The Edge Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Det finnes jo utallige tråder som omhandler bytte av instrumentskiver. Men egentlig ingen som tar for seg hvordan få jevn belysning sånn at det ser ok ut også i mørket.. Diodene har jo som regel begrenset synsvinkel, slik at lyset ut fra dem blir konsentrert på et lite område. Dette gjør at alle de diodene jeg har prøvd egner seg dårlig i instrumentbelysningen på min '87 Camry. Ved bare å bytte ut standardpærene med dioder, blir det nesten ikke noe lys, selv om diodene gir ganske kraftig lys. Det som er problemet da, er at den plastikklista eller hva jeg skal kalle den som skal fordele lyset, ikke greier å fordele lyset fra diodene. Jeg måtte dermed sette diodene inn i selve instrumenthuset rett bakom instrumentskiva. For å få jevnt lys, gikk det 5 dioder bare bakom speedo'en, så da hadde jeg ikke flere. Fikk dermed bare speedo'en blå mens resten er standard.. Fikk nå 27 blå dioder som er enormt kraftige, men gidder ikke lime dioder bak alle instrumentene. Noen som har noe forslag til hvordan man skal få fordelt lyset jevnt utover hele instrumentene?? Noen som vet hvordan man får av instrumentviserne på en '87 camry??? Jeg har prøvd å bende så mye jeg tør innimellom viseren og instrumentet uten at den går av.. Hadde tenkt å ta av skivene å scanne dem slik at jeg får laget meg hvite.. The Edge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joda^ Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Noen som har noe forslag til hvordan man skal få fordelt lyset jevnt utover hele instrumentene?? The Edge Problemet med og bytte med sterkere lyskilder er at bakplatene rundt tallene i skivene ikke er tykke/mørke/tette nok til og klare så stor mengde lys. En annen ting du kunne prøvd for og få en stilig effekt kan være og bruke hvite bakgrunnsskiver og montere et uv-lys bak slik at skiven får en blåhvit farge. Eller få tak i noen lysskilder som sprer lys bedre enn dioder. Dioder lyser veldig sterkt på ett punkt,men sprer ikke sånn kjempebra. Kanskje ingen noen hjelp til det du trenger,men ett tips :) Siter Mazda Rx-7 - Silver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg