Gå til innhold

kjølevæska koker.. ?!

sirsnare

Anbefalte innlegg

Jeg har akkuratt samme problemet.. kjøleveska koker,, men tempen på motoren er normal, det lekker ikke noe vann, som jeg har sett.. det som sjer er at vannet er så varmt at det bobler over og ut av den beholderen på siden av radiatoren..

det med toppakning tror jeg faktisk er en god mulighet at er gåent hos meg hvertfall..

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet jeg hadde på min var at vannet i ekspansjonstanken kokte hele tiden, men temperaturen på motoren lå på normalt på vanlig kjøring. men med engang jeg presset motoren i oppoverbakker eller på høyt turtall,så spratt tempen veldig mye opp.

mitt problem var hvertfall at pakningen rundt vannpumpa var gåen, så det lakk inn luft der. pluss at når jeg tok den av, så vasket jeg den med avfettingsmiddel, så alt av gummipakninger og slikt på den ble ødelagt. så måtte bytte hele vannpumpa.

men så hadde jeg også vannlekkasje pga den, og det har jo ikke du, så kan jo være topp pakningen hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yupp... X'en min var også sånn. Hvis jeg lå i 80 så normaliserte tempen seg. Men kom jeg under steg den raskt.

Edit: Det var vannpumpa som var lekk.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som vannpumpa da da, for når jeg feks kjører e6 og holder 90-100 og oppover så holder den vettu tempratur, litt over midt på ..

Men så fort jeg slakker ned så begynner den å bli veldig varm..

Men den svetter litt rundt topplokket også..Så kan hende pakningen der trengs en skiftings også..

men så hadde jeg også vannlekkasje pga den, og det har jo ikke du, så kan jo være topp pakningen hos deg.

Vannet i beholder`n stikker av det også da, må drive å etterfylle i eninga..hvis det var det du la i "vannlekkasje" ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle" har byttet vannpumpe, bensinpumpe, radiator, vindusheiser og mansjetter virker det som :) Og aksling.... glemte den nesten. Jeg har byttet alt dette minus radiator (begynte å bli dårlig og akslinger)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupps, høres ut som muligens ei vannpumpe som er lekk, dvs at luft kommer inn i kjølesystemet, og da koker det som bare det.

kan også seff være topp pakningen, eller eventuelt bare luft i systemet.

pøvd å luftet kjølesystemet?

Lufte kjølesystemet sier du ??Hm..

Kan jo være verdt et forsøk det å.

Prøvde bilen igjen nå, og da kokte det ikke før jeg virkelig ga alt det bilen orka, mens på vanlig kjøring så gikk det bra..

Men hvis vannpumpa hadde vært gåen så hadde da vel motor`n blitt varm,som i over normalt varm, med en gang ?

Er det egen pakning til vannpumpa ?Eller er det bra nok med no sånn silikonpakningsmasse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufte kjølesystemet sier du ??Hm..

Kan jo være verdt et forsøk det å.

Prøvde bilen igjen nå, og da kokte det ikke før jeg virkelig ga alt det bilen orka, mens på vanlig kjøring så gikk det bra..

Men hvis vannpumpa hadde vært gåen så hadde da vel motor`n blitt varm,som i over normalt varm, med en gang ?

Er det egen pakning til vannpumpa ?Eller er det bra nok med no sånn silikonpakningsmasse ?

såvidt jeg husker er det ikke en egen pakning til vannpumpa, jeg brukte bare flytende pakning, og det funket glimmers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider