Gå til innhold

Weber på 240?

Ranger emnet

Excaliburz

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg faktisk satt tilbake Cisacen, for å sjekke om forbruket gikk ned. Jeg har faktisk brukt så mye som 1.2l/mil med den gasseren på blandet kjøring nå, og dessuten går den som en dass! Så jeg setter nok tilbake holley'en og bytter dyser etterhvert der, for da blir jo bilen også mye mer spenstig. Jeg hadde forbruk på 1.2-1.4 på blandet kjøring med de dysene som er på nå.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noe å skryte over at du har fått noen få hester eksta, og noen ekstra nm.. når du betaler 5-6kr ekstra på mila for det?

I mitt tilfelle er det snakk om mange hk ekstra, og det koster vel max 2kr ekstra per mil.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som måtte ha interesse av det:

Etter 18 måneders nedlegging av driften, ruller nå samlebåndene igjen på Weber-fabrikken. Rimelig nok vil det ta litt tid før de er leveringsdyktige på alle aktuelle modeller, og rimelig nok begynner de først med DCOE-forgasseren. Men etterhvert vil det også komme nye DGV og DCD blant mye annet, sto det i mailen jeg fikk i går. Det betyr også at smådeler som etterhvert var blitt vanskelig å få fatt på blir mye lettere tilgjengelig. (Jeg har vært nødt til å bestille deler fra Australia, bl.a.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
Yes, da var helgas langkjøring gjort unna, og det ble ikke så oppløftende tall... Det ble 1,13 liter på mila på veldig snill kjøring. Fortsatt høyt, i hvert fall sammenligna med forbruket med Cisacen. Tipper jeg kommer til å handle enda flere dyser og prøve meg fram med tynnere blanding.

Min 164E bruker 0,82l/mil på langkjøring over fjellet. (Filefjell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider