Racing_ Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Hei. Har en Mondeo mk1, sedan, og skal bygge anlegg i bilen. Har bestemt meg for å gå for enten 2 eller 4 stk Morel 10"....kommer ann på om jeg får tak i en Phoenix Gold forsterker til. Hadde først tenkt å ha subbene helt inntil seteryggen, med elementene vendt bakover. Men så kom jeg til å tenke på om jeg skulle ha subbene mot steryggen, med litt klaring, slik at de peker forover. Og da ha pleksiglass/glass på baksiden av subkassen, med speil og lys inni slik at man ser inni kassen og elementene når man åpner bagasjerommet. Hva tror dere blir best? Elementene vendt bakover eller forover....kassen blir uansett stående inntill seteryggen (må som sagt bare ordne litt mer klaring mellom sub og seterygg hvis den skal peke forover). Er også ute etter Phoenix Gold forsterkere...helst ZX-serien (450 og 500). Send meg en PM hvis du skal selge noe. Må være i god stand, gjør ikke noe om den er opplakkert. MVH Siter Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Det finnes ingen fastitsvar på ditt spørsmål om plassering av subwoofer. 1 - Bygg deg en kasse! 2 - Plasser den i bagasjerommet og prøv deg fram selv. Legger til slutt til at 4 stk. Elate 10 vil kanskje bli i meste laget for deg! Dynamikk vil få en ny betydning!!! Uansett! Lykke til og gratulere med dagen idag! Mvh Pål (som ikke har lov å fortelle noen her på forumet at han har en hjemmeside Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Hva er den bitre sure tonen i signaturen din da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Jeg fikk "kjeft" av en som kaller seg Håkon A. Han er visst admin så jeg fikk beskjed om å slutte å reklamere for at jeg er offisiell importør av Morel, Sinfoni, EVUS og Arvus. Oops... Der skrev jeg det igjen... Mvh Pål (som ikke har lov å fortelle om sin bedrift) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 I mondeo mk1 er vel egentlig fasiten at du skal ha subbene bakover i bilen, den er veldig tett i seteryggen så lyden må opp hattehylla. Det kan være en stor fordel at du drar vekk den plata på toppen av hattehylla og skjærer vekk den firkanten du ser der, ca 78x20cm.. Hjelper bra på å få lyden frem hvertfall.. Jeg har selv hatt subbene inn mot seteryggen, men da har jeg hatt en avstand på ca 20cm fra subben til seteryggen. Om 4x10" er så lurt baki mondeoen vet jeg ikke, hadde selv 2x10" Infinity og det spillte fletta av de fleste jeg kjente til, uansett subber de hadde.. Så spørs om du ikke klarer deg med 2x10", trekker mindre strøm også.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest nidaroo Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 I En Ford Fiesta Xr2i Da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Racing_ Skrevet Mai 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Heisann. Var bare litt redd for at to 10 Elate kanskje ble i minste laget, men det høres ut som om det blir bra. Har bestemt meg for 2 stk Morel Elate 10. Zetez : Hvilken firkant er det du mener?. Mener du hele den metall platen som ligger under hattehyllen, som man ser fra bagasjerommet? Du nevner at du hadde dine 10" inn mot seteryggen, hvordan ble lyden da, mot å ha dem bakover? Jeg skal bygge anlegget inn i bilen, og må vite hvilken løsning jeg skal gå for før jeg begynner å bygge. Helst vil jeg bygge med elementene vendt forover pga "show" effekten med å ha glass i bakveggen, med speil inni kassen. Men lurer på om jeg kanskje mister mye av bassen/lyden. Siter Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Jeg fikk "kjeft" av en som kaller seg Håkon A.Han er visst admin så jeg fikk beskjed om å slutte å reklamere for at jeg er offisiell importør av Morel, Sinfoni, EVUS og Arvus. Oops... Der skrev jeg det igjen... Mvh Pål (som ikke har lov å fortelle om sin bedrift) Syns det er bra at dere får vist dere frem jeg, er så mange produkter der ute som mange av oss ikke vet om, og dere har jo en haug... De fleste kjenner jo nesten bare Kenwood og Pioneer :). Selv er jeg litt freak, så jeg har vist om endel. Og dere må jo få sagt meninga deres, de fleste ser jo tvert igjennom dere om dere "lyver" :). Noe dere ikke har tjent med uansett... Stå på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg