Gå til innhold

Golfen min-rustsveising

Ranger emnet

henning_dt85

Anbefalte innlegg

Nå har det vært lite med oppdateringer, men mye har blitt gjort. Nå har bilen stått på fulltid inne i garasjen. Har nå byttet av rustskadedeler:

Gulv foran H+V, hjørner ved frontruta H+V, V.kanal, Begge hjulbuene, bakplate og sideplate bak bakhjul, sveist på framskjermfeste og innerskjerm venstre. Ellers fjerna mye rust. Bestemt meg for å lakkere opp bilen i beige igjen, men jeg har et problem, jeg har ikke noe sted å gjøre det. Det får bli til våren, bilen skal brukes lite i vinter, og da blir det til å fjerne mer rust og tektylbehandle litt ;)

Thats all for now!

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, skal få tatt noen bilder til uka jeg.

Ekkoj; jeg vil gjerne se prosjektet ditt, men det blir engang etter 12.nov.

Modmach1; fett, den må du kjøpe. husk at hvis du skal selge interiøret er jeg interessert, en kamerat som har svidd hull i førerstolen med en sigarett :nono:

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen update er at jeg skal kjøpe ny frontrute, vet ikke om det er synlig på bildene, men det er en lang sprekk langs dashbordet på passasjersiden + så mye steinsprut at jeg flere ganger i løpet av våren og sommeren ikke kunne bruke bilen chicken

lover dere, masse bilder, men den er ikke lakkert så dere kommer til å se midlertidig grunning, sparkel og støv, samt mye rot i garasjen :partyon

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lovet dere bilder av golfen, men har komemr noen av audi`n, kos dere så kommer kanskje bilder av golfen i kveld ;)

PICT0001.jpg

PICT0002.jpg

PICT0003.jpg

PICT0004.jpg

PICT0005.jpg

PICT0006.jpg

PICT0007.jpg

PICT0008.jpg

PICT0009.jpg

hva synes dere, old-school? jaja, ser ikke så pen ut, men den er rustfri utenom høyre hjulbue og framskjermer da...:)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som et bra objekt, med rustne framskjermer som ble levert orginalt på disse... :driving

Lag en egen tråd på dette da? Hugger en delebil om det er noe småtteri du trenger, send meg PM hvis d er noe.

Men av bildene ser dashen hel og ikke sprukket, stemmer dette? I så fall er det sjeldent... :thanks

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal dere ha. det er ingen sprekker i dashbordet nei, og vært 2 lag med setetrekk på den, et fra den var ny og et kom på da forrige eier overtok den i 83`, så interiøret er helt perfekt yodude . Ellers så er det ingen rustskader og knapt steinsprut/rustflekker noen sted på bilen, det er bare den høyre hjulbuen jeg mangler, så om jeg ikke får tak på en så må jeg ta en av de gamle framskjermene på lappe inn i hjulbuen bit for bit og sparkle endel. Var hjulbuen, bakre lyddemper og rør og innerskjermene som var problem, og det informerte forrige eier om( ellr han som var gift med barnebarnet hans), så det har ikke vært noen overraskelser på denne bilen, slik det pleier å være på disse gamle bilene. Dører smekker fint og lett igjen, låser virker bra, det elektriske er bra, utenom at jeg mangler ryggelys :(

Jeg har heller ikke lagt ut store penger på denne bilen, jeg har kostet på den litt sveisegass og tråd, grunning, en turteller, gamle framskjermene til Cheron og et blinklysglass, så har brukt rundt 1000-1500,- på den :D

Hvor burde jeg legge ut prosjekttråd da?

Bilen skal lagres på en låve i vinter så kommer vel ikke til å se den før uti april :( , og blir lite med update, så blir vel en prosjekttråd til våren, også sees vi Audi classicere på treff neste sommer ;)

er det forresten "brunhild" som skal under kniven?

Mangler jo venstre speil som dere ser på bildet. Første natta i fellesgarasjen hjemme rapper en eller annen premie det. Jeg trenger et sånt et! jeg tar også imot de tilbudene jeg får om deler, en venstre framskjerm i litt bedre stand hadde vært fint ;)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ble en det? denne kjøpte jeg i lier av sønnen til en som hadde vært død lenge.

Ok, var i kontakt med en fyr i tønsberg eller noe i sommer som skulle GI bort en... Men fyren var så dårlig til å ta telefonen og svare på mail at vi aldri fikk avtalt å plukke den opp, også kokte det bare bort liksom...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen her som forresten har høyre kromspeil til golf og venstre speil til audi`n? Kan jo kjøpe et sett med audi/passat-speil da, bare de er kromma....:)

ellers så er jo kanalen ferdig sveist, så nå er det sliping av sveis, montering av nye drivstoffrør og rustbehandling så er det tut-og-kjør ( den har ikke gått eller vært startet på over en måned uhhmmwhat? )

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94512

da jeg så denne linken så minnet den meg om den gamle bilen til foreldrene mine. Det var en 77`gls, panamabrun med 1600 motor. Ja, det var faktisk den første bilen jeg satt på med ( ikke at jeg husker det fra jeg var et par dager gammel da..). Den kjøpte bestefaren min ny, så overtok mamma den i 1989 da bestefar gikk til innkjøp av 2`ergolfen vi har nå, også ble fattern bruker av den til den ble oppspist av rust ( kan ikke huske at den var så ille utenom hjulbuene, som farfar satte skjermbreddere på, wannabe gti hehe) også ble den skrota 1. desember 1994, den dagen vi overtok 2`ergolfen, det var også første gang The Julekalender ble sendt, husker dagen godt. Helt siden den gang ( da jeg var 8 år) har jeg drømt om energolf, så jeg har lurt fælt på panamabrun, noen forslag?

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider