Aikio Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 I dag fkk jeg byttet bremsekraftforsterkeren min(for en jævla drittjobb....) men da må jeg jo fylle på med bremseveske, så jeg lurte på om jeg trenger en spesiell type bremseveske, om det er noe som er bedre enn andre osv... Og hvordan lufter man gtx bremsene? Siter - 1992 Mazda Rx-7 Type-R RHD med skilter - 1974 Mazda 818 DeLuxe x 1990 Mazda 323 GTX m/ 2.5" eksos, KN filter *Solgt* :( x 1984 Opel Corsa 1.3S Luxus *Solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 gå for en DOT5 væske :) tåler MASSE juling!!! koster litt mer, men DEFINITIVT værdt det! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Og hvordan lufter man gtx bremsene? Hei. Skru opp lufteniplene på caliperne, og få èn til å trykke på og slippe bremsen mens du åpner og stenger lufteniplene, og slipper ut luft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaLaVista Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Kjøpte meg faktisk noe genialt på BILTEMA av alle ting her en dag. Bremsevæsle lufter eller noe sånt kallte de det. Da kobler du en slange med en liten tilbakesalgsventil på, innpå luftenippelen på calipperen, åpner luftenippelen, og voila, pga tilbakeslasventilen, så slipper du å åpnelukke luftenippelen heletiden. KAn til og mede luftebremsene alene, gjorde dette selv sist helg, gjør det mye enklere. Koster 40kr eller noe sånt. Siter 93' RX7 FD 88' 323 4wd Turbo (BF Turbo) 86' Daihatsu Charade Turbo Let's go CRAZY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aikio Skrevet Mai 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 hmmm... da tar jeg meg en tur innom biltema jeg... selger vel DOT5 væske der og... ellers ligger jo mekonomen rett borti gata da... Siter - 1992 Mazda Rx-7 Type-R RHD med skilter - 1974 Mazda 818 DeLuxe x 1990 Mazda 323 GTX m/ 2.5" eksos, KN filter *Solgt* :( x 1984 Opel Corsa 1.3S Luxus *Solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaLaVista Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Om bremsevæsken deres er noe stas vet jeg ikke, men det lufteværktøyet vart ganske genialt. Du kan jo også kjøpe EBC (de som lager greenstuff osv) racing bvremsevæske (høyere kokepunkt, minde fading i bremsene ved hard kjøring), er jo greit å være på den sikre siden visst du kjører litt aggresivt, på bane el lignende. Den er mye dyrere enn vanlig 160kr + mens vanlig koster sikkert 40kr. Men er jo bare en flaske enn trenger på en bil vanligvis. Siter 93' RX7 FD 88' 323 4wd Turbo (BF Turbo) 86' Daihatsu Charade Turbo Let's go CRAZY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 bremsevæsken til biltema er bare litt bedre enn å kjøre med bare luft i systemet :D styr unna :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaLaVista Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 bremsevæsken til biltema er bare litt bedre enn å kjøre med bare luft i systemet :D styr unna :D Litt sånn off topic her nå, men den F'en din er den svart med Pakfeifer front? Siter 93' RX7 FD 88' 323 4wd Turbo (BF Turbo) 86' Daihatsu Charade Turbo Let's go CRAZY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 som nevnt over, beklager off topic.stemmer mazdalavista, tenkte du på da? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg