Gå til innhold

Weber på 240?

Ranger emnet

Excaliburz

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det noen her som har erfaring med Weber på en 240?

Har skaffet en weber som vi skal sette på snart, men lurer på om det er noen her som ahr prøvd dette tidligere, og isåfall hva er deres meninger om dette.

Blir bilen noe kvassere? Går bedre? osv...

Mvh. Kim Henriksen

Jeg har jo bygget en gassermotor med to doble Webere.

Hvilket resultat du ønsker er avhengig av hvor mye du vil bruke på motoren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lese disse trådene:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=70913&highlight=weber

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=66636&highlight=weber

Jeg har også satt på en Holley 5200 (Weber DFV, nesten lik DGV), og bilen går bedre, spesielt på høyere turtall. Jeg har en B230K i en '87 240.

Jeg satte på de "lett trim"-dysene i den andre av trådene ovenfor, og det virker som motoren får alt for feit blanding, så jeg skal sette på det andre settet med dyser nevnt ovenfor, men har ikke fått dem ennå. Nå bruker den 1,0-1,2 på langkjøring. Ganske drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk det forbruket du også ja, hehe. Mulig jeg får prøve litt mindre dyser jeg og. La meg høre hvordan det går når du får byttet. Med de små dysene som satt på orginalt på min(satt i en Ford Pinto 2.0) brukte den like mye...

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes jo en haug av forskjellige webere.

Hvis du sier hvilken type, hvor den kommer fra og hvilket innsug du har, så får du sikkert mye mer hjelp;)

Gassern er en 32/36 DGV (?) fra Sierra...

Innsuget har jeg ikke peiling på hva heter, men det er originalinsuget til B230K.

Og er det noen som har noe bilde av hvordan de har fikset problemet med gasswaieren når en bruker denne weber-gassern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ordnet jeg gasswire:

weber03.JPG

Forgasseren min er jo litt annerledes da, det er en DFV. Den er montert "feil" vei med flottørkammeret bakover. Jeg tok et kuleledd fra en Volvo 340 som jeg bøyde til og kunne dermed bruke det originale opplegget.

Har du fått ordnet choken da? Er vel vannchoke på din tenker jeg.

Se forøvrig denne tråden:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=70913

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ordnet jeg gasswire:

weber03.JPG

Forgasseren min er jo litt annerledes da' date=' det er en DFV. Den er montert "feil" vei met flottørkammeret bakover. Jeg tok et kuleledd fra en Volvo 340 som jeg bøyde til og kunne dermed bruke det originale opplegget.

Har du fått ordnet choken da? Er vel vannchoke på din tenker jeg.

Se forøvrig denne tråden:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=70913[/quote']

Takktakk ;) Fikk fiksa det i går etter litt om og men....Fant ut at det var mye lettere å få feste gasswiren hvis vi snudde gasseren, så det gjorde vi.

Ble faktisk festet likedan som du har det nå ser jeg.

Fikk ordna med choken og ja, og nei, er ikke typen med vannchoke nei...Heldigvis ikke da dette ville medført mye mere arbeid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått satt i dysene som står under "standard" i den andre posten. Har ikke fått kjørt så mye, men det virker som motoren går bedre på flere turtall nå, men samtidig er den litt daffere enn med "lett trim"-dysene. Sliter fortsatt litt når man gir mye gass på lavt turtall, dvs lavere enn 2500. Har ikke fått målt noe snittforbrukennå, men tror det er lavere. Nåla faller ikke fullt så fort lengre. :cocain:

Lenke til kommentar
Del på andre sider