Majestet Skrevet April 15, 2003 Rapporter Share Skrevet April 15, 2003 Originally posted by mfafa Antar han mener Dynamic Precision amper når han bare sier dynamic. Nevnte merke lager kun no-nonsense produkter. Disse har pulver altså, er STRØMSTERKE, godt dimensjonerte strømforsyninger.. syns egentlig det er litt merkelig å putte sånne i russebussen ;) Bruk heller no' fælt PA-utstyr til bussen og bruk DP'en i stua... Man tager hva man haver. Uansett, vi hadde først et par forsterkere av merket Australian Monitor, noe vi heiv ut etter 2 min. Makan til kjip lyd :) Med Dynamicen på plass ble det låt. (Helt til vi måtte kjøre innom Hi-Fi klubben å bytte elementet, altså i snitt hver 3dje dag :)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet April 15, 2003 Rapporter Share Skrevet April 15, 2003 Originally posted by cax De gule greiene, "spiderne" er en del av opphenget, i tillegg til oppgenget som er helt ytterst (det som er rødt på vanlige CV-elementer. Hvis noen av dere fant det for gøy å skru mye på justeringen til den ytterste gul kan jeg skjønne at de røk, hvis ikke må dere ha hatt en ganske sint forsterker :D Vi justerte ikke noe på "de gule dingsene", det lot vi HiFi-klubben gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cax Skrevet April 15, 2003 Rapporter Share Skrevet April 15, 2003 Moroklumpen Siter The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet April 16, 2003 Rapporter Share Skrevet April 16, 2003 Originally posted by cax Moroklumpen ? Hva mener du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet April 16, 2003 Rapporter Share Skrevet April 16, 2003 Originally posted by mfafa Antar han mener Dynamic Precision amper når han bare sier dynamic. Nevnte merke lager kun no-nonsense produkter. Disse har pulver altså, er STRØMSTERKE, godt dimensjonerte strømforsyninger.. syns egentlig det er litt merkelig å putte sånne i russebussen ;) Bruk heller no' fælt PA-utstyr til bussen og bruk DP'en i stua... Til info... DP er vell omtrent mer kjent for sine PA forsterkere enn husforsterkere, og det sier vell litt siden husforsterkerne er bra kjent i HiFi kretser;) Men om det var PA eller hjemmemodeller som ble brukt her det aner jeg ikke selv om jeg ville trodd det var PA da de leverer mye mer effekt for pengene itillegg til at de er lagd for å bli hardt kjørt over lengre tid. Kjører en en vanlig forsterker brokoblet på meget hard belastning over lang tid så kan nok mye rart skje, ikke uten grunn at PA forsterkere har heftige kjølevifter. MEN, for at vi skal ha noe å gjør på like før påske så kan vi jo fort regne litt hvor høyt noe slikt bør spille... La oss si vi har 4 stk Stroker 18 hver drevet av hver sin DP forsterker som leverer 1kw. Regner med det ble bygd en relativt effektiv kasse (horn eller noe) og ikke en helt vanlig bassreflekskasse?!? Men la oss nå alikevell gå utifra en ikke så veldig lettdrevet som gir en effektivitet på 96 db (en hornkasse med Stroker 18 gir rundt 105 db/1w), Forer en denne kassen med 1000 watt har en på ett element 126 db. Legger en til tre slike kasser med samme effekt på hver er en nå oppe i 138 db. Legger en til at en snakker inne i en buss (for det var inne i bussen anlegget var?), bør nok lydtrykket passere 140 db. 1000 rene watt skal overhodet ikke være noe problem for en Stroker i riktig kasse og 140 db pleier å være nok for de fleste! Har selv brukt Strokere såpass mange ganger at jeg vet dem tåler mye juling så lenge en har ren effekt, så jeg skjønner ikke hvordan dere har klart å ta knekken på så mange uten at det skyldes feil på resten av anlegget/oppsettet. Brukte dere subsonic/høypassfilter på 20-30 hz? Strokerne tåler ikke sinnsykt mye effekt dersom en spiller svært lav frekvens (<30 hz, dvs under Strokernes frekvensområde) så det kan mulignes være forklaringen.... Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg