Gå til innhold

Golfen min-rustsveising

Ranger emnet

henning_dt85

Anbefalte innlegg

Halla boys and girls (?), dette er en tråd om min golf LS, fra 1978. Den har rullet hele 128.000 i løpet av sitt lange ( og det skal bli lengre) liv. Den er mexicobeige ( originallakk de fleste steder) og den har mørkebrunt interiør. Den har det gamle dashbordet ( det jeg liker best), de gamle nakkeputene, noen merklige belter ( og den har ikke belter bak :D), handlekurv som midtkonsoll, kromgrill, halvkromlister (halve gummi), kromdørhåndtak, kromfangere ( veldig bulkete bak) og kromspeil på førersiden ( bare et speil på bilen). Har montert kromviskerarmer og kromvindussveiver fra en ford granada, passer fint ;)

Kromdelene utenom grill og lister har jeg kjøpt opp senere. Skal også sette inn innvendige dørhåndtak i krom ( har kjøpt opp noen jeg venter på).

Det originale svarte LS instrumentpanelet med speedometer som viser 20% for mye med skjelvende nål og km.stand 28` ( nullstilt en gang), har blitt byttet ut med en sølvfarga ramme fra en 77`GLS, speedometeret har tripteller og viser 163`, denne viser 1km for høyt i 50 ( ikke værst). eneste dumme er at bensin og temp.måler ikke funker som det skal ( viser for lite).

Det som er gjort; Byttet framskjermer, byttet bremser foran ( pluss en caliper).

Dette skal gjøres/byttes;

Bytte støtdempere, lyddemper bak, bytte førerstol og bakre fanger, skaffe høyre speil i krom (har et til en kadett)

RUSTSVEISING; rep.stk ved frontrute begge sider, rep.stk rundt bensinlokk utvendig og innvendig, nedre bakplate, hjulbuer innvendig og utvendig, kanaler utvendig+lappe innvendige der de er skadet ( førersiden), rep.stk gulv førerside ( langs hele), rep.stk gulv passasjersiden ( bare foran).

Framskjermer er allerede byttet ( hvit med blå flammer på høyre siden og svart blank på venstre siden).

her er det litt å gjøre i sommerferien ;)

Når jeg skal sette inn rep.stk i torpedon ( ved frontrute) lurer jeg på, hvordan sitter denne festa i takrenna? er den punksveist eller felt inn, mye jobb å bytte?

Er litt i tvil om farge, den er mexicobeige nå, men lurer litt på svart blank. Liker jo litt den originale fargen også, og da slipper jeg å lakkere den innvendig, men få andre som liker den fargen da...:(

sjekk de nye skjermene;

foranvensre.jpg

foranhyre.jpg

bak.jpg

dash.jpg

dash2.jpg

drhndtak.jpg

midtkonsoll.jpg

speil.jpg

visker.jpg

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var jo dritrå!

Behold originalfargen!! ;)

Jeg ser nå at kromfangere og smale baklykter er veien å gå, må bygge om min til eldre modell! :)

Men rust er jo triste saker. Fant mer rust på min i går... vet ikke om det blir i gulvet eller indre kanal eller noe sånt. Er akkurat mellom sete-skinna på førersiden (venstre skinne) og veggen.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle for de varme ordene om originalfargen, den vil jeg helst beholde :D. men den blir jo ikke noen særlig damemagnet da ( ville den vel kanskje ikke blitt som svart heller?) mange som ler av den desverre :(

har jo heldigvis bruksbil nå, grønn golf 2 1.8i, bytta bakskjerm H.S, reparert hjulkasse H.S, hjulbue V.S, byttet framskejrmer og panser, retta bulker,nylakkert :)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle for de varme ordene om originalfargen, den vil jeg helst beholde :D. men den blir jo ikke noen særlig damemagnet da ( ville den vel kanskje ikke blitt som svart heller, alle damene her hvertfall sikler på gutta med skyline og japse-plast skrap, hehe :) )

Behold orginalfargen dersom du liker den. Einser drar ikke damer uansett. Jeg er på min tredje nå og har forsatt damedrag som en bøtte møkk.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold orginalfargen dersom du liker den. Einser drar ikke damer uansett. Jeg er på min tredje nå og har forsatt damedrag som en bøtte møkk.

Vil man egentlig ha de damene som sikler på japser og plast? Hva skjer i det lange løp? Jo, et vedvarende klagerop over VW'ene våre...et evig press for å bytte til japse og plast. Når man først får ei dame som vet å verdsette VW og støtter ens forkjærlighet for disse bilene, ja da har man funnet gull! Jeg vet, for jeg har vært så heldig!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man egentlig ha de damene som sikler på japser og plast? Hva skjer i det lange løp? Jo, et vedvarende klagerop over VW'ene våre...et evig press for å bytte til japse og plast. Når man først får ei dame som vet å verdsette VW og støtter ens forkjærlighet for disse bilene, ja da har man funnet gull! Jeg vet, for jeg har vært så heldig!

heldig du, hehe ;)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi faen meg to :D Truffet gull så det holder jeg og. Hun maser om å få overta cabben :P Om ikke, så vil hu jeg skal kjøpe en einser cab til.. Makan ;)

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi faen meg to :D Truffet gull så det holder jeg og. Hun maser om å få overta cabben :P Om ikke, så vil hu jeg skal kjøpe en einser cab til.. Makan ;)

Mi snakker om hvor mye hun gleder seg til å kjøre Golfen igjen, spesielt med 16v...hun gleder seg til hun kan kjøre den alene... Prater om at hun kunne tenkt seg å dra til Worthersee...

Eneste ulempen ar at man får innblanding i alt som har med bil å gøre da...:)

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

update; Nå har jeg skaffet et sett innvendige kromdørhåndak ( fra boble) og et sett kromspeil fra en gammel variant ( de var uoriginale). Montert dørhåntakene, nydelig. Monterte også det ene speilet på høyresiden ( der jeg ikke hadde noe), Speilet passer ikke helt, litt feil skruehull, noe som ikke gjør så mye, men det butter også i ramma til det lille vinduet :( . Klarer vel å få tilpassa noe etterhvert. Snakket også med denne høggeren jeg kjøpte delene fra. han hadde litt peiling på golf. Jeg forklarte han at jeg hadde noen kromkapsler fra golfGLS ( i sign, skrota 94) hjemme, samt GLS dashbordramme. Han mente jeg bare manglet gls-merke bak, og det fikk jeg av han :D. eneste krom jeg mangler nå er vel egentlig fangersett, det jeg har er jævla bulkete....:( håper på å skaffe noe brukt her i Norge....

Kommer med oppdaterte bilder av golfen min etterhvert......

EDIT; speilene var faktisk fra en opel kadett c!

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider