lars_b Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 størrelsen må redigeres i paint Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 du tar ikke ut plexiglasset. du skrur ut noen skruer bakom.. så tar du bare ut hele instrumentet.. har ikke fådd fixet filene.. skal få gjort det.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 sitter her med speedometer"huset" i fanget nå, og lurte på om det går an å fjerne pleksiglasset på noe vis uten å ødelegge noe? det er en '86.. har sett på bilder og div guider at dette skal kun gå an fra '89 og nyere? :( pics kommer imorgen :) du må nok uansett ta ut innmaten da skivene ligger bakom plastrammen og dem er større enn hullene i nevnte ramme.. dessuten om du prøver å ta av plexiglasset må du bryte det opp der de to bitene av rammen er smeltet sammen. og lime etterpå. jalla :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokeloop Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 ja jeg har jo tatt ut innmaten osv, så jeg sitter der med tomt speedometerhus med pleksiglass over, men poenget er at jeg vil lakkere hele greia rød, så derfor skulle den pleksiglasset gjerne ligget for seg selv på bordet, og ikke over hvor jeg vil lakkere!! Devil skal slenge ut noen pics etterpå til de som føler de ikke vil ødelegge noe :D lars_b: har du de nøyaktige målene i paint, så man slipper å bruke opp 100 ark for å finne riktig størrelse?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokeloop Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 vel, prøvde meg såvidt igår med å få ut speed'ometer'n osv, det gikk ganske greit. Den var festet med 4 skruer, to bakom lysbryterpanelet på venstre side (trekk hardt i bryterne så popper dem ut) og de to andre satt på høyre siden, bak dekslet til luftutblåsinga :p (creds til Breisladdern for http://www.pyrabel.net/eksternt/upload/upload.php, genialt uploadscript til bilder :D) her er selve instrumentene, etter de er skrudd opp fra "speedometerhuset" -------------------------------------------------------------------------------- skal man ha hvite instrumenter, så må man selvfølgelig ha hvite blink innvendig! prelte bort den grønne plastikken med skrujern.. -------------------------------------------------------------------------------- bensinmålern er smeltet på plass, knottene som den er lagt over er smelta, men her kommer også skrujernet godt med, bare å skrape vekk plasten. (19 år gammel sprø plast, lett :) ) -------------------------------------------------------------------------------- angående de instrumentene som lars_b la ut bilde av, vil jeg tippe at man må redigere dem i paint, under utskriftsformat, velg "200%", ser ut som om det kommet til å passe bra ut fra det jeg har skrevet ut og klipt, må bare hjem i lunchen og hente instrumentene for å få bekreftet dette ;) edit: 200% i paint passet perfekt ;) Utskriftsformat: Speedometer: 200% Klokke: 100% Bensin/målevarmere: 90% Fil --> utskriftsformat --> skalering --> 200% av normal størrelse, så skriv ut :) wolla :D en guid til alt dette finnes også på http://personal.linkline.com/dbarton/whitefaceinstall/ flere bilder kommer :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokeloop Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 *UPDATE* Etter å ha laget egen hvit skive til skiva på forrige bilde (bensin og temperatur-ikoner, sitter på skiva der, i speedometerhuset) så var alt klart for montering. Klokka var, i motsetning til speedometernåla, lett å ta av. Sørg for å stille klokka til f.eks 12, så du vet hvor nålene skal hen når de skal på igjen :) Dra bare forsiktig rett opp med fingrene, og minuttviseren spretter av. Så tar du bare å drar litt frem og tilbake på timeviseren, så den løsner fra midten den også. skulle egentlig bruke superlim, men limstift holdt bra :D ------------------------------------------------------------------- Så er det bare å skjære ut hullene til kilometerstand.. ------------------------------------------------------------------- så skrudde jeg sammen hele greia, og monterte nålene igjen ------------------------------------------------------------------- ville så gjerne få ut pleksiglasset, for å lakkere hele greia rød, så jeg begynte smått å knekke opp volvos løsning med å smelte plastikken.. ------------------------------------------------------------------- men man må regne med litt svinn.. når jeg hadde fått ut det hvite som hemmet meg i å ta ut pleksiglasset, regna jeg med det kom til å gå greit.. men når jeg presset mot hjørnene og sidene av pleksiglasset for å løsne det fra limet, kjørte jeg tommelen igjennom..så var det bare å dra og rive så man fikk ut alt pleksiglasset..så lakka jeg.. ------------------------------------------------------------------- resultatet ble ikke så verst, litt dårlig lys på bildene, men syns det ble knall :D ------------------------------------------------------------------- Monterte greia bare for å se hvordandet blir, har planer om å ta det ut, puss ned på lakken og spraye på et lag til. Så finne noe pleksiglass som jeg kan sette inn på et eller annet vis.. Hvad tycks? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokeloop Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 sorry bump, men orka ikke lage en ny tråd, lurte bare på om det var noen Do It Yourself -sider til volvo, som jeg kunne slenge opp noen bilder fra prosessen på? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 Ble bra det der.... kiddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elling Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 hva gjorde du bak blinklys hullene a? limte på papir der og? Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 er det vanlig printerpapir det går i egentlig..!? eler er det noe spseielt..? har litt lyst å mekke hvite på 740'en..noen som har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 matt fotopapir burde holde. deltagfx lager de med etikettpapir så du kan bare dra det av og lime på. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 størrelsen må redigeres i paint ta og kopiere disse bilda og åpne i word da kommer de i rett størrelse med en gang, i allefall til mej. hellothere Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet August 26, 2005 Rapporter Share Skrevet August 26, 2005 Noen som har turteller i hvit?? mangler kunn det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet August 26, 2005 Rapporter Share Skrevet August 26, 2005 Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 någen så kan legga ut hvit turteller? og evt. størrelse jeg må skrive det ut i for at det skal funke :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg