valdemar Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Hei, lest litt rundt på forumet her og sikler på å senke bilen. (88 mod GL) Kan få tak i 60/60 mm brukt, (det er med dempere) men blir dette for lavt? Eller burde jeg satse på 40/40 mm og bruke de gamle demperne? Vil vel tru 60/60 mm ser tøffere ut, men hvor mye kjøreegenskaper mister jeg evnt? Bor et stykke utenfor byen og det er ikke akuratt fin vei, mye humpler og slikt ja. doh Har 14" og ikke spes breie dekk. 185 bredde. Trenger jeg modde hjulbuene om jeg senker 60/60 mm? Må jeg justere forstillinga ved 60/60 senk og ikke hvis jeg bare senker 40/40? Ble mye rare spørsmål, men håper på at noe flinke sjeler her, har erfaring som kan hjelpe :driving Siter Dont take life too seriuosly, you never get out alive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Kan være smart å senke litt mer fremme en bak. 60/40 er meget greit. Golf 2 har en tendens til å henge med rumpa. Kjøp nytt. Kjøper vel ikke brukte sokker ? :P Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
valdemar Skrevet Mai 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Nei kjøper ikke brukte sokker, stemmer det, men militær lønn er ikke akuratt noe å skryte av. Så du mener det blir for lavt i ræva med 60 bak? Siter Dont take life too seriuosly, you never get out alive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 du kan jo gå for 60/60 sett+senkeskåler fremme, det ser bedre ut enn 40/60 og blir heller ikke for lavt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nO_o Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 er det ikke sånn at man må bytte dempere hvis man skal senke mere enn 40mm ? Siter Nothing so far... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 man _må_ ikke, men skal man ha det godkjent osv må man det, ellers så ligger fjøra løs når man jekker opp bilen bl.a Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
metz Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 er det ikke sånn at man må bytte dempere hvis man skal senke mere enn 40mm ? Er lurt med korte dempere om du skal lenger ned enn 40, ja. Siter BESTOFVW http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
valdemar Skrevet Mai 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Er ikke sikker om det er senkeskåler på det senkesettet. Hvordan ser jeg det da? Skal hjem til man så vi får se da. Men vil dette skrape veldig med fler enn 2 pers? Siter Dont take life too seriuosly, you never get out alive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
valdemar Skrevet Mai 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Lurte på en ting til: er det lov å bruke de 60 mm dempere forran og evnt kjøpe nye 40 fjører til å ha bak? Det er jo TÜV på begge men ikke samme merke. Takker for forståelige svar :rolleyes: Siter Dont take life too seriuosly, you never get out alive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Biltilsynet liker ikke sånt.. TüV papirene gjelder fjører både forann og bak, så for de er de papirene verdiløse. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Om du har f.eks KW senkesett framme og Jamex bak, kan de ikke si noe på, så lenge du har TuV på det. (så klart kan de si noe, det kommer alltid opp til personen du møter, men om det ikke er et skikkelig rasshøl, går det jo bra.. Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
valdemar Skrevet Mai 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Det var jo skikkelig teit da. Jeg tenkte på å kjøpe nye 40 fjærer og sette på de gamle demperne bak. Men om det ikke skraper veldig med 60/60 så må jeg bruke det for å få det godkjent. VWgolf2 erfaringer med 60/60? Har 14" felg. Skrapa det med mer enn 2 pers? Siter Dont take life too seriuosly, you never get out alive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Hadde 80 mm som var kappa jeg........Var lavt da..Godt det ikke var jeg som gjorde det.. Godt å investere i justerbart ja! ;) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
valdemar Skrevet Mai 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 sikkert fint med kappa 80 ja kiddie men jeg trenger råd om det vil skrape med 60/60 eller ikke? Siter Dont take life too seriuosly, you never get out alive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eek Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 sikkert fint med kappa 80 ja kiddie men jeg trenger råd om det vil skrape med 60/60 eller ikke? absolutt ikke! Siter polog40 :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg