Gå til innhold

Hvite instrumenter??

Ranger emnet

koKKin

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitter her med speedometer"huset" i fanget nå, og lurte på om det går an å fjerne pleksiglasset på noe vis uten å ødelegge noe? det er en '86..

har sett på bilder og div guider at dette skal kun gå an fra '89 og nyere? :(

pics kommer imorgen :)

du må nok uansett ta ut innmaten da skivene ligger bakom plastrammen og dem er større enn hullene i nevnte ramme.. dessuten om du prøver å ta av plexiglasset må du bryte det opp der de to bitene av rammen er smeltet sammen. og lime etterpå. jalla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har jo tatt ut innmaten osv, så jeg sitter der med tomt speedometerhus med pleksiglass over, men poenget er at jeg vil lakkere hele greia rød, så derfor skulle den pleksiglasset gjerne ligget for seg selv på bordet, og ikke over hvor jeg vil lakkere!! Devil

skal slenge ut noen pics etterpå til de som føler de ikke vil ødelegge noe :D

lars_b: har du de nøyaktige målene i paint, så man slipper å bruke opp 100 ark for å finne riktig størrelse?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, prøvde meg såvidt igår med å få ut speed'ometer'n osv, det gikk ganske greit. Den var festet med 4 skruer, to bakom lysbryterpanelet på venstre side (trekk hardt i bryterne så popper dem ut) og de to andre satt på høyre siden, bak dekslet til luftutblåsinga :p

(creds til Breisladdern for http://www.pyrabel.net/eksternt/upload/upload.php, genialt uploadscript til bilder :D)

speedo1.JPG

her er selve instrumentene, etter de er skrudd opp fra "speedometerhuset"

--------------------------------------------------------------------------------

speedhus1.JPG

skal man ha hvite instrumenter, så må man selvfølgelig ha hvite blink innvendig! prelte bort den grønne plastikken med skrujern..

--------------------------------------------------------------------------------

bensinmåler1.JPG

bensinmålern er smeltet på plass, knottene som den er lagt over er smelta, men her kommer også skrujernet godt med, bare å skrape vekk plasten. (19 år gammel sprø plast, lett :) )

angående de instrumentene som lars_b la ut bilde av, vil jeg tippe at man må redigere dem i paint, under utskriftsformat, velg "200%", ser ut som om det kommet til å passe bra ut fra det jeg har skrevet ut og klipt, må bare hjem i lunchen og hente instrumentene for å få bekreftet dette ;)

edit: 200% i paint passet perfekt ;)

Utskriftsformat:

Speedometer: 200%

Klokke: 100%

Bensin/målevarmere: 90%

Fil --> utskriftsformat --> skalering --> 200% av normal størrelse, så skriv ut :) wolla :D

en guid til alt dette finnes også på http://personal.linkline.com/dbarton/whitefaceinstall/

flere bilder kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*UPDATE*

Etter å ha laget egen hvit skive til skiva på forrige bilde (bensin og temperatur-ikoner, sitter på skiva der, i speedometerhuset) så var alt klart for montering.

Klokka var, i motsetning til speedometernåla, lett å ta av. Sørg for å stille klokka til f.eks 12, så du vet hvor nålene skal hen når de skal på igjen :) Dra bare forsiktig rett opp med fingrene, og minuttviseren spretter av. Så tar du bare å drar litt frem og tilbake på timeviseren, så den løsner fra midten den også.

bensinmålerny.JPG

skulle egentlig bruke superlim, men limstift holdt bra :D

-------------------------------------------------------------------

skjæreny.JPG

Så er det bare å skjære ut hullene til kilometerstand..

klokkeny.JPG

så skrudde jeg sammen hele greia, og monterte nålene igjen

speedometerhus2ny.JPG

ville så gjerne få ut pleksiglasset, for å lakkere hele greia rød, så jeg begynte smått å knekke opp volvos løsning med å smelte plastikken..

knektny.JPG

men man må regne med litt svinn.. når jeg hadde fått ut det hvite som hemmet meg i å ta ut pleksiglasset, regna jeg med det kom til å gå greit.. men når jeg presset mot hjørnene og sidene av pleksiglasset for å løsne det fra limet, kjørte jeg tommelen igjennom..så var det bare å dra og rive så man fikk ut alt pleksiglasset..så lakka jeg..

ferdig1ny.JPG

ferdig2ny.JPG

ferdig3ny.JPG

resultatet ble ikke så verst, litt dårlig lys på bildene, men syns det ble knall :D

Monterte greia bare for å se hvordandet blir, har planer om å ta det ut, puss ned på lakken og spraye på et lag til. Så finne noe pleksiglass som jeg kan sette inn på et eller annet vis..

Hvad tycks? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 6 months later...