

 

Hvis det ikke er veldig viktig at bilen er japansk, så får du jo plutselig veldig mange flere muligheter da, hvis bilen må være japansk så er ve AE86 eller S13 de billigste alternativene? og det blir vanskelig å havne under 40k med hvite skilter på noen av de tror jeg?

 

Ja tenkte Opel Manta A i starten, men så hørte jeg det med og ta inn biler fra england så da synes jeg det var greit og at jeg da kjører uten skilter.

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

 

 

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AE86 og AE92 er modellnavn.

 

AE86 er ikke lett å få tak i, men man kan få ålreite eksemplarer i Danmark fra 10k og oppover. Dog, jeg vil vel heller anbefale å bruke 40k på bil med en gang, så slipper du å betale så mye for bare rust;)

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår