Epic Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Satt inn nye høyttalere i går og hadde planer om å drive frontsettet på spilleren og 6x9" i hattehylla og en sub på forsterkeren. Siden jeg manglet en signalkabel satt jeg 6x9" på spilleren i tillegg til frontsettet. Jeg kjørte litt rundt å testa anlegget som funka helt greit til jeg skulle ut på kvelden. Da var alt hel DØDT, eneste som funka var subben bak... Kan det være at det ble litt heftig for spilleren? Er det øderlagt? Displayet og alt funker som det skal, men den gir bare ikke lyd ut fra de tynne ledningene som går dirrekte fra spilleren til høyttalerne. Trodde sikringen skulle går hvis det ble for mye for spilleren jeg...? Hvis jeg kobler 6x9" der bassen egentlig skal stå kommer det lyd som vanlig, men det går jo via forsterkeren. Jeg har dette: - Kenwoodspiller som er et par år gammel 4x47 max watt - JBL Decade T595L 150W nominell - JBL Component system GTO 506ce 75W nominell - JBL Power PX-300.4 - Cervin vega v-max 12" Noen som vet hva som er feil?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeph Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Høyrest ut som utgangen til front og bak har tatt kvelden ja, men som du sjølv påpeiker burde ein sikring tatt seg av det. Har du sjekka om det er sikringar til utgangane? Eg er ingen ekspert, men kanskje det ikkje finnest. Siter Nissan Primera P11 98-modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Epic Skrevet Mai 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Høyrest ut som utgangen til front og bak har tatt kvelden ja, men som du sjølv påpeiker burde ein sikring tatt seg av det. Har du sjekka om det er sikringar til utgangane? Eg er ingen ekspert, men kanskje det ikkje finnest. Bak spilleren finnes det en 10A mini sikring, den ser helt fin ut. Har også prøvd å bytte den ut uten resultat... angry Faen ass, tre uker til lønning doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeph Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Sidan det berre er ein så ligger den kanskje på 12 Volten? Trist sak det der. Siter Nissan Primera P11 98-modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Epic Skrevet Mai 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Sidan det berre er ein så ligger den kanskje på 12 Volten? Trist sak det der. Mulig det, får stjele søstra mi sin gamle, den funker sikkert ok intill vidre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 hm.. merkelig det... prøv å koble all strømmen av. Enkelte Ic kretser utganger som brukes som forsterkere til spillerne har en innebygd beksytelses krets som slår av/på utgangene på ic. Som regel er 3 kriterier for slike kretser: -for lav høytaler impedans eller kortslutning -for høyt temperatur -feil i utgangene så det kommer DC ut... og disse "resetes" når du tar al spenningen fra fortsterkeren i min 5 minutter. I en vanlig hjemme forsterker brukes en relee og det er den man gjerne alltid hører det klicker noen sekunder etter påslag. I bilstereo samenheng er skjelden noe relee... prøv eventuelt i ettertid å koble en høytaler av gangen og bytt gjerne mellom dem... også prøver du de 6x9" etter at du har fått lyd i fronsettet... det ville jeg gjørt... håper det hjelper!!! lykke til! Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Epic Skrevet Mai 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 hm.. merkelig det... prøv å koble all strømmen av. Enkelte Ic kretser utganger som brukes som forsterkere til spillerne har en innebygd beksytelses krets som slår av/på utgangene på ic. Som regel er 3 kriterier for slike kretser: -for lav høytaler impedans eller kortslutning -for høyt temperatur -feil i utgangene så det kommer DC ut... og disse "resetes" når du tar al spenningen fra fortsterkeren i min 5 minutter. I en vanlig hjemme forsterker brukes en relee og det er den man gjerne alltid hører det klicker noen sekunder etter påslag. I bilstereo samenheng er skjelden noe relee... prøv eventuelt i ettertid å koble en høytaler av gangen og bytt gjerne mellom dem... også prøver du de 6x9" etter at du har fått lyd i fronsettet... det ville jeg gjørt... håper det hjelper!!! lykke til! Hmmm, okey skal prøve å følge rådene dine. Hadde skjønt det litt mer hvis spilleren stoppa mens jeg hørte på musikken!!? Skjedde jeg når jeg skulle watte opp musikken etter en time parkering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg