Gå til innhold

Ford Fiesta XR2 1988


daggis

Anbefalte innlegg

Hei!

Går rundt og lurer på om jeg skal slå til på en Fiesta XR2.

Bilen virker ålreit. Bilen har meget lite rust grunnet mye rustsveising. Den er som sagt fra 1988 og har gått 188.000.

 

Er dette noe å satse på?

 

Er noen måneder til jeg blir 18, så jeg tenkte å overhale topp, borre sylidre o.s.v. for jeg får lappen.

 

Kan nevnes at den var senket med rallydempere som han kalte det. Vet ikke hva slags merke det er eller no, men de var visstnok rimelig nye. Clutch og forgasser var og byttet.

 

Dette skulle han ha 24.000 for. Er den verdt det?

 

Evnt. andre forslag til litt sportslige biler til rundt 30.000, som ikke ser jævlige ut?

 

Bilen skal visstnok ha 105 hk på litt over 800kg bil, så det burde jo gå greit. Har også lest om folk som har byttet til zetec motorer i diverse ford blader. Er disse nye mye tyngre enn 1.6 literen som sitter i originalt så den vil bli forferdelig å kjøre med tanke på understyring og slikt?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Renault 5 GTE /GTT er jo ganske kule for den prisen.

Pug 205 1.9GTI , Ford escort RST, Citroen AX sport er også noen alternativer.

 

I england og noen andre land kom fiesta i en RST utgave. Du kunne jo sett om du får tak i en motor derfra! Blir smågrom bil det til en billig penge :)

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Escort RST har jo akurat samme motor som Fiesta RST, så det skal være å bare skru den inn. Men jeg liker nå ikke helt greia med sohc og sånt, vil gjerne ha to kammer.. Derfor tenkte jeg på zetec.

 

Men denne peugeoten, hvordan er den? Spesifikasjoner? Ruster fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daggis

Escort RST har jo akurat samme motor som Fiesta RST, så det skal være å bare skru den inn. Men jeg liker nå ikke helt greia med sohc og sånt, vil gjerne ha to kammer.. Derfor tenkte jeg på zetec.

 

Men denne peugeoten, hvordan er den? Spesifikasjoner? Ruster fort?

 

 

 

Ruster som faen! Mamma hadde det for rundt 10 år siden, da bilen nesten var ny, rusta rimelig mye de 2 årene hun hadde den.. Ikke en GTI, men de er neppe noe bedre de.

 

PS. Kom på skolen i morra!

 

PS2. Se om du finner matteboka mi, tror du har den.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by triggerhappy

 

 

 

Ruster som faen! Mamma hadde det for rundt 10 år siden, da bilen nesten var ny, rusta rimelig mye de 2 årene hun hadde den.. Ikke en GTI, men de er neppe noe bedre de.

 

 

Kan du utdype litt av hvor det rustet hen ? har tenkt å skaffe meg en 1.9gti som ikke har gått altfor langt.. strippe den helt ned, få bort all rust, overhale motor etc etc.. jeg liker den bilen veldig godt, men som en sa på forumet her en gang.. "jeg skulle så veeldig gjerne likt å kjørt en 1.9 gti, men jeg ville aldri eid en" .. noe som sier det meste, men jeg vil allikevel forsøke.. Derfor lurer på hvilke feil jeg bør se etter på denne bilen..

2001 Volvo V40

1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt)

x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt)

x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RedFox

 

Kan du utdype litt av hvor det rustet hen ? har tenkt å skaffe meg en 1.9gti som ikke har gått altfor langt.. strippe den helt ned, få bort all rust, overhale motor etc etc.. jeg liker den bilen veldig godt, men som en sa på forumet her en gang.. "jeg skulle så veeldig gjerne likt å kjørt en 1.9 gti, men jeg ville aldri eid en" .. noe som sier det meste, men jeg vil allikevel forsøke.. Derfor lurer på hvilke feil jeg bør se etter på denne bilen..

 

 

 

Som sagt, det er 10 år siden. Det jeg kan huske var at det rusta hull i hjulkassene, hjulopphengene var skikkelig rusta, skøtinger og sveisesømmer rusta neste opp osv... Festene til hele eksosannlegget rusta opp.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

88 mod Xr 2 vil si den gamle typen, sk. mk 2 men mk.3 kom i 89 så det kan jo være den! Mk 2 har vel forgasser og ca 90 HK men er det den nye har den innsprut og 105! Mk 2 er en gammel småbil med stort sett en fordel. Den er lett! Mk 3 er mere bil! Blir lettere og hjelpe deg hvis du forteller litt mere. Har den skrå front og fire ekstralykter innfelt i støtfangeren foran!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den gamle mk2, han hadde byttet luftfilter og kam. Sa det skulle være 105 hk, vet ikke helt hvorvidt det er målt eller vill tipping da.. Er forgasser.. Nå er nå ikke motoren det viktigste, tror ikke jeg skal ha den så lenge uansett, må få penger til en annen bare.. De skal jo visstnok være ganske lettrustende, så selv om den var ganske mye rustsveiset, blir det sikkert litt til. Har nå lyst på mk2 jeg. Mk3ene ser minimalt pene ut synes nå jeg. Men er det noe mer som er skjørt på disse som bør sjekkes når jeg skal se på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier så ruster de ja! Sjekk også håndbremsen nøye! Hvis du kommer under bilen så ta tak i drivakslingene helt inne ved gearkassen og forsøk å bevege de opp og ned! Stor slakk her = overhaling! Vær også obs på spedometeret, hopper nåla eller ikke virker i det hele tatt tyder dette også på slitt gearkasse! Hva Zetec i disse angår er de ikke tyngre men det blir jo omfattende med hensyn til bensintilførsel og tenning!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår