Gå til innhold

B230K: Fusker og smeller ver gass pådrag!!

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

I går, så burna jeg litt med vogna.. Og etter det, da begynte den å smelle å rykke som bere F*** når jeg gasser på til hal gass ca.. og til tider var det nesten hele tida! Men når jeg gassa lite då gikk det greit, å vis jeg gassa forskiktig å lot turtallet stige sakte med lite gass, å komme litt opp, da kunne jeg gi full gass uten at det skjedde noe..

Noen som har noen formening om hva som er galt ? Kan det være noe med bensintilførsel ?

En annen ting er at fordeler låkket er svært dårlig tror jeg, kan det ha "klikka" etter den perioden med høyt turtall da burningen fant sted ? Rotoren er også knokke bak delen på.. men alt har jo fungert fint tidligere :rolleyes:

Men virker som den ikke får nåkk bensin ved større gass på drag da :/ Men bare pittelitt da går det forholdsvis greit..

Noen forslag ? :)

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekke fordelerlokket og rotor.

Vi slet lenge med dette problemet også, kjøpte eller byttet alt nytt, men til inge nytte...Helt til vi tok av fordelerlokket og kikket der...For rotoren var bøyd og hadde tatt ujevnt.

SÅ sjekk rotor og fordelerlokk.

Mvh. Kim Henriksen

EDIT: Ser at du sier at rotoren er knekt....SKIFT den...Vil bli litt ubalanse i den nå når bakstykket er bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal bytte fordeler lokk.. Og rotor..

Fordeler lokket er en del riper i og slikt.. tror det var ganske dårlig.. Kan være at det brente seg når alt var på høyt turtall en stund.. men får teste med nytt lokk og rotor å se..

Hvis ikke så vender jeg tilbake hit :D

Takk for svar!!!

EDIT: Har bytta lokk og rotor.. men ingen forbedringer angry Skal prøve med andre pluggledninger i morga kanskje.. Og se da..

Men er det noen som har noen andre forslag til hva som kan være galt??

Tar i mot svar med stor takk!

Mvh.

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ej he ikkje bilde. å Ja d va ej so holdt på. å ja ej va der når hendelsen tok plass.

Ja, tenkte på om bensinpumpa kunne tatt kvelden da.. Men skal teste pluggledninger og slikt først vertfall.. og se hva som funker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag: Blokker den slangen som gjør at det komme ren luft til eksosmanifolden.

Hvilken slange er det ? Den som går fra luftfilter boksen til eksos røret ? Eller egr eller hva det heter ?

Men funker nå da..

Men hva er den sølv slangen som går inn på eksos røret og inn i luftfilter boksen til ? Er det viktig at den er der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den slangen som jeg snakker om "pumper" inn luft i eksosmanifolden slik at avgassene antennes en gang til for å få renere avgasser. Derfor kan en av årsakene til at det smeller i potta være at eksosen antennes og lager et smell. Skal se om eg finner bilde av det.

-Volvo 940 Turbo

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motor-h1.JPG

Eg er ikkje helt sikker på om dette er en B230K motor men eg håper på det. Ser noenlunde likt ut på en B230K.

Greia er at du fjerner slangen som eg har skravert, og setter inn f.eks en hjulmutter i kvar ende som eg har "fylt" med runde sirkler. Gjorde det på en kamerat av meg sin bil å da slutta den å fise og smelle i potta..

Men husk... Bilen har ikkje så rene avgasser etter det..Husk det før en EU kontroll.

-Volvo 940 Turbo

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror ikke jeg er no vits med meg.. har fiksa det nå.. men eneste som er tøft å oppdrive med den slangen er å ta den av uten å plugge:D

Da smeller den skikkelig som en rally bil når du girer :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider