Gå til innhold

Mb 230/300


Zetec

Anbefalte innlegg

Er ikke helt sikker på hvor jeg skal henvende meg i tråden, benevnelser på MB er helt ukjent for meg, hehe..

 

Har fått tilbud om en MB 230/300, altså en 89 modell 230 bensin som er bygget om til en 300 TD.

 

Noen som har noen råd og vink til hva man bør sjekke på disse bilene, og er det generelt sett gode biler?

 

Dette er en stasjonsvogn, 5-seter. Pris 35 000,- Bilen har gått 220 000km og er strøken utvendig, noe slitt på førerstol innvendig, men ellers pen.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på hvor jeg skal henvende meg i tråden, benevnelser på MB er helt ukjent for meg, hehe..

 

Har fått tilbud om en MB 230/300, altså en 89 modell 230 bensin som er bygget om til en 300 TD.

 

Noen som har noen råd og vink til hva man bør sjekke på disse bilene, og er det generelt sett gode biler?

 

Dette er en stasjonsvogn, 5-seter. Pris 35 000,- Bilen har gått 220 000km og er strøken utvendig, noe slitt på førerstol innvendig, men ellers pen.

 

om den er godkjent biltilsynet fra bensin til diesel så er det bare å slå til..men kun om ombyggingen er gjort ordentlig..jeg personlig hadde ikke kjøpt den...

men sjekk etter rust under dørene...bak ved bagasjen..under tepper foran...sjekk at soltak og vindusvisker virker bra..tross alt en gammel bil...menmen..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk også for rust i jekkfester, og under pakningene på sidevinduene bak.. har hørt det er ofte er rust der på s124

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ordentlig ombygget, og bilen er i god stand så langt som jeg har sjekket.

 

Den har allerede kjørt med 300 diesel i noen år, men han som eide den gadd ikke godkjenne den fordi han ville slippe avgifter.

 

Skal sjekke bilen i morra, og høre med biltilsynet om en skikkelig godkjenning.

 

Jeg har en Opel Astra 95 som jeg skal kastebytte med om det blir aktuellt.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk også for rust i jekkfester, og under pakningene på sidevinduene bak.. har hørt det er ofte er rust der på s124

Får sjekke dette, jekkefestene har jeg sjekket, men ikke under pakningene, vet at dette også er ett kjent problem på Opel Omega..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ordentlig ombygget, og bilen er i god stand så langt som jeg har sjekket.

 

Den har allerede kjørt med 300 diesel i noen år, men han som eide den gadd ikke godkjenne den fordi han ville slippe avgifter.

 

Skal sjekke bilen i morra, og høre med biltilsynet om en skikkelig godkjenning.

 

Jeg har en Opel Astra 95 som jeg skal kastebytte med om det blir aktuellt.

 

blir ikke avgifter dersom opprinnelige bil er registrert for første gang i norge før januar 96...

 

300TD har andre bremser, fjører og muligens kraftigere stabstag enn 230

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som skulle selge ga meg litt feil opplysninger ja, var bare en 300 diesel dette.

 

Og snakket også med biltilsynet i dag, de kunne godkjenne bilen om jeg kunne fremvise papirer fra merkeverksted på at de delene som måtte byttes var byttet, div fremstilling... Så snakket jeg med Bertel O. Steen og Mercedes her i byen (Arendal) og fikk da beskjed om at de ikke lenger ga ut slike papirer, noe som gjør det umulig å få bilen godkjent.

Var noen som også nevnte at det holdt å bytte fjærer, bilen er jo senket da, så da må man vel ha senkefjærer til 300 diesel i så fall.

 

Noen som vet om en løsning på dette?

 

Har i utgangspunktet gitt opp denne bilen, men man vet jo aldri.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300TD er jo stasjonsvogn me sugediesel..

300TDT er stasjonsvogn med turbodiesel..

 

Har vert en del diskutering av dette med gokjenning på 190klubben sitt forum.. BOS godkjenner ikke noe, men, er noen som har fått godkjent sine biler allikavell.. di skaffer seg papirer på hvor mange hk/nm hver del di monterer er gokjent for, hvilke motorer karroserie er gokjent/levert med osv.. så får di biltilsynet til og skrive dette inn i dine papirer.. det er nok en vrien jobb, og vanskelig og få tak i rette papirene.. så man må nok være tolmodig og være forberedt på mye motstand om man legger ut på ett slikt prosjekt.. :rolleyes:

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jausann, da er det rimelig uaktuellt med denne bilen, første gang registrert i norge i 99, 15 000kr i avgifter som ikke er betalt. osv osv.

 

Så om noen er intr. så kan jeg evt videreformidle kontakt.

 

Han ene mente på at bilen selges for 25 000kr som den står, dvs ubetalt avgift for motorbytte (15 000) og ikke godkjent motorbytte.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaah...æ hadde no rett :scared

Rett om hva?

Eneste posten du har skrevet her har jeg jo gitt svar på, selve godkjenningen er ikke problemet for min del, jobben med å få ordnet det hadde jeg tatt, men jeg gidder ikke betale 15 000kr i avgifter.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett om hva?

Eneste posten du har skrevet her har jeg jo gitt svar på, selve godkjenningen er ikke problemet for min del, jobben med å få ordnet det hadde jeg tatt, men jeg gidder ikke betale 15 000kr i avgifter.

chill maaaaan.....

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår